Mootoriruum

Vasta
Sõnum
Autor
alopex
VVK liige
Postitusi: 453
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Mootoriruum

#1 Postitus Postitas alopex »

Mootoriruumis sai esimese asjana hakatud tegelema radiaatoriga. Originaalis on autol kärgradiaator.
Sellel autol oli ka kunagi selline radiaator, aga paraku vesi ja kuumus tekitab katlakivi ja kui see
eemaldati, jooksis radikas nagu sõel. Seejärel pandi autole lõigatud GAZ-i radikas.

Pilt

Originaalradiaator sai ostetud Pärnu Jaagupist. Radiaatori puhastamiseks otsustasin kasutada Viljandimaa
firmat https://ralest.ee/. Seal pakuti radiaatori puhastamiseks bio-keemilist värvieemaldamist.
Paraku juhtus neil tööõnnetus. Radiaatori värvimisel kambris andis üks kinnituskõrv järele ja raadiaator
kukkus maha nii õnnetult, et selle taastamine polnud enam mõistlik. Sama firma ajas seejärel saksast
välja samasuguse radiaatori, lasi selle veepidavuse kontrollida ja parandada ning värvis ka ära.

Pilt

Radiaatori kinnitused on samuti väsinud, pragudega ja lõigatud siit ja sealt.

Pilt

Pilt

Pilt

Kataloogist saab päris hea ülevaate, milline see õige plekk peab olema.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 453
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#2 Postitus Postitas alopex »

Radiaatori kinnitusplekid said valmis ja radiaator oma kohale sobitatud.

Pilt

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 453
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#3 Postitus Postitas alopex »

Mõni aeg tagasi sai roolilatt puhastatud ja siis meenus, et pööningul vedeleb veel üks "tagavara". Siin pildil
siis ülemine on nn.tagavaraks. See tagavara oli täiesti kinni roostetanud. Leotus, tuli ja press olid need,
mis aitasid ka selle sammaldunud roolilati liikuma saada.

Pilt

Siin see esimesed numbrid 321 peaksid viitama auto mudelile.

Pilt

Tagavara roolilatil on need numbrid 326.

Pilt

Siin siis puks rauast ja roolilati 321 seest, parempoolne aga pronksist ja 326 roolilati seest.

Pilt

Roolilatt sai puhastatud ja määritud. Rooilati määrimiseks on tehas ette näinud tsentraalse määrimise salongist.

Pilt

Laseriga lõikasin välja uued tihendid.

Pilt

Täna jõudsid Saksamaalt kohale ka roolilati kaitsekummid. Üritasin selliseid leida kohapealt, aga võimatu missioon.
Pole sellise pikkusega või on otstes läbimõõdud väga mööda.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 453
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#4 Postitus Postitas alopex »

Kaitsekummid sobisid ideaalselt. Roolilati võib nüüd taas riiulisse panna ja vaja läheb seda alles auto komplekteerimisel.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 453
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#5 Postitus Postitas alopex »

Sai siis käigukast välja otsitud. Õli välja ja suurem mustus siis maha pesta.

Pilt

Käigukast võtsin ise lahti. Vahetada vaja mõned tihendid ja ka laagrid.

Pilt

Siin siis laager sees ilma separaatoriteta. Huvitav miks ? Mina panin asemele separaatoritega laagri.

Pilt

Pilt

Pilt

Kunagi tehtud tihend joonistusvihiku pappkaanest :-)

Pilt

Uued tihendid joonistasin ise ja siis laseriga väljalõikamine.

Pilt

Pilt

Käigukast koos.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 453
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#6 Postitus Postitas alopex »

Mootorile sai euroalusest tehtud ratastel liikuv platvorm.

Pilt

Käigukast külge ja kraanaga siis plaan teha proov, et kas mootor ja käigukast mahuvad koos ilusti eest paika.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 453
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#7 Postitus Postitas alopex »

Sai siis hakatud mootorit ja käigukasti koos peale panema. Mootor ja käigukast kuskil 1,5 meetrit kokku.
Punnitasin mis ma punnitasin, aga ei mahtunud. Võtsin käigukasti maha ja proovisin ainult mootorit kohale
panna. No ei õnnestu :-( Proovisin erineva nurga alt, aga küll jääb ette tulemüür plokikaanele või karteri põhi
esisillale.

Pilt

Käigukasti saba peab ulatuma esimese risttala peale. No ei tule ....

Pilt

Sai siis esisild maha võetud ja proovisin uuesti. Hetkel ilma käigukastita. Mahub, aga mootori ja tulemüüri
vahele jääb 1-2 cm. Tõenäoliselt tuleb värvimise ajaks mootor ja käigukast peale panna.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 453
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#8 Postitus Postitas alopex »

Mootoriruumi tulemüür on ikkagi vastu mootoriblokki. Ometi pole muudetud mootori kinnituskohti ega ka tulemüüri asukohta.

Pilt

Pilt

Tulemüüri sai siis tehtud õnarus, et mootoriblokk ikkagi ära mahuks.

Pilt

Pilt

Värvitud sai auto raami mootoripoolne osa.

Pilt

Peale väikest pingutust tõstsime mootori peale ja ka esisild sai paika pandud. Hetke plaan mootori käima saada.
Selleks vaja mootor komplekteerida. Peab uurima, mis seisus on veepump, starter, karburaator.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 453
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#9 Postitus Postitas alopex »

Veepumpasid oli mul kolm tükki. Kõiki neid oli kasutatud ja seega vaja kontrollida, kuidas nende sisemuse tervis on.

Pilt

Midagi head siit ei paista. Vesi on teinud oma töö ja korpused üsna kulunud.

Pilt

See pump on üks vanemaid ja pole laagrite peal. Siin on kasutatud grafiitpronksi ja et vesi plehku ei paneks,
siis tihendamiseks rasvanööri. Selle pumba korpus oli üks paremaid.

Pilt

Kaks pumpa olid juba laagrite peal. Hetkel seal olid vene laagrid, seega pumpasid on juba enne mind ka remonditud.

Pilt

Kõigi kolme pumba ühine viga on kulunud võll. Ilmselgelt sellise võlliga ei jää vesi pidama.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 453
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#10 Postitus Postitas alopex »

Siin siis joonis aastast 1950 ... Selle autol kasutati mootoreid, mida toodeti juba enne sõda. Seega
mingil ajahetkel hakati ka tehases veepumpasid laagrite peale tegema. Samas korpus jäi samaks.

Pilt

Sai otsustatud, et mõistlik on osta saksast uus veepump. Tegemist on replikaga. Pump on laagrite peal, aga
puuduvad laagrite määrimise ava ja vee väljavoolu ava, kui sisemine simmerling järele annab.

Pilt


Pilt

Juurde sai ostetud temperatuuri mõõtmiseks vidin ja kaasa anti ka veepumba tihend.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

Vasta

Mine “BMW-340 (1950) [alopex]”