13. Kere tagaosa/ der hintere Teil der Karosserie
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
13. Kere tagaosa/ der hintere Teil der Karosserie
Autokere tagaosa võiks tinglikult jaotada kaheks: küljed ja tagaosa.
Kõigepealt küljed. Pildil on need tumepunased:
Peale väikest töötlust ja puhastamist lagunesid need tagaosa küljest ise lahti:
Ega siin taastada midagi eriti ei ole.
Uutele plekkidele tuli natuke kuju anda ja siin nad on:
Kõigepealt küljed. Pildil on need tumepunased:
Peale väikest töötlust ja puhastamist lagunesid need tagaosa küljest ise lahti:
Ega siin taastada midagi eriti ei ole.
Uutele plekkidele tuli natuke kuju anda ja siin nad on:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 13. Kere tagaosa/ der hintere Teil der Karosserie
Edasi lõikan lahti varuratta kinnituse:
Miks lõikan? Miks ei puuri lahti?
Lõikan katki viletsama poole. Paremas korras või keerulisema kujuga poole tahan säilitada võimalikult tervena. Nii on tööd vähem!
Varuratta kinnituskoonuse alumine pool on tavaliselt seestpoolt läbi roostetanud:
Vibratsiooni- ja väsimuspragusid on täis ka ratta kinnituskoht. Ilmselt on see elu jooksul ka "vopsusid" saanud:
Selle pleki tegemiseks kasutan tööpingi abi:
Nüüd veel kinnikeevitamine:
Miks lõikan? Miks ei puuri lahti?
Lõikan katki viletsama poole. Paremas korras või keerulisema kujuga poole tahan säilitada võimalikult tervena. Nii on tööd vähem!
Varuratta kinnituskoonuse alumine pool on tavaliselt seestpoolt läbi roostetanud:
Vibratsiooni- ja väsimuspragusid on täis ka ratta kinnituskoht. Ilmselt on see elu jooksul ka "vopsusid" saanud:
Selle pleki tegemiseks kasutan tööpingi abi:
Nüüd veel kinnikeevitamine:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 13. Kere tagaosa/ der hintere Teil der Karosserie
Edasi tuleb tagavararatta süvend, selline:
Alumine serv on kaunikesti roostetanud. Ja servapidi läheb pragu. Ilmselt on tagaosa olnud pidevas "kiikumises" ja nii on pragu kerge tekkima. Teen uue serva "L" kujuga:
Nüüd on vaja süvendile uus põhi teha:
Kui põhi keevitatud, tuleb keskele suur ava lõigata ja serv kergelt tagasi keerata:
Ja lõpuks süvend ja koonus kokku panna:
Kokku siiski veel ei keevita. Mõned plekid on tugevalt roostes. Need peavad enna puhastusest läbi käima!
Alumine serv on kaunikesti roostetanud. Ja servapidi läheb pragu. Ilmselt on tagaosa olnud pidevas "kiikumises" ja nii on pragu kerge tekkima. Teen uue serva "L" kujuga:
Nüüd on vaja süvendile uus põhi teha:
Kui põhi keevitatud, tuleb keskele suur ava lõigata ja serv kergelt tagasi keerata:
Ja lõpuks süvend ja koonus kokku panna:
Kokku siiski veel ei keevita. Mõned plekid on tugevalt roostes. Need peavad enna puhastusest läbi käima!
Viimati muutis Autorestauraator, 15 Detsember E, 2014 17:51, muudetud 1 kord kokku.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 13. Kere tagaosa/ der hintere Teil der Karosserie
Edasi tuleks hakata tagaosa katteplekki remontima. Kust otsast seda alustada? Selge on see, et kõik servad vajavad väljavahetamist. Alumises osas... võibolla enamgi.
Alustan ülemisest servast. Nii saab plekile vähemalt kinnituse:
Tagapleki lõikasin keskelt pooleks, nii on teda lihtsam manipuleerida.
Edasi keskosa, vaade seestpoolt, kus on näha pleki üldine seisukord - roostesüvendid on olemas, aga plekil veel siiski tugevust piisavalt:
Nii ikka edasi:
... kuni ühel hetkel enam ainult serva vahetusega piirduda ei saa. Aga enne on vaja ära oodata varuratta kinnitus, mis rändas puhastusse...
Alustan ülemisest servast. Nii saab plekile vähemalt kinnituse:
Tagapleki lõikasin keskelt pooleks, nii on teda lihtsam manipuleerida.
Edasi keskosa, vaade seestpoolt, kus on näha pleki üldine seisukord - roostesüvendid on olemas, aga plekil veel siiski tugevust piisavalt:
Nii ikka edasi:
... kuni ühel hetkel enam ainult serva vahetusega piirduda ei saa. Aga enne on vaja ära oodata varuratta kinnitus, mis rändas puhastusse...
Viimati muutis Autorestauraator, 15 Detsember E, 2014 17:54, muudetud 1 kord kokku.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 13. Kere tagaosa/ der hintere Teil der Karosserie
Ülemised nurgad...
Vasak pool:
Ja parem pool:
Pleki fikseerimine:
Seestpoolt:
Vasak pool:
Ja parem pool:
Pleki fikseerimine:
Seestpoolt:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 13. Kere tagaosa/ der hintere Teil der Karosserie
Nüüd siis küljed:
Siit tuleb kõik katkine ära lõigata ja uus tükk asenduseks teha.
Vormimisel kasutan väntvasarat:
Seest:
Viimati muutis Autorestauraator, 07 Jaanuar K, 2015 18:03, muudetud 1 kord kokku.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 13. Kere tagaosa/ der hintere Teil der Karosserie
Parem pool:
Peale keevitust:
Nüüd on siis ülemise poole kuju enam-vähem olemas.
Mis alumisest osast saab?
Seda peab fotode järgi uurima hakkama...
Aga enne tulevad jõulud! Häid pühi kõigile!
Peale keevitust:
Nüüd on siis ülemise poole kuju enam-vähem olemas.
Mis alumisest osast saab?
Seda peab fotode järgi uurima hakkama...
Aga enne tulevad jõulud! Häid pühi kõigile!
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 13. Kere tagaosa/ der hintere Teil der Karosserie
Selle fotoga pole suurt midagi teha. Originaal alumine serv on juba aastaid tagasi kadunud.
Mul on kaks pilti, mis võibolla midagi näitaks:
Ja siis on ühe restaureeritud auto pilt, mis vist küll kõige õigemini tehtud pole, aga siiski...
Nende andmete põhjal peab midagi otsustama.
Alustan altpoolt, põhja tegemisega, kuna nii on lihtsam:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 13. Kere tagaosa/ der hintere Teil der Karosserie
Tagaosa nurk tuleb teha nii, et tagatiib sujuvalt tagaseinaga liituks. Ühe teise kere tagatiib on selline:
Arvan, et siingi tuleb midagi sarnast aretada...
Tiiva kinnitus käib altpoolt, puitkaarte sisse kruvidega. Tagaosas puitu pole, sinna teen mutrid sisse.
Arvan, et siingi tuleb midagi sarnast aretada...
Tiiva kinnitus käib altpoolt, puitkaarte sisse kruvidega. Tagaosas puitu pole, sinna teen mutrid sisse.
Viimati muutis Autorestauraator, 10 Veebruar T, 2015 11:57, muudetud 1 kord kokku.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 13. Kere tagaosa/ der hintere Teil der Karosserie
Nüüd on tagaosa plekid kõik valmis. Enne kokkukeevitamist tuleks seestpoolt ära värvida, vähemalt kruntida...