Teeme ise omale vajaliku tööriista.

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Sõnum
Autor
maailm
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 22 Märts T, 2011 00:00
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

#11 Postitus Postitas maailm »

Sai tehtud maalimise hõlbustamiseks abinõud,poeletil pakutavate eest ei raatsinud seda raha välja käija.Selle tarbeks sai soetatud 4kant toru,kogumaksumusega 15 eur,rattad olid ammu olemas ja need ümartorud samuti.Teen neid veel,vbl.vähe lihtsamal kujul tulevad ülejäänd,mida rohkem igast abinõusi,seda lihtsam omal.Kahju,et tripinki pole omale raatsind soetada.
Pilt

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#12 Postitus Postitas alopex »

Tutvustan sõbra tööriista, mille hiljuti talt laenasin. Vanatehnika taastamisel tuleb paraku kasutada tänapäeva tõmbmutreid.
Tõmbmutrite tangid on üpris kallid ja laenutamine tülikas, eriti kui on vaja üht-kaht mutrit kinni tõmmata.
See on siis abirakis 6 mm tõmbmutrite tõmbamiseks.
22mm võtme külge keevitati mingi suvaline toru, millest mahub läbi 6 mm keermelatt ( võib vabalt ka 6 mm polti kasutada,aga pikkus peab siis sobima)
kui tahta 8 mm tõmbmutrit tõmmata, siis peab august läbi mahtuma vähemalt 8 mm polt)

Pilt

Sama asi teiselt poolt vaadatuna.

Pilt

Siis tuleb läbi ava panna sobiva pikkusega ja läbimõõduga keermelatt, mille ühte otsa kinnitada tavaline mutter ja teise otsa tõmbemutter.

Pilt

Nüüd hoiame 22mm võtmest kinni ja 10mm võtmega hakkan seda tavalist mutrit (vasakul pool) peale keerama.
Sellega tõmbame tõmbemutri pleki külge kinni.

Pilt

Minu BMW on selliseid analoogseid D kujulisi mutrid tehase poolt kasutatud päris palju. Siin pildil siis minu poolt paigaldatud tõmbmutter.
Selliseid tõmbmutreid saab kasutada kohtades, kus see hiljem jääb nähtamatuks .

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

TALUPOEG
VVK sõber
Postitusi: 181
Liitunud: 24 Aprill L, 2010 00:00

Re: Teeme ise omale vajaliku tööriista.

#13 Postitus Postitas TALUPOEG »

Tere!

No tegin juba mitu aastat tagasi omale treipingi,millega loodan siis tulevikus oma Ford TT babiitsaaled mõõtu treida. Pildid ka kehvakesed,kuna tehtud tavalise filmiaparaadiga veel. Eks kui tulevikus aega asjaga tegeleda,saab ka pilte lisada. Hetkel aga sellised pildid:

Pilt

Pilt


Tutvustuseks niipalju,et asjandust veab ringi 1 kw.elektrimootor. Mootoriplokk on paigaldatud mõne poldiga paksu plaadi külge kinni. Samal ajal,kui võll ringi pöörleb,on võimalik vändast ettenihet keerata. Võll pöörleb pronkspuksidel ja on määritavad. Mootorilt on toodud rihmülekanne laagripukini,sealt aga edasi kettülekandega võllile. Lendterad on võimalik paigaldada võlli kolme erineva koha pealt. Nii on võimalik kõik kolm kaela korraga treida....kuigi see pole kohustuslik,ega ka vajalik..... Kõik peaks siis toimima nii nagu meeldib... Selle treipingiga saab siis läbi treida arvatavasti ainult Ford T mootoriplokki. Kuigi olen siin mõelnud,et võibolla saab ka mõnda teist väikest mootorit selle kaadervärgiga töödelda. Kuid mitte kindlasti suuremate mootorite laagriavasid,sest asi on tehtud just oma massina jaoks...
Kahjuks olude sunnil pole saanud asja ka reaalselt katsetada.....aga kunagi kindlasti.... :wink:

Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

Re: Teeme ise omale vajaliku tööriista.

#14 Postitus Postitas Mattu »

Kas saaks tööorganist veel pilte? Praegu ma ei saa jutu põhjal hästi aru, et kuidas on tagatud kõigi raamlaagrite "joondes" olemine, kui neid ükshaaval läbi töödelda? Või toimub see ükshaaval töötlemine nii, et "pingist" välja võtta pole midagi vaja - ehk ei muutu seadistus?
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.

TALUPOEG
VVK sõber
Postitusi: 181
Liitunud: 24 Aprill L, 2010 00:00

Re: Teeme ise omale vajaliku tööriista.

#15 Postitus Postitas TALUPOEG »

Mõne aja pärast panen värskemad pildid. Hetkel asjad kola all peidus....
Niipalju lisan,et see kaadervärk on kinnitatud jäigalt ploki külge. Selle tegemisel sai tehtud nii,et sai treitud pikk võll,mis oli täpselt selle läbimõõduga,nagu on ilma babiitlaagriteta ploki ava,kus siis väntvõll pöörleb. See võll sai siis tõmmatud laagrikaantega ploki külge kinni. Alles siis sai keevitatud pingi eri osad omavahel kokku... Seega jookseb kõik ühel joonel. Kui asi koos,võtsin võlli välja ja panin pronkspuksid aukudesse.
Mis puutub laagrite treimise osa,siis võll pöörleb pronkspukside peal ja samalajal saab vändast ettenihet anda. Võlli sisse on puuritud augud,kuhu siis lähevad nn. lendterad mida saab poldiga fikseerida. Vastavalt siis vajadusele annab neid reguleerida. Kulumise vältimiseks sai ka nn. laagripukid nii tehtud,et saab õlitada.
Olen näinud ka hulga lihtsamat varianti,kus on ploki otstesse lauatükkide külge võll pöörlema pandud.....
Ja muidugi peab mainima,et peale treimist vastavalt vajadusele saab ka ju saabriga asi üle käia,kui peaks vajadus olema..... Muidugi on Ford T mootori väntvõll üsna peenike---31,6 mm........ ja paindub seepärast üsna kergesti läbi. Seega on vaja asja enne kokkumonteeerimist kindlasti üle kontrollida,muidu läheb võll pooleks.


Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

Re: Teeme ise omale vajaliku tööriista.

#17 Postitus Postitas Mattu »

Suur tänu!!!
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.

TALUPOEG
VVK sõber
Postitusi: 181
Liitunud: 24 Aprill L, 2010 00:00

Re: Teeme ise omale vajaliku tööriista.

#18 Postitus Postitas TALUPOEG »

Paneks siis näituseks välja mõned peenemad tööriistad. Kui on vaja korralikku kärni,torni või pisikest meiselt,saab abi vanast diiselmootori pihustiotsa nõelast. Materjal on kõva ja ka rabe,nii et seda ei tohi kasutada löömiseks suure nurga all. Pigem siis otse pähe! :mrgreen:


Pilt

Torni valmistamiseks tuleb siis võtta 10-12 mm. ümarmaterjali jupp ja puurida ühte otsa auk vastavalt mõõdule ja ikka 0,1-0,2 mm nõelast peenem. Siis pole muud,kui lüüa pihusti nõel auku ja sinna see jääb. Kui logisema jääb,pole ka hullu,sest siis võib augu nii sügavaks teha,et saab siis nõela sinna auku ära kaanetada... Vastavalt siis vajadusele saab teha kas torni või kärni. Plekitööde ajal on pidevalt vaja täpselt ära märkida augu koht ja selle kärniga saab edukalt asja ajada.
Kustkohast saab pihusti nõela? Kõige lihtsam on neid leida küttepumpade remontija juurest,sest seal käib ka pihustite kontroll ja remont..... Talupoeg soovitab! :D

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: Teeme ise omale vajaliku tööriista.

#19 Postitus Postitas Autorestauraator »

TALUPOEG kirjutas:Paneks siis näituseks välja mõned peenemad tööriistad. Kui on vaja korralikku kärni,torni või pisikest meiselt,t..... Talupoeg soovitab! :D
Samal teemal...
Vene okupatsiooni ajal oli tööriista, teadagi, raske saada. Kombineeriti siis samamoodi, nagu Toomas äsja kirjeldas.
Peenemate meislite tegemiseks oli hea materjal "poolivarras". Ega ma täpselt ei teagi, mis asi see on, aga toodi neid sellistest tehastest, kus tehti ketrustööd. Ju siis olid mingid ketruspooli teljed? Igal juhul oli materjal väga hea! Eraldi karastamist ei vajanud, teritasid ära ja töötas ikka väga pikalt. Mul siiani mõned kasutusel. Eriti hea on sellega murdunud polti välja keerata, "vene võti".

Teine hea materjal, millest pleki raiumiseks tööriista teha, oli masinsae leht. See oli selline väntmehhanismiga suur saag, sai lõigata suure läbimõõduga teras-toorikuid. Saeleht oli u. 60cm pikk ja u. 40...50mm lai. Peab väga hästi tera. Neid kasutan ka vahetevahel mõne punktkeevituse lahtiraiumiseks.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: Teeme ise omale vajaliku tööriista.

#20 Postitus Postitas Autorestauraator »

Soojendan vana teema üles...

Nimelt elustan ühte vana hüdropressi, Vene toode.
Pressil on kahte pidi töötav silinder (alla ja üles). Sain silindriosa enam-vähem töökorda, aga mul on puudu hüdrojagaja. Õieti on jagaja olemas, aga see pole õige. Olemasolev on kolme otsaga: ühest tuleb õli sisse ja siis on võimalik seda jagada kas silindri alla või ülemisse poolde.
Vaja oleks sellist, mis teise poole õli õlipaaki tagasi juhiks. Ma arvan, et see peaks olema vähemalt nelja otsaga?
Skeem selgituseks:

Pilt

Kui kellelgi juhtub selline üle olema, oleks huvitatud.
Või on vihjeid, kust Tallinna kaubandusvõrgust otsida. Paarilt suurema firma saidilt vaatasin, aga need jagajad maksavad rohkem, kui uus press. Kindlasti on olemas ka soodsamaid kohti.
56642632; töö ajal 6232360; autorestauraator@gmail.com
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Vasta

Mine “Vaba teema”