Statsionaarmootorid.

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Sõnum
Autor
TALUPOEG
VVK sõber
Postitusi: 181
Liitunud: 24 Aprill L, 2010 00:00

#11 Postitus Postitas TALUPOEG »

No see oli küll tore vaadata,et keegi ka midagi taastab. Mingeid kahinaid oli Pärnust juba ennemalt kuulda....Aga et tossu ka tuleb,ei lootnudki. Siinkirjutajal pole kahjuks ühtegi popsuvat eksemplari. Üks on tehtud näitamiseks....kuid kaugemale pole veel jõudnud. Igal juhul annab selline uudis Pärnust väikeseid tõukeid....

Aspelund
VVK liige
Postitusi: 289
Liitunud: 01 August R, 2008 00:00

#12 Postitus Postitas Aspelund »

Tegelikult on mujal maailmas nn mootorihuviliste liikumine oluliselt laiem kui vaid statsionaarmootorid. Youtube's veidi ringi vaadates võib näha, et näitustele jõuab kõik, alates pisikesest mudellennuki mootorist lõpetades suure rongidiisliga, mis kenasti alusraamil seistes ennast käima popsutab. Lennukimootorid lisaks sellele.

See võiks iseenesest olla ka üheks arengusuunaks siinkandis. Isegi tavaline Ziguli mootor võib hoolikalt kokku panduna silmale ja kõrvale huvitav olla, mis siis rääkida veel keerukamatest ja haruldasematest asjadest. Ja kui neid on rivis, on vaatamist ja uurimist üksjagu.

Just eile kõndisin kohalikust Emexist mööda, kus hunnikus seisid ühe liinibussi raami jäänused, tõenäoliselt Mercedese suur bussidiisel veel raami all seismas. Puhasta ära, vaheta õli, ehita statsionaarne raam tema hoidmiseks ja näitusemagnet olemas.

Ja kui palju on veel neid mootoreid, millele auto külgepookimine pole detailide puudumisel lihtsalt enam võimalik. Samas oleks ka ilma autota ju vaatamist ja kuulamist küllaga.

A.

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Statsionaarmootorid.

#13 Postitus Postitas Veteran »

Seisab minulgi üks rootsi " Fenix ", tootmisaasta enne 1919.

Pilt

Selles raamatus " Fenixist" juttu

Pilt

Mootorist puudu pihusti ning kübar silindripea pealt.

Pilt

Silt oli maha kruvitud, puhastatud- lakitud ja kaunistas ühe sugulase tööriistariiulit. Aga ära tõin!

Pilt

Kui juba teemast mööda jutt on eelpool läinud, siis lisan lennukimootorist mõned pildid. See mootor on pärit Ungern- Sternbergi kaheistmelise monoplaani Klemm 25 pealt, mis Viljandisse 30-ndate alguses osteti.

Pilt

Ka selle mootori kohta leidsin kirjandust.

Pilt
Tervitab Enno Öövel.

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#14 Postitus Postitas Autorestauraator »

Tegemist ei ole küll statsionaarmootoriga, aga siia "seltsi" ta ikkagi kuulub.
Kõrvalseisev mees teab ilmselt ka selgitusi, kus ja mis...

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

#15 Postitus Postitas Mattu »

"Sillaotsa talumuuseum, Lanz- Buldog ja näitusküüni ehitamine!" -pakuvad Päärdu metsavennad.
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.

raivo
VVK liige
Postitusi: 307
Liitunud: 09 Juuni E, 2008 00:00
Asukoht: Pärnu

#16 Postitus Postitas raivo »

Statsionaarmootorite omanike ja huviliste
kokkusaamine Pärnus 2. juulil 2011


Vaata : http://www.vanatehnika.ee/modules.php?n ... pic&t=1123

Järgneva juttu palus mul kaasfoorumlastele ja kõigile vanatehnika huvilistele edastada tuntud Pärnu autorestauraator Jüri Vaikjärv.
Alustuseks niipalju,et Jüri on ka tänavuse Pärnu Retroauto tänavaralli 2011 peakorraldaja.

Tänavu 31 jaanuaril möödus 35 aastat Klubi „Unic“ loomisest,selle aja jooksul oleme restaureerinud kümneid mootorrattaid ja autosid,kuid oleme unustanud eelmise sajandi alguses toodetud ustava ja töökindla jõumasina –statsionaarmootori. Naaberriikides on isegi maamootori huviliste klubid,on meilgi neid mootoreid säilinud ja kindlasti on mõni huviline oma lemmiku jõudnud ka restaureerida. Alles hiljuti sain „popsuma“ 3 hj. Jumbo, järge ootab 1929 aasta 5hj. Hercules.
Muidugi pole paljud restaureerimisega alustanudki,aga sellest pole midagi.
Pärnumaa Vanatehnika Klubi korraldab 2. juulil 2011 Monte-Carlo ralli
100.aastapäeva tähistamiseks Pärnu linna tänavatel „tänavaralli Pärnu moodi“- PÄRNU RETROAUTO TÄNAVARALLI 2011.

Siis teen ettepaneku kokkusaamiseks Pärnus, 2 juulil käesoleval aastal
Vallikääru välilaval (ÕHTU tn.) kella 11.00-16.00-ni.
Nii et tõsta oma mootor auto peale ja -Tere tulemast suvepealinna!
Aga, et sa õhtul koju tagasi jaksaksid minna,siis lõunasöök ja külm õlu on meie poolt.
Kohapeal pildistame mootoreid ja koos proovime kokku panna albumi meil Eestis säilinud mootoritest.

Täindav info Jürilt, tel: +37253418951

Jüri Vaikjärve nimel-
Tervitab
Raivo
Viimati muutis raivo, 11 Juuni L, 2011 13:46, muudetud 1 kord kokku.

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#17 Postitus Postitas Autorestauraator »

Veel fotosid Jüri Vaikjärve fotokastist

Pilt

Pilt

Kes teab, võiks selgitusi anda.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

MAZ
VVK sõber
Postitusi: 91
Liitunud: 09 Mai L, 2009 00:00
Asukoht: Elva

#18 Postitus Postitas MAZ »

Tuttav masin,mida olen ka elu suuruses näinud ja peaks ka alles olema Heinol. Ise asi,kas on töökorras!?

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#19 Postitus Postitas Autorestauraator »

Siis järgmine

Pilt

Sellist näituseplatsi vist Eestis ei ole?
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

#20 Postitus Postitas Mattu »

Kas too voolujoonelise mootorikattega traktor mitte Renault ei ole? EPM-il peaks ka ekspos selline olema, seal küll viimati tundmata looma nahana kirjas. Ütleme siis, et Renaultist tagapool peaks olema vist uuem Deering. Täpsemalt küll öelda ei oska selle foto põhjal. Oletatava Renaulti teisel küljel (paremal) aga on mingisugune Universaal.
Lokomotiivide vaade ilmselt Eesti Põllumajandus Muuseumis tehtud?

Parandus: voolujoonelise kapotiga traktor ei tohiks ikkagi Renault olla aga õige nimi ei tule kohe mitte, üle keele, suust välja.
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.

Vasta

Mine “Vaba teema”