Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Piduritoru ja silindri ühendamiseks oli vaja veel vahetükki.
Piduritoru otsa selline stutser. Tootja ATE.
Kogu ehitus hakkab välja nägema selline ja seda hoiab koos banjo bolt.
Piduritoru otsa selline stutser. Tootja ATE.
Kogu ehitus hakkab välja nägema selline ja seda hoiab koos banjo bolt.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Piduritoru ja kütusetoru kinnitamiseks raamile kasutatakse painutatud plekki. Plekk ise originaal.
Kaubandusvõrgust sai ostetud sellist "kummi" ja sellele siis sooned sisse freesitud torustiku jaoks.
Kaubandusvõrgust sai ostetud sellist "kummi" ja sellele siis sooned sisse freesitud torustiku jaoks.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Nende piduritega olen mässanud juba mõnda aega ja kõik ei ole läinud just sujuvalt. Kunagi sai ostetud piduri jaoturi kolmik
Nägi kena välja ja magnet imes mõnusalt külge ja seega tundus asi ostmist väärt olevat. Üks põhjus ostmiseks oli ka see, et
seal sees olevad koonused nägid vanast kolmikus olevatest oluliselt paremad välja.
Kui siis sai hakatud piduritoru ühendama, käis varsti väike prõks ja vanarauaks see uus osa saigi.
See tumedam osa on piduriõli, mis sinna peale valgus.
Ilmselgelt on ka näha, kuidas ühel küljel see nn"sein" oluliselt õhem. Kuigi kolmik haakus hästi magnetiga,
siis see murtud koht väga rauasulamit ei meenutanud. Pigem mingi rauataoline materjal.
Nägi kena välja ja magnet imes mõnusalt külge ja seega tundus asi ostmist väärt olevat. Üks põhjus ostmiseks oli ka see, et
seal sees olevad koonused nägid vanast kolmikus olevatest oluliselt paremad välja.
Kui siis sai hakatud piduritoru ühendama, käis varsti väike prõks ja vanarauaks see uus osa saigi.
See tumedam osa on piduriõli, mis sinna peale valgus.
Ilmselgelt on ka näha, kuidas ühel küljel see nn"sein" oluliselt õhem. Kuigi kolmik haakus hästi magnetiga,
siis see murtud koht väga rauasulamit ei meenutanud. Pigem mingi rauataoline materjal.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Peale piduritorude vedamist ja ühendamist sai siis pidurivedelik süsteemi valatud.
Kasutan DOT4, sest mansetid on tänapäevased ja eelnevalt sai ka nende paisumiskindlust testitud.
Nagu videost näha, siis süsteem lekib
Pealekeeramine ka kahjuks ei aita.
https://youtu.be/bLCTJ3P4vr0
Kasutan DOT4, sest mansetid on tänapäevased ja eelnevalt sai ka nende paisumiskindlust testitud.
Nagu videost näha, siis süsteem lekib
Pealekeeramine ka kahjuks ei aita.
https://youtu.be/bLCTJ3P4vr0
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Tänase seisuga võib pidurite renoveerimisele joone alla tõmmata. Pidurisüsteem on täidetud õliga
DOT4 ja õhutatud. Käsipiduril sai ka viimane tross ühendatud ja see täitsa toimib.
Enne piduritorustiku renoveerimist sai soetatud ka mõned tööriistad. Kõigepealt siis piduritorude otste valtsimise tööriist.
Selle tööriistaga töötamis põhimõtteid vaatasin YouTubes. Tegin mitmeid katseid, aga kui toru valmis ja
hakkasin ühendusi võtmega kinni keerama, siis osad minu valtsitud otsad ei pidanud. See aga tähendas,
et torud maha, sest ega auto all seda otsa ei valtsi. Leidsin Viljandis töökoja, kus oli nende otste valtsimiseks
oluliselt parem masin ja peab ütlema, et nende tehtu oli kvaliteetsem kui iseenda pusitud.
Teine tööriist, mis sai soetatud oli toru painutaja. Sellega oli hea just selliseid 90 kraadiseid nurki painutada.
Seda 6mm vasktoru painutab ka käte vahel, aga alati on ju oht üle painutada.
Kolmas oluline tööriist siis nn. "õhu eemaldaja" See oli kindlasti seda ostu väärt ja eriti väärtuslik on see
mootorratta pidurite õhutamisel ja pidurivedelike vahetamisel. (Mootorratta piduritorud üldjuhul väiksema läbimõõduga)
Siin siis üks paljudest katsetest pidurisüsteemi testimisel.
https://youtube.com/shorts/SPnhgfmrCsc?feature=share
Siin siis see kolmik, mis autol peal oli. Arvatavasti on tegemist originaalosaga. Esialgu oli see plaanis välja vahetada, sest
need koonused seal kolmiku sees ei tundunud väga head olema. See plaan teatavasti läks pekki ja kuigi tellisin teisest kohast
uue kolmiku (Eestis paraku mina sellist leida ei suutnud), siis sai seda vanemat veel paar korda proovitud ja nüüd on juba
teine päev, kus kõik kenasti kuiv ja lekkeid ei täheldanud. Loodetavasti nii ka jääb.
Piduriteema lõpetab pilt esiratta juurest.
DOT4 ja õhutatud. Käsipiduril sai ka viimane tross ühendatud ja see täitsa toimib.
Enne piduritorustiku renoveerimist sai soetatud ka mõned tööriistad. Kõigepealt siis piduritorude otste valtsimise tööriist.
Selle tööriistaga töötamis põhimõtteid vaatasin YouTubes. Tegin mitmeid katseid, aga kui toru valmis ja
hakkasin ühendusi võtmega kinni keerama, siis osad minu valtsitud otsad ei pidanud. See aga tähendas,
et torud maha, sest ega auto all seda otsa ei valtsi. Leidsin Viljandis töökoja, kus oli nende otste valtsimiseks
oluliselt parem masin ja peab ütlema, et nende tehtu oli kvaliteetsem kui iseenda pusitud.
Teine tööriist, mis sai soetatud oli toru painutaja. Sellega oli hea just selliseid 90 kraadiseid nurki painutada.
Seda 6mm vasktoru painutab ka käte vahel, aga alati on ju oht üle painutada.
Kolmas oluline tööriist siis nn. "õhu eemaldaja" See oli kindlasti seda ostu väärt ja eriti väärtuslik on see
mootorratta pidurite õhutamisel ja pidurivedelike vahetamisel. (Mootorratta piduritorud üldjuhul väiksema läbimõõduga)
Siin siis üks paljudest katsetest pidurisüsteemi testimisel.
https://youtube.com/shorts/SPnhgfmrCsc?feature=share
Siin siis see kolmik, mis autol peal oli. Arvatavasti on tegemist originaalosaga. Esialgu oli see plaanis välja vahetada, sest
need koonused seal kolmiku sees ei tundunud väga head olema. See plaan teatavasti läks pekki ja kuigi tellisin teisest kohast
uue kolmiku (Eestis paraku mina sellist leida ei suutnud), siis sai seda vanemat veel paar korda proovitud ja nüüd on juba
teine päev, kus kõik kenasti kuiv ja lekkeid ei täheldanud. Loodetavasti nii ka jääb.
Piduriteema lõpetab pilt esiratta juurest.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Esisilla reguleerimiseks oli abiks auto kasutusjuhend. Ratta kaldenurka antakse kraadides,
aga palju see mm on ? Laps tegi vastavad arvutused ja sai tulemuseks max 22,7mm ja min 5,67 mm
Loodetavasti on arvutused õiged, aga see "lõtk" on päris suur.
Garaaž ukse külge sai paigaldatud laser ja alumist vedrupakki liigutades sai rattad paika pandud.
Kokkujooksu reguleerimiseks oli ka vastav pilt. Kõik oli kenasti arusaadav, aga mõistatuseks jäi
number ( 2 ) b väärtuse arvutamisel. Tudeerisin käsiraamatut siit ja sealt, aga ei suutnud midagi
muud välja mõelda, et tuleb liita juurde 2cm.
Kui keegi teab sellest rohkem, kirjutagu privasse.
Esirataste kokkujooksu tuleb reguleerida roolilati otstes olevatest mutritest.
aga palju see mm on ? Laps tegi vastavad arvutused ja sai tulemuseks max 22,7mm ja min 5,67 mm
Loodetavasti on arvutused õiged, aga see "lõtk" on päris suur.
Garaaž ukse külge sai paigaldatud laser ja alumist vedrupakki liigutades sai rattad paika pandud.
Kokkujooksu reguleerimiseks oli ka vastav pilt. Kõik oli kenasti arusaadav, aga mõistatuseks jäi
number ( 2 ) b väärtuse arvutamisel. Tudeerisin käsiraamatut siit ja sealt, aga ei suutnud midagi
muud välja mõelda, et tuleb liita juurde 2cm.
Kui keegi teab sellest rohkem, kirjutagu privasse.
Esirataste kokkujooksu tuleb reguleerida roolilati otstes olevatest mutritest.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Kokkujooksu kohta sain infot, et see 2cm ei saa õige olla. Pigem 2 mm. Raamat lahti ja
üksipulgi uuesti uuritud. Ja tõesti, on see kokkujooksul number on 2 mm.
Eks see 2 cm arvamus tekkis ka pilti visuaalselt vaadates Pigem tekitab umbusku see, et
kui täpselt seda 2mm aastal 1950 suudeti jälgida.
Miskitmoodi peaks ju paika panema ka nn. nullpunkti, millest siis tuleb hakata roolilati otsi
võrdselt mõlemale poole pikemaks keerama.
üksipulgi uuesti uuritud. Ja tõesti, on see kokkujooksul number on 2 mm.
Eks see 2 cm arvamus tekkis ka pilti visuaalselt vaadates Pigem tekitab umbusku see, et
kui täpselt seda 2mm aastal 1950 suudeti jälgida.
Miskitmoodi peaks ju paika panema ka nn. nullpunkti, millest siis tuleb hakata roolilati otsi
võrdselt mõlemale poole pikemaks keerama.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Suvi taas läind ja aeg garaaži kolida . Viimasest postitusest pool aastat möödas, aga aeg jookseb kiirelt ja lihtsalt
pole jõudnud postitusi teha oma laiskuset.
Kevadel sai lõpetatud siis esisilla seadistamine. Ega seal midagi keerulist polnud, aga sellisel vanal masinal pole
see siiski väga lihtne. Kas on raam ehk nõksu '"kõver", esimene vedrupaki pealeht äkki vale pikkusega jne.
Kõigepealt tegin sellise muudetava pikkusega "sirkli". Seejärel ajasin vedrupaki liigutamisega rattad otseks. Märkisin
esirehvidel rehvi laiuse keskkoha, mõõtsime "sirkliga" ära, seejärel sai auto liigutatud niipalju edasi et need rehvi
keskkohal olevad punktid jõudsid tagumisele poolele. Uuesti sirkel peale ja tagapool pidi olema vahe 2 mm laiem.
Ja nii ta lõpus paika sai.
Esisilla käändmikud nii üleval kui all kaitstakse spetsiaalse vakstutaolisest materjalist tehtud kotikesega.
Õnnestus osta originaal kaitse (pildil paremal). Originaale kasutama ei hakanud, sest materjal ajaga muutunud
jäigaks ja ei täida oma ülesannet. Nende järgi lasin õmmelda kunstnahast kotikesed.
Siin siis ülemine käändmiku kate.
Siin alumise käändmiku kate koos originaalkattega (hallikas present?) vedrupakil. See peab kaitsma
sodi sattumist esitalasse, millest vedrupakk läbi on pandud.
Mootori küljeplekid sai külge pandud, radiaator oma kohal, eelmisel talvel ehitatud toitesüsteem
(bensiinipaagist bensiinipumbani) ühendatud ja tehtud proovikäivitamine. Kõik töötab nagu
peab.
Järgmisena on plaan värvida ära auto esimeste poritiibade sisepinnad ja need paika panna.
Esiotsa hetkeseis selline, nagu pildil.
pole jõudnud postitusi teha oma laiskuset.
Kevadel sai lõpetatud siis esisilla seadistamine. Ega seal midagi keerulist polnud, aga sellisel vanal masinal pole
see siiski väga lihtne. Kas on raam ehk nõksu '"kõver", esimene vedrupaki pealeht äkki vale pikkusega jne.
Kõigepealt tegin sellise muudetava pikkusega "sirkli". Seejärel ajasin vedrupaki liigutamisega rattad otseks. Märkisin
esirehvidel rehvi laiuse keskkoha, mõõtsime "sirkliga" ära, seejärel sai auto liigutatud niipalju edasi et need rehvi
keskkohal olevad punktid jõudsid tagumisele poolele. Uuesti sirkel peale ja tagapool pidi olema vahe 2 mm laiem.
Ja nii ta lõpus paika sai.
Esisilla käändmikud nii üleval kui all kaitstakse spetsiaalse vakstutaolisest materjalist tehtud kotikesega.
Õnnestus osta originaal kaitse (pildil paremal). Originaale kasutama ei hakanud, sest materjal ajaga muutunud
jäigaks ja ei täida oma ülesannet. Nende järgi lasin õmmelda kunstnahast kotikesed.
Siin siis ülemine käändmiku kate.
Siin alumise käändmiku kate koos originaalkattega (hallikas present?) vedrupakil. See peab kaitsma
sodi sattumist esitalasse, millest vedrupakk läbi on pandud.
Mootori küljeplekid sai külge pandud, radiaator oma kohal, eelmisel talvel ehitatud toitesüsteem
(bensiinipaagist bensiinipumbani) ühendatud ja tehtud proovikäivitamine. Kõik töötab nagu
peab.
Järgmisena on plaan värvida ära auto esimeste poritiibade sisepinnad ja need paika panna.
Esiotsa hetkeseis selline, nagu pildil.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340