Esialgu kui hakkasime autot osandama oli plaan mootorit üldse mitte lahti võtta ja nii mahukat remonti
nagu lõpuks sai tehtud ei plaaninud.Mootor käivitus hästi, õlirõhk ei langenud oluliselt ka mitte
mootori soojenedes, plaanisime välist uuenduskuuri.
Millegipärast tekkis mul ikkagi väike kahtlus hinge kui mõtlesin auto sünniaastale ja nii saigi karteripõhi
eemaldatud, keerasin lahti ka ühe kepsupea ja nähes, et tegemist valatud laagritega mis juba visuaalsel
vaatlusel tundusid küllaltki kulunud, siis saigi otsustatud, et teeme mootorile täieliku remondi.
Nii nõgist ja pigitand bensiinimootorit pole uuel Eesti ajal näinudki.
Lähebki mootori osandamiseks.
Peale vändakaelte mõõtmist selge, et võll tuleb lihvida esimesse remontmõõtu.Helistasin Soome
R-koneistusse, küsisin võlli lihvimise kohta ja ka kepsudesse liuglaagrite paigaldamise
võimalikkusest. Sain selge ja konkreetse vastuse, kui laagrid olemas siis võtavad ootetööna ette.
Mulle igati sobilik, oligi vaja Soomes paaris kohas külas käia ja vanatehnika poolepealt kutsus
Simo Pyykkonen Mobilia autonäituse uue ekspositsiooni avamisele Kangasalal.
Niisiis vänt, kepsud ja mootoriplokk auto peale ning Kerava poole minema.
Soomes käidud.
Vahemärkusena niipalju, et seekord ei taasta ma autot üksinda, vaid käed külge on pannud
ka mõlemad pojad Janno ja Tanel. Olen õnnelik, et suutsin ka neid mõlemaid nakatada selle
ravimatu pisikuga. Need kolm päeva mis ma Soomes suvitasin on poisid töötoas kõva tööd
teinud. Tulemus alljärgnevatel piltidel.
Nookuri teljes olevad õlikanalid olid täiesti kinni, vana kuivanud nõgi täis.
Koos Taneliga paneme mootori kokku.
Terv. Raivo
6.MOOTORI REMONT.
Re: 6.MOOTORI REMONT.
Veel mõned pildid mootori kokkupanemisest.
Tõstamegi mootori peale....
Ülejäänud "kannid" ka külge.
Starteri ja generaatori võtsin lahti, puhastasin, vahetasin puksid, laagrid, harjad ja värv peale.
Õhupuhastaja, nagu kõik teised detailidki, kõigepealt liivapritsus puhtaks, väheke keevitust ja
siis uus värv peale.
Bensiini - vaakumpumba remont.
Klaaskuuliga puhtaks, edasi vahetasin mõlemad membraanid ja kõik klapid.
Sisse- ja väljalaskekollektoritega nägime tõsist vaeva, et liitepinnad sirgeks saada ja siis veel
paralleelsus ka säiliks. Janno käis nendega freesija juures vist seitse-kaheksa korda, aga
lõpptulemus sai päris hea.
Jõulu teisel pühal.
Terv. Raivo
Tõstamegi mootori peale....
Ülejäänud "kannid" ka külge.
Starteri ja generaatori võtsin lahti, puhastasin, vahetasin puksid, laagrid, harjad ja värv peale.
Õhupuhastaja, nagu kõik teised detailidki, kõigepealt liivapritsus puhtaks, väheke keevitust ja
siis uus värv peale.
Bensiini - vaakumpumba remont.
Klaaskuuliga puhtaks, edasi vahetasin mõlemad membraanid ja kõik klapid.
Sisse- ja väljalaskekollektoritega nägime tõsist vaeva, et liitepinnad sirgeks saada ja siis veel
paralleelsus ka säiliks. Janno käis nendega freesija juures vist seitse-kaheksa korda, aga
lõpptulemus sai päris hea.
Jõulu teisel pühal.
Terv. Raivo
Re: 6.MOOTORI REMONT.
Karburaator.
Kasutatakse Strombergi kahe segukambriga karburaatorit. Karburaatoril on mehaaniline kiirenduspump
ja kaks ökonomaiserit, karbur. ette on paigutatud sadestiga võrkfilter.
Kõigepealt võtsin karburaatori viimse pulgani lahti ja panin atsetooni sisse ligunema, (3-4 päeva)
et aastatega kanalitesse, düüsidesse kogunenud vaaigud ja muu sodi lahti liguneks. Peale leotamist
loputan puhastus spray"ga ja kuivatan suruõhuga.
Edasi läheb kokkupanekuks, iga düüs ja kruvi oma kohale tagasi.
Probleemiks selliste vanade, päevinäinud karburaatorite puhul ongi igasugused ebatihedused.
Minu Buicki karburaatoril on pikaajalise töötamise tulemusena suurenenud lõtk seguklapi telje ja
korpuse ava vahel. Lasin treialil uue remontmõõdus (+0,5mm) seguklapi võlli treida ja avad
reiberdasin mõõtu.
Kiirenduspumba mansetid olid muutunud kõvaks ja ovaalseks oli kulunud ka kiirenduspumba kaev.
Reiberdasin kaevu väheke jämedamaks ja nahast manseti asendasin 16mm kummimansetiga.
Ülejäänud tihendite kpl. tellisin USA-st.
Terv. Raivo
Kasutatakse Strombergi kahe segukambriga karburaatorit. Karburaatoril on mehaaniline kiirenduspump
ja kaks ökonomaiserit, karbur. ette on paigutatud sadestiga võrkfilter.
Kõigepealt võtsin karburaatori viimse pulgani lahti ja panin atsetooni sisse ligunema, (3-4 päeva)
et aastatega kanalitesse, düüsidesse kogunenud vaaigud ja muu sodi lahti liguneks. Peale leotamist
loputan puhastus spray"ga ja kuivatan suruõhuga.
Edasi läheb kokkupanekuks, iga düüs ja kruvi oma kohale tagasi.
Probleemiks selliste vanade, päevinäinud karburaatorite puhul ongi igasugused ebatihedused.
Minu Buicki karburaatoril on pikaajalise töötamise tulemusena suurenenud lõtk seguklapi telje ja
korpuse ava vahel. Lasin treialil uue remontmõõdus (+0,5mm) seguklapi võlli treida ja avad
reiberdasin mõõtu.
Kiirenduspumba mansetid olid muutunud kõvaks ja ovaalseks oli kulunud ka kiirenduspumba kaev.
Reiberdasin kaevu väheke jämedamaks ja nahast manseti asendasin 16mm kummimansetiga.
Ülejäänud tihendite kpl. tellisin USA-st.
Terv. Raivo