6.MOOTORI REMONT.

Vasta
Sõnum
Autor
raivo
VVK liige
Postitusi: 307
Liitunud: 09 Juuni E, 2008 00:00
Asukoht: Pärnu

6.MOOTORI REMONT.

#1 Postitus Postitas raivo »

Esialgu kui hakkasime autot osandama oli plaan mootorit üldse mitte lahti võtta ja nii mahukat remonti
nagu lõpuks sai tehtud ei plaaninud.Mootor käivitus hästi, õlirõhk ei langenud oluliselt ka mitte
mootori soojenedes, plaanisime välist uuenduskuuri.

Pilt

Pilt

Millegipärast tekkis mul ikkagi väike kahtlus hinge kui mõtlesin auto sünniaastale ja nii saigi karteripõhi
eemaldatud, keerasin lahti ka ühe kepsupea ja nähes, et tegemist valatud laagritega mis juba visuaalsel
vaatlusel tundusid küllaltki kulunud, siis saigi otsustatud, et teeme mootorile täieliku remondi.

Pilt

Pilt

Nii nõgist ja pigitand bensiinimootorit pole uuel Eesti ajal näinudki.

Pilt

Pilt

Pilt

Lähebki mootori osandamiseks.

Pilt

Pilt

Pilt

Peale vändakaelte mõõtmist selge, et võll tuleb lihvida esimesse remontmõõtu.Helistasin Soome
R-koneistusse, küsisin võlli lihvimise kohta ja ka kepsudesse liuglaagrite paigaldamise
võimalikkusest. Sain selge ja konkreetse vastuse, kui laagrid olemas siis võtavad ootetööna ette.
Mulle igati sobilik, oligi vaja Soomes paaris kohas külas käia ja vanatehnika poolepealt kutsus
Simo Pyykkonen Mobilia autonäituse uue ekspositsiooni avamisele Kangasalal.
Niisiis vänt, kepsud ja mootoriplokk auto peale ning Kerava poole minema.

Pilt

Soomes käidud.

Pilt

Pilt

Pilt

Vahemärkusena niipalju, et seekord ei taasta ma autot üksinda, vaid käed külge on pannud
ka mõlemad pojad Janno ja Tanel. Olen õnnelik, et suutsin ka neid mõlemaid nakatada selle
ravimatu pisikuga. Need kolm päeva mis ma Soomes suvitasin on poisid töötoas kõva tööd
teinud. Tulemus alljärgnevatel piltidel.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Nookuri teljes olevad õlikanalid olid täiesti kinni, vana kuivanud nõgi täis.

Pilt

Pilt

Pilt

Koos Taneliga paneme mootori kokku.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Terv. Raivo

raivo
VVK liige
Postitusi: 307
Liitunud: 09 Juuni E, 2008 00:00
Asukoht: Pärnu

Re: 6.MOOTORI REMONT.

#2 Postitus Postitas raivo »

Veel mõned pildid mootori kokkupanemisest.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Tõstamegi mootori peale....

Pilt

Pilt

Ülejäänud "kannid" ka külge.

Pilt

Pilt

Pilt

Starteri ja generaatori võtsin lahti, puhastasin, vahetasin puksid, laagrid, harjad ja värv peale.

Pilt

Pilt

Pilt

Õhupuhastaja, nagu kõik teised detailidki, kõigepealt liivapritsus puhtaks, väheke keevitust ja
siis uus värv peale.

Pilt

Pilt

Bensiini - vaakumpumba remont.
Klaaskuuliga puhtaks, edasi vahetasin mõlemad membraanid ja kõik klapid.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Sisse- ja väljalaskekollektoritega nägime tõsist vaeva, et liitepinnad sirgeks saada ja siis veel
paralleelsus ka säiliks. Janno käis nendega freesija juures vist seitse-kaheksa korda, aga
lõpptulemus sai päris hea.

Pilt

Pilt

Jõulu teisel pühal.
Terv. Raivo

raivo
VVK liige
Postitusi: 307
Liitunud: 09 Juuni E, 2008 00:00
Asukoht: Pärnu

Re: 6.MOOTORI REMONT.

#3 Postitus Postitas raivo »

Karburaator.

Kasutatakse Strombergi kahe segukambriga karburaatorit. Karburaatoril on mehaaniline kiirenduspump
ja kaks ökonomaiserit, karbur. ette on paigutatud sadestiga võrkfilter.

Pilt

Kõigepealt võtsin karburaatori viimse pulgani lahti ja panin atsetooni sisse ligunema, (3-4 päeva)
et aastatega kanalitesse, düüsidesse kogunenud vaaigud ja muu sodi lahti liguneks. Peale leotamist
loputan puhastus spray"ga ja kuivatan suruõhuga.
Edasi läheb kokkupanekuks, iga düüs ja kruvi oma kohale tagasi.

Pilt

Probleemiks selliste vanade, päevinäinud karburaatorite puhul ongi igasugused ebatihedused.
Minu Buicki karburaatoril on pikaajalise töötamise tulemusena suurenenud lõtk seguklapi telje ja
korpuse ava vahel. Lasin treialil uue remontmõõdus (+0,5mm) seguklapi võlli treida ja avad
reiberdasin mõõtu.

Pilt

Kiirenduspumba mansetid olid muutunud kõvaks ja ovaalseks oli kulunud ka kiirenduspumba kaev.

Pilt

Reiberdasin kaevu väheke jämedamaks ja nahast manseti asendasin 16mm kummimansetiga.
Ülejäänud tihendite kpl. tellisin USA-st.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Terv. Raivo

raivo
VVK liige
Postitusi: 307
Liitunud: 09 Juuni E, 2008 00:00
Asukoht: Pärnu

Re: 6.MOOTORI REMONT.

#4 Postitus Postitas raivo »

Süütejagaja.


Võtsin lahti,puhastasin vanast kuivanud määrdest,vahetasin puksid ja tsentrifugaalregulaatori vedrud.

Pilt

Pilt

Terv. Raivo

Vasta

Mine “Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]”