11. Koostamine

Sõnum
Autor
Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

11. Koostamine

#1 Postitus Postitas Ilmar »

Mai alguses sai tasapidi alustatud koostamisega. Raami tõin pööningult alla ja tõstsin tõstuki peale. Edasi alustan väiksemate alamkoostetega. Kindlasti on veel mõningaid pisi(kummi)detaile puudu, aga eks see selgub juba koostamise käigus.

Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 11. Koostamine

#2 Postitus Postitas Ilmar »

Amortide koostamine. Uued tihendid, kolvid ja tugilaagrid. Põhjaklapid lammutasin ka laiali ja puhastasin korralikult ära. Enne koostamist veendusin kõigi detailide omavahelises sobivuses ja mõõtude korrektsuses. Amortidesse läks sisse Motorexi 15W amordiõli. Ei hakanud ennast petma ja suvalist "avtooli" sinna sisse valama. Kirjanduse järgi läheb ühte amorti 70 ml õli, reaalsuses oli 65 ml lagi, mis sinna sisse õnnestus ajada. 70 ml juures hakkas koostamisel õli kõikvõimalikest kohtadest välja pressima.

Päris rahul veel koostatud amortidega pole - välimised katteplekid hoiavad kahel amordil teineteise suhtes viltu, aga enne nendega rohkem vaeva ei näe kui amordid raami küljes ja mõningane koormus neil peal. Ilmselt tehasest tulles istusid nad suhteliselt sarnaselt, kuid lõpuks hakkab ülemine katteplekk alumist (kroomitud) plekki kulutama. Kui keegi siinsetest lugejatest on sarnase olukorraga kokku puutunud ja teab lahendust, või oskab juhatada peasüüdlaseni, siis kõik soovitused on teretulnud.
Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 11. Koostamine

#3 Postitus Postitas Ilmar »

Sai pühapäeval natuke nokitsetud. Suurem osa aega läks juppide ja kinnitusvahendite otsimise peale. Nagu ikka, mõni asi õnnestus ja mõni mitte. Vähemalt on esimesed täkked tehtud :lol: Üldiselt võib rahule jääda. Samuti selgus, et mõningaid puuduolevaid juppe vaja kiiremas korras tellida.
Pilt

Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 11. Koostamine

#4 Postitus Postitas Ilmar »

Teadupärast tuleb lühikese raamiga emmilise käigukast ja mootor enne raami vahele paigaldamist koostada. See oli ka hea moment sidurilülituse detailide lisamiseks. Survelaager läks rullide ja karastatud seibidega variant.
Pilt

Täna sai siis koostatud kompott raami vahele lisatud. Mootori keerasime lauale külili ja tõstsime raami lihtsalt peale.
Pilt

Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 11. Koostamine

#5 Postitus Postitas Ilmar »

Üleilmne kriis ja muu elu on ka projekti arengut oluliselt pidurdanud, aga vaikselt on ikka võimalusel edasi nokitsetud. Aeglustavaks faktoriks on jätkuvalt asjaolu, et ükski jupp ei sobi omavahel kokku ja kõike peab modifitseerima. Selle vältimiseks panin suure osa tsiklist enne restaureerimise algust täielikult kokku, aga kasu vähe... Lisan mõne illustreeriva pildi. Pilte ikka huvitav vaadata.

Kardaan koostatuna. Üks uus kardaaniristi laagrikauss otsustas peale koostamist vabatahtlikult poolduda, eks võtsin riiulist järgmise.

Pilt

Esihargi koostamise algus, pusle mööda põrandat laotud. Sisse said uued vedrud jms. Nn "pudelite" kroomimisel oli sattunud mõni täpp vaske pinnale. Nõudis omajagu lokaalselt hoonimist, et kõik ilma kinni kiilumata toimima saada.
Pilt

Koonuslaagrid roolikannule.
Pilt
Pilt

Esihark küljes.

Pilt

Mõni pilt suvaliselt faasist lõppülekande rihtimisest.

Pilt
Pilt

Reduktor peaaegu koos.
Pilt
Pilt

Reduktor küljes.
Pilt

Silindripea kinnitusvahendite komplekteerimine.

Pilt

Silindripea pealispind vahendiga töödeldud, tihend paika ja külge!

Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 11. Koostamine

#6 Postitus Postitas Ilmar »

Jätkan üle pika aja pajatusi, kuidas ometigi see üllitis kokku hakkab. Ausalt öeldes jonnib igal sammul vastu, aga seetõttu ongi iga samm magusam. Reaalsuses projekt otseselt seisnud pole, mõnel nädalavahetusel saab ikka käsi külge pandud.

Viimane siin foorumis kajastatud sõlm oli generaator, nüüd siis mootori külge paigaldatud. Loomulikult unustasin generaatori polaarsust enne kontrollida ja seda vajadusel muuta. Seda tuleks teha iga kord kui generaator käib meistri juures kontrollis. Väidetavalt pidi väga pikaajaline riiulil seismine ka polaarsusele halvasti mõjuma :lol: Igatahes see möödalask maksis mulle ühe elektroonilise VAPE relee. Lühidalt - kooliraha.
Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 11. Koostamine

#7 Postitus Postitas Ilmar »

Järgmisena sai alla kruvitud summutid, või noh, vähemalt üritatud seda teha. Kohe üldse ei tahtnud sobida. Juba hakkasin lõikama ja väänama ning siis alles plahvatas, et kuna ilmselt on tegu M-72 leegitorudega, mis on sattunud kogemata K-750 komplekti. Kena, jällegi aastaid tagasi "soodsalt" soetatud komplekt, mis nüüd kätte maksis. Seda on juhtunud juba mitme projektiga, millele on aastaid enne paigaldamist summutikomplekt soetatud. Soe soovitus, ostke siis kui vaja või proovige kohe külge, siis saab veel müüja või vahendajaga õiendada. Soetasin uued ja õiged leegitorud ja nende klambrid ning pärast uustoodangule omast punnimist ja väänamist istusid summutid lõpuks külge. Mõni pilt protsessist ka.

Pilt
Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 11. Koostamine

#8 Postitus Postitas Ilmar »

Kuna läikiva ja särava esitulega ei sobinud kuidagi kokku kergelt kriimuline tuleklaas, siis sai otsitud võimalusi seda poleerimise teel elustada. See otsing oli suht edutu ja õnnestus soetada vileuus originaalne klaasike. Tänud jällegi Markole EH-st!
Pilt

Millalgi avastasin, et tagumistel tuledel on puudu korpuse ja aluse vahel pesitsev, nagu proua seda nimetab, munakujuline tihend. Ei leidnud neid originaalne ja väikest turu-uuringut tehes selgus, et hädalisi on teisigi. Otsisin välja millimeeterpaberi, joonistasin kontuuri peale, võtsin mõõdud ja tegin CAD-faili. Kui juba teha, siis korralikult ja palju. Mõned hinnapäringud vastavat lõikust tegevatelt ettevõtetelt ja 100+ tihendit oligi sündinud.
Pilt

Vasakul siis originaalne ja paremal minu looming. Tegin meelega natuke laiema ja mõne kümnendiku paksema, sest testimisel selgus, et korpused igat pidi ja igaüks oma suunas lopergused ning siis paistis mõistlik seda tihendiga kompenseerida, et tulemus saaks eesmärgipäraselt hea.

Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 11. Koostamine

#9 Postitus Postitas Ilmar »

Pildil siis esitatud elektroonilise süüte paigutamine raamitorule, paagi vahele peitu. Kuna "juhtmoodulil" endal on ainult üks poldiava ebamäärases kohas, siis tegin modifitseeritud alumiiniumprofiilist kronsteini, mis hoiab moodulit paigas ja laseb seda kaablisidemetega hõlpsasti paigas hoida.

Pilt

Ühtlasi algas sellega ka kogu kaablipunutise sobitamine. Igaks juhuks vedasin releele ka lisamaanduse, süütemoodul vajas seda niikuinii ja siis juba mõtlesin et vean ühe otsa ka igaks juhuks esitule korpussesse.

Tuttuus originaalne süütelukk.

Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 11. Koostamine

#10 Postitus Postitas Ilmar »

Kui tüütud pisitööd ja nokitsemised tehtud, siis sai hakata suuremaid eelkoosteid raami külge riputama.
Pilt
Pilt

Prooviks ka paak peale, et aru saada, kuidas süütemoodul paagi alla klapib.
Pilt

Pilt

Vasta

Mine “K-750 (1963) [Ilmar]”