7. Rattad

Vasta
Sõnum
Autor
Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

7. Rattad

#1 Postitus Postitas Ilmar »

Ratastest jäävad vanad ainult rummud. Vanad rattad osandasin ära, ei raatsinud kodaraid läbi lõigata, sest proovimisel sai eraldusõli ja sooja abil 90% kodaratest kenasti lahti. Pöidadel ka otseselt suurt viga polnud peale roostesüvendite. Siiski võtsin uued tšehhis valmistatud pöiad ning uued kodarad pärinevad Inglismaalt.

Üllatavalt raskeks osutus 4 kasutatava kitsa rummu leidmine - küll on kodaraavad loksunud, veonuudid kulunud ja südamikus mõrad sees.
Kui rummud olid olemas, siis viisin nad igaks juhuks treila kätte kontrolliks. Nimelt kahtlustasin, et piduritrumli osa võib vajada ületreimist, sest nõukogude kvaliteeti teades ei pruukinud laagripesa ja piduritrummel kontsentrilised saada. Ja mu kahtlustel oli alust - neljast rummust kolmel viskas piduripind märgatavalt. Seega sai kõik pinnad üle treitud.

Pilt

Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 7. Rattad

#2 Postitus Postitas Ilmar »

Piduriklotsid said uued (tänapäevased) katte Pidurimeistri OÜ-s. Meenus, et nende klotside esmakordsel eemaldamisel tsikli küljest, oli sinna needitud transportöörilindi tükid. Ei kujuta ette kas selle lindiga üldse mingit pidamist oli...

Alumiiniumosa eelnevalt vapour blasting'uga puhastatud. Arvata on, et klotsid tuleb veel enne paigaldamist trumli järgi täpselt paika treida, et pidurid normaalselt toimima saaks. Eelnevad kogemused nende tänapäevaste katetega näitavad, et sissekulutamiseks kulub ikka tuhandeid kilomeetreid.

Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 7. Rattad

#3 Postitus Postitas Ilmar »

Maikuu alguses sai ette võetud velgede koostamine. Kuigi pöiad on Tšehhi toodang, siis osutusid keevituskohad ikkagi parasjagu kõveraks, kuid üldjooks sai ikka kordades parem kui tehasest :) Sirgemad/paremad koostud said ära märgistatud ja need leiavad koha mootorratta all, teised siis korvile ja varurattaks.

Pilt

Rihtimiseks kutsusin appi kohaliku maestro.

Pilt

Pärast rihtimist ja kodarate pingutamist sai lastud velgedel nädala seista ning seejärel tehtud lõpp-pingutus.

Pilt

Viimase tööna käiasin maha kodarate otsad, mis ulatasid niplist sissepoole üle, et pikendada õhukummi eluiga. Enne rehvi paigaldamist sai kodarate jooks seestpoolt pöida kaetud Dinitrol ML-iga. Õhukummideks kasutasin pakseimaid isendeid, mida kasutatakse krossimootorratastel.

Tänaseks on velgedele ka rehvid peale saanud ja esimesed kaks ratast ka ajutiselt mootorratta külge kruvitud.

Vasta

Mine “K-750 (1963) [Ilmar]”