6. Detailide pinnakatted/kinnitusvahendid

Vasta
Sõnum
Autor
Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

6. Detailide pinnakatted/kinnitusvahendid

#1 Postitus Postitas Ilmar »

Plaan on panna enda jaoks siia kirja ja anda ka teistele ülevaade, millised detailid millist pinnakatet omavad. Kindlasti pole (lõpuks) minu poolt kirja saanud nimekiri reegliks vaid ülevaade konkreetsel aastakäigul (1963. a) ühe isendi pinnakatetest.

Valdavas osas võib jaotada K-750 pinnakatted:

1. Kerevärvi detailid.
2. Musta värvi detailid (universaalosad).
3. Kroomitud detailid.
4. Musta oksiidiga kaetud detailid (poldid, mutrid, vardad jms).
5. Halli/hõbedase tsingiga detailid.
6. Kollase tsingiga kaetud detailid.
...

Enne kui saab alateema nimekirjagadega kokku võtta, tuleb sorteerida läbi kõikvõimalikud kinnitusvahendid ja muud detailid. See hõlmab endas ka originaalpoltide, -seibide jms otsimist, treimist ning kataloogimist. Hetkel on veel pooleli kinnitusvahendite otsingud. Näiteks on puudu nii mõnigi õõnsa peaga M8x1 (l=30 mm) polt ja mõnikümmend M8x1 mutrit (s=14). Väike stiilinäide erinevate kinnitusvahendite sorteerimisest.

Pilt
Viimati muutis Ilmar, 04 Jaanuar N, 2018 23:42, muudetud 1 kord kokku.

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 6. Detailide pinnakatted/kinnitusvahendid

#2 Postitus Postitas Ilmar »

Natukene juhtraua ja -seadmete detailidest.
Nii mõnelgi korral K-750 või M-72 juhtrauda osandades ja puhastades olen märganud, et tulelüliti alt on detailid läkivad, justkui kroomitud. Siiani polnud teemasse väga süvenenud, kuid nädalake tagasi otsisin varasalvest välja kõik erinevad detailid, et neid omavahel võrrelda ja välja selgitada kas need olid poleeritud või kroomitud.
Kõne all olid heeblid, gaasikäepide, tulelüliti ja süütehoova kere. Viimase asja soetasin kunagi 65. a templiga originaali. Las pildid kõnelevad enda eest.

Süütehoova ja tulelüliti mäng. Detailidel on jäänud tulelüliti korpusesse "Pasta-GOI" jäägid. Restaureeritud emmilisi vaadates on mind alati natuke häirinud, et eelnimetatud detailid on üldjuhul lihtsalt puhastatud ja matiks jäätud (nt klaaskuuliga pritsitud vms).

Edit: Vanade kaladega konsulteerides ja veel detaile uurides selgus, et kõnealused detailid on ikkagi olnud tsingi sulamist ja kroomitud.

Pilt
Pilt

Pilt

Pilt

Gaasikäepide. Varasalves leidus üks korpus, millel veel otsakaane peal oli aimata endist pinnaviimistlust/-katet.

Pilt

Pilt

Heeblid. Ilmselgelt mingil määral poleeritud olnud.

Pilt

Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 6. Detailide pinnakatted/kinnitusvahendid

#3 Postitus Postitas Ilmar »

Kroomi minevad detailid on nüüdseks kokku kokku kogutud ja ootavad tehasesse minekut.
Pildilt on puudu mõned kübarmutrid, mis käivad esimese tuuleklaasi kinnituste juurde, mõnda detaili panin igaks juhuks mõne varuks.
Summutid on koos klambritega uued soetatud, samuti ka kaks alumist amortide katet.

Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 6. Detailide pinnakatted/kinnitusvahendid

#4 Postitus Postitas Ilmar »

Viimastel kuudel olen õhtuti tegelenud kõikvõimalike poltide, mutrite, kruvide, seibide ja muude detailide komplekteerimise ja puhastamisega, eesmärgiga need uue pinnakattega katta (valge või kollane tsink, must oksiid).

Nüüdseks on enamjaolt mootorratta ja külgkorvi kinnitusvahendid olemas ja puhastatud. Vähesema rooste ja värvi korral kasutan erinevaid traatkettaid nii käia kui ka akutrelli otsas. Keerulisemad ja suurema roostega detailid läbivad enne liivapritsi. Komplekteerimisel panen erilisemaid ja peenemaid detaile võimalusel igaks juhuks mõne rohkem, juhuks kui mõni peaks tsinkimisel või pärast seda leebet laskma.

Siin paar näidet kollase tsingi erinevatest varjunditest, mis on tegelikult ajas muutuv.

Pilt

Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 6. Detailide pinnakatted/kinnitusvahendid

#5 Postitus Postitas Ilmar »

Pole ammu jõudnud midagi siia foorumisse kirjutada, aga ega projekt väga jõudsalt edasi pole ka liikunud. Elul on ikka kombeks hobisid segada :lol:

Igatahes jõudsid jupid kroomimisest tagasi 5. märtsil. Üldilme ja -pilt juppide osas oli hea, aga paaril detailil kumas vask nurkadest läbi ja osad detailid said mattkroomi asemel kogemata selga läikiva kroomi.
Endale meelespidamiseks, mis ümbertegemisele läksid:
1. Gaasikäepideme korpused koos otsakaantega - 2 tk.
2. Rataste teljed (esimene, tagumine, korv), läikivast matiks.
3. Külgkorvi istme seljatoe lukusti, kõik detailid peavad olema matid.
4. Amortide lukustuskuud - need ununesid esimesest ringist maha, peavad olema matid.

Loodetavasti jõuavad need jupid juba minuni juulikuus.

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 6. Detailide pinnakatted/kinnitusvahendid

#6 Postitus Postitas Ilmar »

Panin kokku komplektid detailidest, mis vajavad uut pinnakatet - tsink + must oksiid. Kõik detailid said õlist, värvist ja roostest puhastatud. Keerulisema vormiga ja rohkem roostesed detailid said peenema liivaga pritsitud ja hiljem terasharjada ülekäidud. Põhimõtteliselt harjasin kõik detailid pehme terasharjaga üle, puhastasin keermed, parandasin ääri-veeri viili ja liivapaberiga ning pesin bensiini, brake cleaneri ja/või atsetooniga.

Asjad, mis saavad lõpuks kaetud musta oksiidiga.

Pilt

Tsingitud detailid, valge/sinine passiveering.
Pilt

Tsingitud detailid, kollane passiveering.

Pilt

Tegelikult on pildilt puudu veel tagatulede tsingitud detailid, piibu üks plekk-kate ja esipiduri trossi hoidev klamber.

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 6. Detailide pinnakatted/kinnitusvahendid

#7 Postitus Postitas Ilmar »

Esimene ring detaile Voltast tsinkimisest ja musta oksiidiga katmisest tagasi. Kollane tsink on seinast seina ehk lillast tuhmi kollaseni, ilmselt sõltuvalt tsinkimise viisist ja muudest parameetritest. Osa asju läks nässu kuna vana tsink jäi peale või detailide eeltöötlus tsinkimisvabrikus oli puudulik. Niikuinii vaja veel detaile tsinkida ja nässu läinud lähevad uuele ringile. Must oksiid jäi vägä tummine ja kena.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Pilt

Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 6. Detailide pinnakatted/kinnitusvahendid

#8 Postitus Postitas Ilmar »

Alumiiniumist ja silumiinist detailid puhastatud vapor blasting'uga Urbans Garage's. Head ja ülevaatlikku pilti hetkel pole, aga mõni näida lõpptulemusest. Ütleme nii, et parem kui iga teine klaaskuuliga tehtud detail - pind sile ja läikega.
Pilt
Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 6. Detailide pinnakatted/kinnitusvahendid

#9 Postitus Postitas Ilmar »

Pikalt seisis lauanurgal sellele mootorrattale originaalne tehasesilt. Ei olnud seda üldse isu näppida, sest arvasin, et see tuleb esmalt puhastada ning siis madalamad pinnad mustaks värvida. Käsin isegi korra seda kullasepale näitamas, et kas ta ei tahaks mul seda teenusena puhtaks teha ja ära värvida. Vastus oli ei. Puhastamisega aitas mind Hundiurg, kiitused! Ühel õhtul otsisin siis juba värvi, et esimene õhuke kiht peale kanda. Siis aga miski plahvatas, et igaks juhuks tasuks seda pinnakate olemust kontrollida, kuna sellel sildil polnud algselt ühtegi jälge mingisugusest värvist. Leidsin omast kogust mitmeid relieefseid ja siledaid sildikesi ning kõik relieefsed, sh K-650 oma, olid täiesti ilma värvita. Kiire ja konsultatsioon teadmameestega ja oligi paigas, et värvida pole vaja. Kerge traathari ja valmis! Okei, tegelikult mitte. Lõpptulemuse säilitamiseks käisin üle veel sama vahendiga, millega muud alumiiniumpinnadki kokku said.

Pilt

Vasta

Mine “K-750 (1963) [Ilmar]”