4. Mootor

Sõnum
Autor
Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 4. Mootor

#11 Postitus Postitas Ilmar »

Silindripeadega läks nii, et Eestist ühtegi mõistlikku pakkumist sellele tööle ei tulnud ja said saadetud pead Saksamaale tegemisse. Seal tegi selle töö ära käsitsi kohalike emmimeeste seas tuntud meister. Mõni pilt siis nendest silindripeadest.

Pilt
Pilt

Ilmar
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 93
Liitunud: 08 Juuli K, 2009 00:00
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 4. Mootor

#12 Postitus Postitas Ilmar »

Mootori koostamisest väga palju pilte kahjuks ei teinud. Sisse läksid kõik C3 lõtkuga laagrid. Jaotushammasrattad võtsin ühelt vähekäinud mootorilt, sest uut nõukaaegset komplekti sisse ei tahtnud panna. Nagu käigukastki käis mootor mul vist 5 korda enne laiali kui kõik asjad sobisid piisavalt hästi. Protsessi käigus õnnestus mul üks hoorattas ja väntvõll ka nässu keerata. Nimelt ei saanud nende koonuseid kuidagi omavahel sobima, kuigi olid mõlemad ühest mootorist tulnud. Lõpuks kui koonuspinnad piisavalt soveldatud said, oli hooratta koonus juba vastu laagri sisesaalet. Nojah, võtsin siis tuttuue väntvõlli (kontrollitud isend) ja hooratta (mis vajas loomulikult mitmekordset treimist, ikkagi uus osa).
Pilt

Pilt
Pilt

Igasugused lõtkukesed said jällegi kontrollitud

Pilt

Kolbe külge monteerides vaatasin, et kolvisõrme stopperrõngad on kuidagi veidras. Olid need toona ostetud Almot'i kolbidega kaasas. Pildil vasakul siis vanatüübi Almot'i stopperrõngas, paremal originaalne variant.

Pilt

Selliselt pesas istuvaid kõverikke ei tahtnud mootorisse jätta, kraamisin kola hulgast välja uued originaalosad, mis sai kontrollitud ja vajaduselt üleväänatud, et need pesas püsiks.
Pilt

Pilt

Siin juba kolvid ja värgid küljes.
Pilt
Pilt

Siduri uued metallkettad.

Pilt

Siin juba sidur koostatud. Kruvid on originaalid. Kinni läksin need keermeliimi ja löökkruvikeerajaga. Kõige lõpetuseks said ka ära kärnitud nagu seda tehases tehti.

Pilt

Vasta

Mine “K-750 (1963) [Ilmar]”