Rõhulüliti kompressorile

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Sõnum
Autor
alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#11 Postitus Postitas alopex »

Igatahes tänan kõiki nõuandjaid ja kõiki soovitusi. Otsustasin automaatika teha selliselt:
Ostsin siis firma condor http://www.condor-usa.com/products/MDR3.htm 3 faasilise survelüliti ja mingi suvalise manomeetri ja mõned liited.

Pilt

Seejärel üritasin leida kompressori paagile sobivat kohta. Ega seal palju ruumi polnud ja sinna peaks asi sobima.

Pilt

Mõned tunnid pusimist ja koos see oligi. Panin ka uued kiilrihmad.

Pilt

JA TÖÖLE TA HAKKAS

Survelüliti oli reguleeritud nii, et 10 ati pealt välja ja 8 pealt sisse. Seda oli ikkagi palju ja eks käivitamise momendil on vastusurve tugev. Sai siis häälestatud nii, et 8 ati juures lülitab välja ja 6 ati .juures sisse. Natuke kõhedust tekitas see, et lülitil oli kirjas 10A ja käivitamise hetkel tuleb voolutugevuseks 17 A , kui juba töötab- siis on kuskil 8 A ringis. (sai ära mõõdetud). Samas on ka lülitil reguleeritav kaitse sisse ehitatud. Väike kartus on selles, et äkki see 10A-ne ei pea kontaktid "sädelusele" vastu ja põlevad ära !?
Kompressori küljes "peeretaja" sai ära võetud ja pime ette pandud. See "peeretaja"hakkas juba kuskil 5 ati juures tööle ja paraku on olnud keegi selle reguleeriisvõimaluse keevitusega ka olematuks muutnud. Seda "peeretajat" pidi saama kasutada tagasivoolu klapina, nii jääb kolvi peal surve nulli ja ka käivitamine on kergem. Kas seda tegema hakkan, pole veel teada. Järgmisena tahaks ühe vahepaagi juurde ehitada.

robi
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 31
Liitunud: 10 Juuni T, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

#12 Postitus Postitas robi »

Käisin kunagi õhumeistris konsultatsioonil. Seal joonistas meister mulle ka skeemi. Lisaks klappidele oli ka mingi "tühjendustoru" see aitab kompressoril uuesti käivituda, kuna tekitab surveta ruumi. Välja lülitudes see toru jälle tühjendatakse.

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

#13 Postitus Postitas kass »

Alopex kirjutas : Väike kartus on selles, et äkki see 10A-ne ei pea kontaktid "sädelusele" vastu ja põlevad ära !

Eks nag kunagi ikka põlevad, kui masinale vatti anda. Aga ärge nende käivitusvooludega arvestage, seadmetel antakse näitajates ikkagi kestev nominaalne töövool, mitte käivitusvool vms (või antakse käivitusvool vms ka aga eraldi tähistusega). nii et teoreetiliselt peaks see 10 A rõhulüliti 4 kW mootorit töövooluga 8 A kannatama lülitada küll, väike varu muidugi paha ei teeks, aga lubatud arvu lülitustsükleid peab relee välja kannatama küll.

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#14 Postitus Postitas alopex »

Tahaks homme vahetada kompressoril ära õli-ja kompresiooni rõngad. Sellesse kompressorisse lähevad Dnepri originaalrõngad. Sai paar päeva tagasi uued rõngad muretsetud. Konsulteeriks vaid seda, kas Dnepri rõngaid võib panna kolvile suvalist pidi s.t et mina nagu seal mingit faasi või midagi sellist rõngal ei tuvastanud. Kel kogemusi, andke teda.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#15 Postitus Postitas Autorestauraator »

Rõngad peaks minema ükspuha mispidi.

Enne kokkupanekut tuleks rõnga lukuvahed parajaks teha. See vajalik selleks, et rõngas kinni ei paisuks. Kui suur see lukuvahe sellel kompressoril võiks olla, jään vastuse võlgu, aga lukuvahe tuleks kontrollida silindri vähemkulunud osas, ehk alumises asendis.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Valts
VVK liige
Postitusi: 239
Liitunud: 06 Aprill P, 2008 00:00
Asukoht: Vändra
Kontakt:

#16 Postitus Postitas Valts »

Ei hakanud uut teemat tegema, aga huvitaks mis õli kodanikud oma kompressorites kasutavad.
Omal plaanis kompressori väline pesu ja korrastamine ja vahetaks siis juba õli ka ära, kes teab millal seda viimati tehtud.
Tegemist ei ole selle levinud Vene agregaadiga, vaid tükimaad tõsisema asjaga. Kuigi ehitus neil vist kõigil sarnane.

Mingi tavaline mineraalne autoõli?

Automaaler
VVK liige
Postitusi: 127
Liitunud: 03 Aprill N, 2008 00:00
Asukoht: Tartu
Kontakt:

#17 Postitus Postitas Automaaler »

Kompressorite jaoks on oma spetsiaalne õli, mida neile sisse pannakse.
Keevitusaparaate ja kompressoreid müüvatest poodidest on seda võimalik saada.

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#18 Postitus Postitas Autorestauraator »

Kui paned ka kõige tavalisemat mootoriõli, ei juhtu ka midagi hullu. Tegemist pole ju forsseeritud automootoriga. Pakun, et sinu kompressori väntvõll teeb mingi 500 p/min, kui sedagi.
(Ausalt öeldes, pole EV ajal kompressoriõli ostnud.)
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

ziim
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 02 August E, 2010 00:00
Asukoht: Viljandi/Saltsjöbaden

#19 Postitus Postitas ziim »

Tervist.

Milleks on vajalik rõhulülitil too pildil pikemalt väljaulatuv väljund?
Pilt

janek555
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 32
Liitunud: 05 August T, 2008 00:00
Asukoht: võhma
Kontakt:

#20 Postitus Postitas janek555 »

Paistab ülerõhu klapp olevat.

Vasta

Mine “Vaba teema”