Youngtimer

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Sõnum
Autor
Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Youngtimer

#1 Postitus Postitas Autorestauraator »

Vaba tõlge ühelt saksakeelselt veebilehelt:

Youngtimer – i mõiste ei ole vanusega täpselt määratletud. Klassikaliste autode puhul võib vahel rääkida autodest, millede vanus on ainult 15 aastat. Samas, sõltuvalt sõidukist võib vahel isegi 35 aasta vanust autot pidada klassikaliseks autoks, kuid mitte õigeks vanasõidukiks (oldtimer).

Tinglikult jaotatakse youngtimerid kahte põlvkonda: esimene põlvkond, mis on ehitatud 1970 … 1980 ja teine põlvkond 1980 … 1990.

Teise põlvkonna youngtimereid näeb tänavapildis veel küllalt tihti. Juba aastaid on sellised autod harrastajate seas üsna populaarsed. Need on autod, mis on toodetud tänapäevase tehnoloogiaga, neil on palju tänapäeva auto mugavusseadmeid ja nende kasutamine ei erine oluliselt tänapäevasõiduki kasutamisest.

Üks olulisemaid põhjusi, miks youngtimerid on muutunud populaarseks, on see, et nende kättesaadavus on küllalt hea. Suur osa nendest masinatest olid omal ajal väga kallid luksussõidukid. Aja jooksul on nende hind muutunud taskukohasemaks, hästi säilinud youngtimerid on aga säilitanud peaaegu kõik luksussõiduki olulised omadused. Samal ajal saab neid kasutada igapäevakasutuses.”

Võtsin selle teema üles, kuna see on hakanud mind huvitama. Olen mõelnud nii, et millist autot tahaksin igapäevakasutusse. Üldiselt ei ole ma auto suhtes väga pretensioonikas. On üldiselt teada, et ega mul oma autot ju polegi. Igapäevaselt kasutan abikaasa Smarti ja see mind rahuldab.

Siiski tahaksin kasutada mõnda vanemat sõiduriista. Õiget vana-autot mul ju ka ei ole ja kas kunagi sellise saan? Kes seda teab! Aga kui selline vanasõiduk oleks, kas seda igapäevaselt kasutaksin? Vaevalt.
Esiteks pole üks vanasõiduk kunagi nii töökindel, et võiksin kõhklematult peale istua ja viiesajakilomeetrise reisi ette võtta. Aga oma auto remontimine on minule üks kõige ebameeldivamaid töid üldse, eriti teel olles. Mina tahaksin oma igapäevaliikurile 100% kindle olla!
Teiseks, tahaksin sõidul paremaid mugavusi nautida, kui suudab üks klassikaline oldtimer pakkuda.

Seetõttu olengi hakanud mõtlema youngtimerile. Hiljuti oli juttu Enno Öövliga, tal käis keegi külas sellise masinaga:

Pilt

Enno kirjutas:
“Nüüd aga saadan Sulle mõned pildid teisel teemal. 20-ndal käis mul külas karvaseid ja sulelisi väga erineval tehnikal ja ütle, mis sina tahad, uued autod, olgu nad nii ohutud, ökonoomsed ja rohelised kui tahes, mulle on lausa vastunäidustatud!
Samas70-ndate Mersut võid tunde imetleda kui kaunist naist!”

Olen Ennoga nõus, minagi mõtlen umbes samamoodi. Ei oska öelda, mis vägi see on, aga midagi nendes vanades masinates on!
Ja kui ostaks sellise igapäevakasutusse? Tegelikult küll siiski väikes mööndusega, talvel ma sellist küll välja ei tooks. Vastasel juhul on iludusest varsti ainult mälestus alles. Aga selline auto peab olema korras ja puhas!

Millised nõuded mina oma yountimerile esitaksin?

Mul on nõrkus Mercedeste vastu!
See auto võiks olla kabriolett.
Sõidumugavused peaksid olema tänapäeva tasemel. Mootor vähemalt R6.
Samas, auto kasutamine ei tohiks olla liiga kallis: kütus, varuosad. Kallim, kui tänapäeva-auto on ta ilmselt küll. Sellega tuleb leppida, aga ei tohiks tekkida mõtet: oi, see sõit läheb liiga kalliks, lähen parem Smardiga.
Ühe ilusa auto müügikuulutuse panin siia just eile üles:

Pilt

Väga hea masin! C126 kere, V8 mootor, 5,6 liitrit töömaht, California auto, talve pole näinud.
Aga kahjuks mitte kabriolett ja ilmselt on sellise ekspluatatsioon minule liiga kallis.

Mida sellistest mõtetest arvatakse?
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Automaaler
VVK liige
Postitusi: 127
Liitunud: 03 Aprill N, 2008 00:00
Asukoht: Tartu
Kontakt:

#2 Postitus Postitas Automaaler »

Päris paljud Eestis elavad USA autode fännid tegutsevadki sarnasel põhimõttel, nagu sa just äsja siia kirja panid.

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Youngtimer

#3 Postitus Postitas Veteran »

Tol päeval käisid mul tõepoolest külas väga erinevad autod, lisan siia ka teisest pildi. Too auto on nii "tark", et valgusfoori taga seiskab mootori, et mitte tossutada. Kuid see välimus...

Pilt

Tervitustega Enno Öövel.

janek555
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 32
Liitunud: 05 August T, 2008 00:00
Asukoht: võhma
Kontakt:

#4 Postitus Postitas janek555 »

Ma ootan tänaseni seda E-type mida sa kunagi aprillis lubasid. 8)

Aga kui see ikka ei sobi , siis soovitan uurida proovida mõnda maseratit 2,5 biturboga.MB on nii levinud ja tuntud klassik, et kommenteerimist vist ei vaja.

VonSten
VVK sõber
Postitusi: 30
Liitunud: 05 Veebruar N, 2009 00:00

#5 Postitus Postitas VonSten »

Veteranile: Mul oli 1984 aasta VW Passat ja selle kasutusjuhendit uurides tuli välja, et seal oli lisavarustus SSA (Start-Stop Automatik) mis samamoodi lülitas foori taga mootri välja ja siis gaasi andes startis uuesti.
See uus vahva funktsioon on tegelikult taasavastatud vana.

Aga mis puudutab youngtimerit, siis nendega tegelemine on mugav kuna margiesindused omavad reeglina remondiinfot, igasugused remondi - hooldusjuhised on saadaval paberkandjal ja ka digitaalselt. Samuti on suuremat osa varuosadest lihtsalt võimalik ilma suurema vaevata poest osta / tellida.

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Youngtimer

#6 Postitus Postitas Veteran »

Olen mõelnud, et kuidas küll starter sellisele tihedale käiamisele vastu peab.

Terv. Enno Öövel.

janek555
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 32
Liitunud: 05 August T, 2008 00:00
Asukoht: võhma
Kontakt:

#7 Postitus Postitas janek555 »


Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#8 Postitus Postitas Autorestauraator »

Janek, see nüüd "Youngtimer"-iks küll ei kvalifitseeru, see ikka tõsine klassik!

Kas ostad ära?
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

janek555
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 32
Liitunud: 05 August T, 2008 00:00
Asukoht: võhma
Kontakt:

#9 Postitus Postitas janek555 »

Õnneks on hetkel hind selline,mis jätab rahulikuks ja emotsioone ei tekita, aga seda kuulutust tasub jälgida eetis võivad need hinnad uskumatuid pöördeid võtta.

Automaaler
VVK liige
Postitusi: 127
Liitunud: 03 Aprill N, 2008 00:00
Asukoht: Tartu
Kontakt:

#10 Postitus Postitas Automaaler »

Vaadates seda Jaguari ning tema eest küsitavat hinda(küsida võib kõike, kuid andjal peab ka aru peas olema) ja teades, et siin foorumis on päris mitmeid mehi, kes vanu autokeresid esmapilgul mittemillestki valmis ehitavad(ennast nende hulka ma ei liigitaks. Mul on veel sellele tasandile jõudmiseks veel pikk tee käia) siis odavam on organiseerida USA-st omale analoogne sõiduk, kui huvi väga suur on.
Praegusel globaalsel MaSu ajal saab analoogse auto sealt suht mõistliku hinna eest kätte ja huviline ei maksa hinna sisse pumbatud õhku kinni.

Vasta

Mine “Vaba teema”