14. mail 2016.a. õhtul toimuva Muuseumiööga anname me Eesti Jalgrattamuuseumi järjekordsele hooajale avapaugu. Alates mai keskpaigast kuni septembri lõpuni oleme külasjatatele regulaarselt avatud reedeti, laupäeviti ja pühapäeviti kella 11-18.
Oleme ainus jalgrattamuuseum Eestis ning kajastame süstemaatilise ekspositsiooniga jalgratta kujunemist ja ajalugu Eestis alates aegade algusest kuni 1980. aastateni, st nõukogude ajastu lõpuni. Võrreldes eelmise hooajaga on oluliselt täienenud nii meie kollektsioon kui ka muuseumimaja. Oleme ekspositsiooni lisanud ligi kümmekond uut jalgratast, milledest väärtuslikumad on 1880. aastatel Prantsusmaal valmistatud ämblik-tüüpi ratas ning 1937. aastal Saksamaal valmistatud abimootoriga jalgratas Presto, tagarummu sisse ehitatud Saxonette'i mootoriga. Kokku on meil nüüdseks välja pandud üle saja ajaloolise jalgratta, lisaks arvukalt fotosid, dokumente ja kaasnevaid esemeid.
Eelmise aasta kuue saali asemel hõlmab ekspositsioon nüüd seitset saali, väljapaneku üldpind on 300 ruutmeetrit. 20. sajandi alguse ratastele taustaks oleme ruumidesse loonud sama ajastu õhkkonna ruumide interjööri, ajastu mööbli ning ajalooliste raadiote ja grammofonide näol. Taustaks mängib ka 1920.-30. aastate muusika, lisaks saame huvilistele mängida 1929. aasta akustilisel grammofonil tollaseid šellakplaate. Oleme talvel renoveerinud ka muuseumi vestibüüli ning ekspositsiooni vanemat osa sisaldava rohelise toa.
Muuseumiekspositsioon on varustatud eesti- ja inglisekeelsete tekstidega, mis peale üksikute rataste tutvustavad ka konkreetseid ajastuid. Ekskursioone saame soovi korral pidada eesti, inglise, vene ja soome keeles. Tüüpiline põgus ringkäik muuseumis kestab tunni, kiire läbikäik umbes pool tundi. Tõsised huvilised, loomulikult, jäävad mitmeks tunniks...
Lisaks tavapärastele lahtiolekuaegadele saab jalgrattamuuseumit kokkuleppel külastada ka kõikidel muudel aegadel. Oleme muuseumi Uues Saalis loonud sel hooajal ka seminaride pidamise võimaluse kuni 25 inimesele, lisaväärtuseks ajaloolised rattad, interjöörid ning 20. sajandi alguse mööbel.
Kontakt - ekskursioonide ja seminaride tellimine, samuti külastuste tellimine väljapool regulaarseid lahtiolekuaega - 514 3262 ja 5666 3991.
Eesti Jalgrattamuuseumi 2016.a. hooaeg läheneb!
Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Sõnum
Autor
Eesti Jalgrattamuuseumi 2016.a. hooaeg läheneb!
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9, kuni augusti lõpuni oleme avatud K-P 11-18
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9, kuni augusti lõpuni oleme avatud K-P 11-18
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum