K: väsinud kere tugevdamine enne keevitust/liivapritsi?

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Vasta
Sõnum
Autor
Aspelund
VVK liige
Postitusi: 289
Liitunud: 01 August R, 2008 00:00

K: väsinud kere tugevdamine enne keevitust/liivapritsi?

#1 Postitus Postitas Aspelund »

Tekkis selline küsimus:

On auto kandevkere. Pärast aastakümneid tänaval on "kandvast" alles jäänud suhteliselt vähe, nii et kui kogu pruun katk eemaldada, hakkavad füüsikajõudude mujul muutuma kere strateegilised mõõdud.

Sellisel juhul keevitatakse kerele tavaliselt ennetavalt sisse nelikanttorudest karkass. Oskab keegi meie spetsialistidest viidata mõnele materjalile, mis selgitaks, kuidas sellisel juhul peaks need torud kere sees paigutatud olema?

Mõtlen midagi sellist nagu sellel pildil veidi näha.

Pilt

Tarmo

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: K: väsinud kere tugevdamine enne keevitust/liivapritsi?

#2 Postitus Postitas Autorestauraator »

Pane mõni pilt või kirjelda, mis kerega tegemist. Miks arvad, et kere ära laguneb?

Üldiselt, ruumiline kere on uskumatult tugev. See, et mõni osa paigast ära nihkub, ei ole näitaja. Usun, et kui asi on ikka nii hull, on see nihkumine juba toimunud. Selle fikseerimine ei anna sulle tulevikuks midagi.
On minulgi selliseid hirme olnud, aga asjata. Kui vähemalt kesktunnel paigas on, ei juhtu midagi. Minul on olnud juhus, kus ei olnud külgi, tunnelit ega põhjaplekki ja ikka ei lagunenud ära...

Pilt

Praegu rallitab uhkelt ringi, nagu poleks probleeme olnudki:

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Aspelund
VVK liige
Postitusi: 289
Liitunud: 01 August R, 2008 00:00

Re: K: väsinud kere tugevdamine enne keevitust/liivapritsi?

#3 Postitus Postitas Aspelund »

Auto osas saladust ei ole. Kolmeukseline Golf Mk1.

Pilt

Tõenäoliselt seisab ees vähemalt karpide vahetus, samuti ninapaneeli ja tagapaneeli vahetus. Tahaks vältida kere mängimist neid töid tehes. Kesktunnel on olemas ja ka põhi pole selline, et sellest läbi astuda saaks.

A.

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: K: väsinud kere tugevdamine enne keevitust/liivapritsi?

#4 Postitus Postitas Autorestauraator »

Mina arvan, et seda pole vaja toestada.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Valts
VVK liige
Postitusi: 239
Liitunud: 06 Aprill P, 2008 00:00
Asukoht: Vändra
Kontakt:

Re: K: väsinud kere tugevdamine enne keevitust/liivapritsi?

#5 Postitus Postitas Valts »

Eks täpse pildi saab ette siis kui auto kapitaalselt laiali tõmmatud ja suuremad roostekolded ja muud vigastused näha.
Kui ikka karbid juba kere küljest lahti on vms siis võiks ju mõne abitoru sisse keevitada küll.
Kuna ise viin kered liivapritsi alla nn pöördpukkide vahel ja autokere jääb nagu iseennast kandma siis mingi oht on täitsa olemas et kõvasti rooste poolt puretud kere kusagilt järgi annab, arvan ma.

Näiteks töös olev E-type oli küll nii kehvas seisukorras et ei julgenud seda päris niisama pukkide vahele panna. Vasak küljekarp oli tagumisest otsast täiesti kere küljest lahti, parempoolne polnud ka palju etem. Põhjaplekkide jäänused said nagunii välja lõigatud ja kardaanitunnel ei äratanud ka just erilist usaldust. Katus oli küll korralik aga esimesed postid on kõigest sõrmejämedused.... Et ka plekitööd tehes oleks kuskilt mingeid mõõte ja toetuspunkte võtta, tegin kerele alla lihtsa raami mille siis tugevamatest punktidest kerega sidusin. Toru oli vist 100x50, paksu seinaga.

Pilt

Siis mõjuvad need tõstmisel-keeramisel-väntsutamisel tekkivad jõud rohkem tugevast torust raamile ja vähem otse kerele. Kui kerel juba strateegilisemad punktid remonditud siis võtan selle raami alt ära.
Kuid üldiselt jah need kandevkere ja katusega autod on päris tugevad, niisama ei juhtu nendega midagi.Kõik muud kered on puhastuse ja remondi läbinud ilma lisatugevdusteta. Kui karpide vahetamise ajal vms on vaja midagi kuskilt fikseerida, siis saab seda teha juba nö. käigu pealt, vajadusel mingeid torusid kuhugi keevitades.
Teine teema on muidugi kabriode ja täisraami peal olevate keredega kui need raamilt eraldada....

Terv,
Vallo

Aspelund
VVK liige
Postitusi: 289
Liitunud: 01 August R, 2008 00:00

Re: K: väsinud kere tugevdamine enne keevitust/liivapritsi?

#6 Postitus Postitas Aspelund »

Karbid kerest lahti ei ole. Küll on karpides mõningad läbivad augud, mille tegelik ulatus on muidugi oluliselt suurem. Osa roostet on eelmise omaniku poolt ka üle värvitud, seega kahjude tegelik ulatus vajab alles määramist. Päris lootusetu siiski veel pole.

Pilt
Pilt
Pilt

A.

Vasta

Mine “Vaba teema”