Tere.
Peale puhkust täna hommikul töötuppa astudes vaatas töölaualt vastu üks ZAZ 965 plekk, tagapaneel, kust vänt sisse pistetakse (vägisi tulevad meelde nõukogudeaegsed anekdoodid isastest ja emastest autodest).
Seda paneeli on vaja remontida. Üldiselt saan sellega ka hakkama, aga üks koht on ebaselge, just see vända sissepaneku auk! See on tublisti rasida saanud ja olgugi, et mul on endal kunagi kauges nooruses selline aparaat olnud, ei suuda tuvastada: kuidas see auk peaks õieti välja nägema?
Minu paneelil on see selline:
Aga kuidas peaks olema? Ehk saab keegi pilti teha? Arvan, kuidas võiks olla, aga kindlalt ei mäleta...
Laupäeval oli Väino Karu auto Vihulas, oleks võinud vaadata, aga olin ilmselt veel puhkuse lainel ja ei vaadanud.
Kui võimalik, huvitaks ka mõned mõõdud. Arvan, et võiks olla midagi sellist:
Abistajale tänu juba ette, parem ikka, kui mittemidagi!
Abi vaja: ZAZ 965
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: Abi vaja: ZAZ 965
Abi on nüüd mitmelt poolt pakutud.
Lätist sain sellise pildi:
... ja mõõdud:
Kui algul olin arvamisel, et auk ei ole lihtsalt ovaal, vaid kopeerib mingil määral vända otsa tappe, siis peale enda pleki sirgekslöömist olen vist ovaali-meelt:
Joonistasin keeratud serva üle ja sain ka usutavad mõõdud:
Ovaali tunnistab originaaliks ka Väino Karult saadid kataloogipilt:
See paneeli taga olev plaat on minule selge. Välja näeb nii:
See plaat kinnitub punktkeevitusega tagapaneeli sisemise pleki külge:
Tänud aitajatele!
Lätist sain sellise pildi:
... ja mõõdud:
Kui algul olin arvamisel, et auk ei ole lihtsalt ovaal, vaid kopeerib mingil määral vända otsa tappe, siis peale enda pleki sirgekslöömist olen vist ovaali-meelt:
Joonistasin keeratud serva üle ja sain ka usutavad mõõdud:
Ovaali tunnistab originaaliks ka Väino Karult saadid kataloogipilt:
See paneeli taga olev plaat on minule selge. Välja näeb nii:
See plaat kinnitub punktkeevitusega tagapaneeli sisemise pleki külge:
Tänud aitajatele!
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: Abi vaja: ZAZ 965
Nii, augu kuju on siis klaar. Aga enne veel tuleb mõned remonditööd teha.
Tagaplekk oli üsna hõre, vastu valgust oli nagu vaataks augustiöö tähistaevast. Panin mõned lapid:
Üks kaitseraua kinnituse süvend vajas ka uuendamist:
Sisemine paneeli külg oli ühelt poolt päris lagunenud, otsustasin selle üleni uue teha. Tagaplekil on süvendid, millised tegin enne eraldi valmis:
Paneeli sisemine külg:
Ja väljast:
Nüüd veel see kurikuulus vända auk, tegin väikese lapi:
Keerasin serva umbes 3mm jagu sisse:
Tagaplekk oli üsna hõre, vastu valgust oli nagu vaataks augustiöö tähistaevast. Panin mõned lapid:
Üks kaitseraua kinnituse süvend vajas ka uuendamist:
Sisemine paneeli külg oli ühelt poolt päris lagunenud, otsustasin selle üleni uue teha. Tagaplekil on süvendid, millised tegin enne eraldi valmis:
Paneeli sisemine külg:
Ja väljast:
Nüüd veel see kurikuulus vända auk, tegin väikese lapi:
Keerasin serva umbes 3mm jagu sisse:
Re: Abi vaja: ZAZ 965
Mis tööriistade või töövõtetega seda nii ilusasti teha saab?Autorestauraator kirjutas:Keerasin serva umbes 3mm jagu sisse:
http://www.vanatehnika.ee/modules/galle ... 190008.JPG
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: Abi vaja: ZAZ 965
Kuidas sellist serva keerata?wax kirjutas:Mis tööriistade või töövõtetega seda nii ilusasti teha saab?Autorestauraator kirjutas:Keerasin serva umbes 3mm jagu sisse:
http://www.vanatehnika.ee/modules/galle ... 190008.JPG
See ei ole väga keeruline. Hea oleks ju öelda, et freesi vastava kujuga alus, tempel ka ja pane plekk vahele ning pressi!
See on liiga keeruline, võibolla siis, kui selliseid tükke oleks vaja 200 tk? Aga mina tegin lihtsamalt, nö. „käepäraste vahenditega“: lõikeketas, lamellketas, viil, lauapuurpink, 20mm puur, vasar....
Otsisin metallihunnikust 4 .... 5mm paksuse lehtmetalli tüki; puurisin sisse kaks 20 mm ava. 20mm sellepärast, et plekk on 1mm ja ava peab pärast jääma seest 18.
Siis lõikasin selle lehe kahe augu vahelt pooleks. Seda selleks, et oleks lihtsam lõikekettaga ovaalset ava seest tühjaks lõigata. Siis keevitasin plaadi jälle kokku, nii et ovaali pikem telg jääks 36mm.
Panin 1mm plekitüki ovaali peale, lõikasin pleki sisse ovaalse ava, arvestades ärakeeratava serva laiusega (3...4mm), kinnitasin pleki käsikruustangidega ja pressisin servad ära. Pressimise tegin ühe 18mm terastoru jupiga, mille leidsin samast rauahunnikust. Pressina kasutasin vasarat.
Koos abivahendite tegemisega võttis see aega umbes tunni. On seda palju või vähe? Küllaltki palju ilmselt, aga ava tuli selle eest päris korralik. Vähemalt pole endal piinlik tulemust vaadata.
Ja siis keevitasin selle vända-augu äraräsitud koha asemele:
Vända suunaja kinnitasin tagaseina külge poltidega:
Kogu paneeli panin praegu poltidega kokku. Seda selleks, et saaks paneeli ja riivi asukohta auto küljes kontrollida.
Kui kõik klapib, tuleb paneel seest ära värvida ja alles siis lõplikult kokku keevitada.