Küsimused...

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Vasta
Sõnum
Autor
oldmoped
VVK sõber
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Aprill K, 2008 00:00

#31 Postitus Postitas oldmoped »

See paljukiidetud "plasti keevitamine" on täpselt samasugune tinutuskolvi töö, nagu Märt ise ka teha oskab. Lihtsalt sellel "tinutuskolvil" on spetsiaalne otsik, mis kohandatud plasti sulatamiseks ja selle otsiku keskel ka auk, kust vajadusel täitevarrast peale anda. Täitevarras on tavaline plastipulk, mis võetakse täpselt sama, kui parandatav materjal ja mida siis sinna parandatavasse soonde lisamaterjaliks sulatatakse. Täiteplasti levinumate materjalide pulkasid saab näiteks Würth'i süsteemist ja stanged/spoilerid on enamuses tavaline ABS-plast.

Pilt

oldmoped
VVK sõber
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Aprill K, 2008 00:00

#32 Postitus Postitas oldmoped »

Vabandan, et tegelen pühaduseteotusega siinse foorumi mõistes... aga kuna vilkuvate reklaambanneritega ja pool ajast mittetöötavale lehele ei viitsi koguaeg lolli järjekindlusega siseneda ka proovida, siis küsin ikkagi.

Äkki keegi siinsetest kasutajatest on kunagi kokku puutunud (või äkki isegi omab) nõukogude kolmerattalist Aisti või Desna baasil toodetud invaliidijalgratast. Nimelt ei suuda kuidagi välja mõelda, kuidas võis tehasest vaherummule vedava ketiratta kinnitus lahendatud olla.
Kuidas selle sinna panna saaks, selle tehnilise lahenduse leidmine ja teostus ei ole mingi keemia, aga tahaks masina võimaluse korral ikkagi võimalikult originaalilähedaselt taastada.

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

#33 Postitus Postitas kass »

On olemas Varbola Varaaidas näiteks, ka vist üks eraldi "tagasild" (vb ka valesti meeles see üksiolev sild, midagi igal juhul seal on).
Ka viimati Kurtnas oli justkui midagi sellest teemast müügis aga kuna see ei ole "õige vanatehnika" :twisted: - siis mina sinna poole ei vaadanud. :wink:

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#34 Postitus Postitas Autorestauraator »

kass kirjutas:....aga kuna see ei ole "õige vanatehnika" :twisted: - siis mina sinna poole ei vaadanud. :wink:
Poisid!!! ...jätke juba järgi! Muidu mõni võtab seda tõsiselt. Vanad jalgrattad on just see kõige õigem vanatehnika, mida tuleks eelistada esimese projektina. Muidu võib kergesti juhtuda nii, et ostad suure "ameeriklase" ja enne kui taastamiseni jõuad, on võhm juba väljas.
Aga see ei tähenda, et ei võiks ainult jagrataste juurde jäädagi.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

oldmoped
VVK sõber
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Aprill K, 2008 00:00

#35 Postitus Postitas oldmoped »

Kahjuks ei ole tegu mu esimese projektiga.
:oops:

Suurte ameeriklaste, enne- ja pealesõjaaegste autode ja old- ning youngtimer mootorratastega on praktika saamiseks ja tööoskuste omandamiseks juba elu jooksul kätt harjutatud.
Uue sajandi algusega julgesin juba mopeedide ja 5a tagasi ka jalgrataste kallale asuda.
Tagasiteed tõenäoliselt ei ole.

P.S. olles igapäevatööna ühe riikliku muuseumi palgal, ei ole ma tööalastes küsimustes täheldanud seda, et asjade ajalooline väärtus oleks kuidagi seoses asja kaalu- ja keerukuskategooriaga. Samuti mitte ka sellega, et kõik asjad peaksid olema ilmtingimata algsesse seisu restaureeritud. Samas võin salduskatte all öelda seda, et rahvale näitamiseks on osadest asjadest väljas replycad ja originaale hoitakse nende säilinud ajaloolisel kujul fondi arhiivis.

Küll saab aga täheldada jaburat seisu, et pahatihti on kõige vähem hästisäilinud kunagi kõige massilisemalt olnud asju - kui haruldasi ja kalleid esemeid ikka hinnati ja hoiti ning pärandati põlvest põlve siis suvalised laiatarbe pisiasjade puhul ei pidanud keegi neid selle vääriliseks ja need tarbiti lihtsalt lõpuni ära.

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#36 Postitus Postitas Autorestauraator »

W2intz helistas lõuna ajal ja uuris, et mismoodi need klambrid seda plekiserva, mida keevitad, paigal hoiavad?

Veel uuris, et kas plekkide vahele peaks vahe ka jätma, kui keevitad, või peaks servad koos olema?

Alustame klambritest:

Pilt

Nende klambrite tööpõhimõte saab paremini selgeks sellelt pildilt:

Pilt

Sellel pildil ei ole kahjuks plekke joonistatud, aga põhimõte peaks selguma. Minu klambrid on tehtud 25 x 25mm nelikanttorust. 1mm lõikekettaga lasin ühele küljele lõhe sisse. Poltidena kasutasin tavalist 6mm polti, lõikasin pea maha, otsa väike lõhe lõikekettaga ja plekitükk kinni keevitatud poldi külge.
Selleks, et polt nelikanttoru sisse mahuks, puurisin enne lõhe lõikamist augu. Sama puurimisega puurisin augu ka teiselt poolelt läbi.
Läbi pleki käib joonisel nelikant-metallist tükk. Mina asendasin selle ümaraga, lihtsam oli teha ümarat auku! Ja ma usun, et töötab sama hästi:

Pilt

Tihti on võimalik plekiservasid kohakuti hoida lukustatavate tangidega:

Pilt

Need on spetsiaalselt selleks tehtud, pikkade haaradega tangid. Töötada väga mugav ja lihtne.


Nüüd küsimus vahest plekkide kokkukeevitamisel.
Kui kasutada klambreid, on umbes millimeetrine vahe paratamatu. Muidu ei mahu klambri plekk sealt vahelt läbi.
Aga vahe ei ole tingimata vajalik. Olen algajale keevitajale soovitanud vahe sisse jätta, sest siis on kindlustatud, et vahe keevitatakse läbi. Sageli võib näha sellist pilti, et plekiservad on koos, keevitusjälg on üsna kõrge, aga kui vaadata teiselt poolt, on plekid läbi keevitamata. See on tingitud sellest, et keevitatakse liiga väikese vooluga. Kardetakse suurt voolu, kuna siis tuleb kergelt auk sisse. Väikese vooluga aga plekki läbi ei keevita. Kui jätad millimeetrise vahe sisse, siis sellist, mitteläbikeevitamist nii lihtsalt ei saa tulla.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

w2intz
VVK liige
Postitusi: 18
Liitunud: 14 Märts R, 2008 00:00
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

#37 Postitus Postitas w2intz »

Aitähh! Loodan, et seda muret lahendab ka keegi teinegi erinevalt minust.

Nüüd pilt selge, ja peab ka mõned valmis meisterdama.


Henry

oldmoped
VVK sõber
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Aprill K, 2008 00:00

#38 Postitus Postitas oldmoped »

oldmoped kirjutas:Nimelt ei suuda kuidagi välja mõelda, kuidas võis tehasest vaherummule vedava ketiratta kinnitus lahendatud olla.
Kuidas selle sinna panna saaks, selle tehnilise lahenduse leidmine ja teostus ei ole mingi keemia, aga tahaks masina võimaluse korral ikkagi võimalikult originaalilähedaselt taastada.
Väike illustratsioon ka lisaks, et oleks paremini aru saada, millest jutt on.

Pilt

probleemne koht:

Pilt

Pilt

Selle jalgratta vabajooksu korpuse külge peaks käima vedav ketiratas, kust siis läheb lühike kett tagasilda. Treipingis mõne vabajooksu ketiratta siseauk jämedamaks lasta, et rummule mahuks ja see siis sinna kodararandi külge kas kinni keevitada või kruvida, oleks loogiline lahendus... aga pagan seda nõukogude inseneridel olnud loogikat teab.

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#39 Postitus Postitas Autorestauraator »

TALUPOEG kirjutas:Tere! Vaat see klambrite lugu oli küll vajalik. Ma pole neid kunagi kasutanud. Kuulsin aga nende olemasolust alles mõned aastad tagasi. Siiani olen ilma läbi ajanud.
Kas neid klambreid kasutad palju? Või libistad mööda pragu...edasi? Kui suure vahega paned neid?
.... Igal juhul on neid vaja,kui pikalt keevitust.
Toomas
Ka mina nägin nende klambrite pilti tq-hq foorumis mõned aastad tagasi. Parajasti oli töös vist ukseplekkide tegemine, kus õmblus on keset plekki ja pikk:

Pilt

Sai siis kiiruga kolm tükki tehtud ja kohe ka kasutatud. On päris head asjad! Fikseerivad pleki üsna kindlalt ja mis peamine, ühes tasapinnas.
Olen tavaliselt punktinud kohe klambri juurest, seal on plekk ühes tasapinnas. Kui vaja, panen klambri edasi. Nii punktin kogu liite pikkuses:

Pilt

Peab arvestama, et keevitus tõmbab plekki kokku ja siis võib klamber kinni jääda! Selle kättesaamine on lihtsam, kui jätad vahe väheke suurema.

Peale seda ilmusid lukustatavad tangid ja need on veel paremad, aga nendega siiski igale poole ligi ei pääse, siis on klamber vajalik.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

diesel
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 18 Märts N, 2010 00:00
Kontakt:

#40 Postitus Postitas diesel »

kompressoriküsimusest küll juba hulk aega möödas a mõtsi ikke pisut targutada. mul on mingi lunast ostetud race ühe faasiline kompressor, muid kriitilisi nummereid peast ei mäleta a ideaaltootlikkus oli 360 liitrit minutis. liikuvad riistad olen enamuses ostnud tööriistamarketist kollaste yamade hulgast. ja niipalju võin öelda, et rauasaega, mis vististi 170 liitrit tahab õhku, saab pidevalt toimetada ja kompressor jääb isegi hetkeks seisma. mutrikeeraja on 330 liitrise isuga ja ka kasutatav kuna sellega ju pidevalt ei lasta, aga näiteks nakerdaja, mis 220 liitrit tahab käib päriselus kompressoril üle jõu. surve langeb ja mingil hetkel on targem ise päästik lahti lasta ja oodata.
igasugu pritsidega saab majandada küll, surve püsib piisav, aga nendega tuleb teine jama. nimelt pole kompressorid mõeldud pidevalt pumpama, neile ka hingetõmbeaega vaja.
kui kunagi järgmise soetan, siis pigem isegi mitu korda suurema tootlikkusega.

Vasta

Mine “Vaba teema”