Küsimused...

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Vasta
Sõnum
Autor
mart
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 05 Detsember R, 2008 00:00

#21 Postitus Postitas mart »

Teeme ise soodapritsi

Rainer
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 17 September R, 2010 00:00
Asukoht: Harjumaa

#22 Postitus Postitas Rainer »

Küsimus targematele
Olen ostmas uut kompressorit

Valikuid hetkel kolm
1. tootlikus 320L/min,kahe kolviga otseülekanne.
paak 100L 1 faasiline 2,2kw
2. tootlikus 356L/min kahe kolviga rihmülekanne
paak 50L 1 faasiline 2,2kw
3.tootlikus 320Lmin kahe kolviga rihmülekanne
paak 100L 3 faasiline 2,2kw

Plaan siis kasutada mõningaid suruõhutööriistu ja ka värvida.

Mis valiku soovitate teha ja miks.

Tänan
GAZ 63 PMG19M-67 ;GAZ 63 -65

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#23 Postitus Postitas Autorestauraator »

Minu hinnangul on need kõik liiga väikese tootlikkusega!

Alla 500 l/min ei ole suruõhuriistadega eriti midagi teha. Minul on praegu vist 600 l/min ja saab kasutada ainult väikesi turbiine. Hädapärast ka kahte turbiini, kui just väga pikalt mõlemad korraga ei tööta. Suuremate õhuriistade jaoks jääb minu kompressor väikeseks.

Väiksemateks värvitöödeks need võibolla isegi kõlbavad, aga suurema tootlikkusega oleks siiski parem! Ja need paagid on ka väga väikesed. Muidugi saab alati lisapaagi vahele panna.

Võibolla mõni kasutatud aga suurema tootlikkusega kompressor oleks mõtekam? Nende hinnad ei ole väga suured. Arvan, et tuhande - paari tuhandega saaks korraliku kompressori?
Valts just hiljuti tegeles selle teemaga, ehk jagab kogemusi!

Ise uurisin just möödunud nädalal kruvi ja lamellkompressoreid. Lätlased panevad mingitest komponentidest kokku. Nende tootlikkused algavad kuskil 100 l/min. Sellega saaks juba tööd ka teha. Ja töötavad vaikselt!
Aga hinnad!
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

#24 Postitus Postitas kass »

1-faasilised otselülitusega asünkroonmootorid ei tekita minus mingit vaimustust, eriti kui veel vaja tihedalt sisse-välja lülitada (kui on vaja rõhu hoidmiseks). Ei ole minu arvates eriti jätkusuutlik toode ja pealegi 2,2 kW on ka suhteliselt ülemine piir 1-faasilise mootori võimsusele, käivitus üsna vaevaline ja kõigutab pinget süsteemis. Kui on 3-faasiline toide olemas ja ei pea mingil tingimusel 230 V toidet kasutama - siis võiks ikka 3-faasi mootoriga asja võtta.

MAZ
VVK sõber
Postitusi: 91
Liitunud: 09 Mai L, 2009 00:00
Asukoht: Elva

#25 Postitus Postitas MAZ »

Kuna plaanin mingi aeg keevituse osta siis ehk oskab keegi siit seltskonnast soovitada head keevitus seadet? Kuna ise pole nende keevitus aparaatidega palju kokkupuutunud siis ei oska ka otsustada,mida osta.
Üks "tark mees" arvas,et 5000.- CO ja Argooni keevitus on nõrk ja ei pea kaua vastu? Tegelikult küsimus on selles,et kas mul peab hobiautode tegemiseks olema ilmtingimata kõige kallim keevitus seade?
Ehk siis kokkuvõtvalt küsimus targematele, mis firma toodet ning millist näitajatega peaksin ostma?

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#26 Postitus Postitas Autorestauraator »

MAZ kirjutas: Üks "tark mees" arvas,et 5000.- CO ja Argooni keevitus on nõrk ja ei pea kaua vastu? Tegelikult küsimus on selles,et kas mul peab hobiautode tegemiseks olema ilmtingimata kõige kallim keevitus seade?
Ehk siis kokkuvõtvalt küsimus targematele, mis firma toodet ning millist näitajatega peaksin ostma?
Ma ei oska konkreetse aparaadi kohta midagi kosta....
Aga võin öelda niipalju, et olen mitmeid aparaate proovinud. Põhiliselt on need olnud just sellisd, 5000.- aparaadid. Mind on kohale kutsutud siis, kui korralikku keevitust pole välja tulnud. Milles viga? Muide, üks selline aparaat kandis isegi Kemppi märki.
Üks pilt selle Kemppi tööst:

Pilt

Üldiselt on nii, et kui keevitamise võtted on enam-vähem käes, siis saab sellise aparaadiga heal juhul mingit millimeetrist plekki punktida.

Ei pea ennast suureks spetsiks, aga minu arvates peab keevitusseadmel olema mingi võimsus, et korralikku keevitust saada. Nende väikeste aparaatidega seda võimsust ei jätku.

Minu käes oli kunagi katsetamiseks üks aparaat, mis oli pisem, kui need kaupluses pakutavad. Seda aparaati tegi mingi venekeelne seltskond, kes oli varem töötanud Pirita teel, Elektrotehnika Instituudis (või umbes selline nimi tal oli). Algul arvasin, et kas sellega üldse midagi teha saab? Aga sai ja hindan seda aparaati isegi väga heaks! Järelikult ainult mõõtudes asi ei ole. Võibolla tõesti on müügivõrgus midagi liikumas?

Võiks uurida AMF-ist Valtsi kunagi alustatud keevituse teemat:
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... t=keevitus

See on küll pikk ja vana teema, aga sealt võib saada infot nendelt, kes on mingi aparaadi ostnud.

Esimese hooga odavat osta ei soovita. Kallist aparaati ka mitte. Võibolla mõnda kasutatud profiaparaati. Nende hinnad on hulga odavamad, kui poes, aga tööd on lihtsam teha ja tulemus kindlasti palju parem, kui odaval-uuel.
Minu Kempomat 220 on tööd teinud pidevalt vähemalt 15 aastat. Praegu toimib veel normaalselt. Kui kaua? Ei tea...

Ma võiksin anda sellise soovituse: kui aparaadiga saab korralikult kinni lasta 3 ... 5 mm rauatükid, siis kõlbab see aparaat ka millimeetrise pleki keevitamiseks. Kui 3-millimeetrist materjali läbi ei keevita, siis ei tule millimeetrise pleki keevitamisest ka head nahka!
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#27 Postitus Postitas Autorestauraator »

Küsimus selline:

Kas mõni töökoda teeb plaststangede keevitustööd? Antud juhul küll esispoileri.

Ei ole ise tükk aega avariiremontidega tegelenud, seepärast ei ole selle asjaga ammu kokku puutunud.
Ma ei pea silmas mitte sellist jootekolvi-fööniga kokkusulatamist. Traatvõrgu sissesulatamist jms. Seda oskan ise ka teha. Aga olen kuskilt kuulnud plasti keevitamisest....
Veel olen kuulnud mingist kahekomponendilisest segust....

On kellelgi kogemust?
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#28 Postitus Postitas alopex »

Sel suvel pani üks õpilane mootorrattaga põõsastesse ja plastjuppe oli päris palju.Sai siis ka asja uuritud ja kohalikud mopeedi plastikute parandajad soovitasid seda 2K liimi. Tuubi hind kuskil 160 kr. + otsad.
Liim on igatahes hea s.t et kuivab kiirelt , samas säilitab elastuse

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

Valts
VVK liige
Postitusi: 239
Liitunud: 06 Aprill P, 2008 00:00
Asukoht: Vändra
Kontakt:

#29 Postitus Postitas Valts »

Valts nüüd kirjutab siia foorumisse ka midagi, muidu on minu nimel vaid aastatetagused Automoto mammutteemad. :D

Arvan et see Märdi pilt kehvast keevitusest ei ole päris mitte ainult aparaadi süü.
Olen ka ise väikese 140-150A 1 faasilise aparaadiga midagi teinud ja suurimaks probleemiks ei olnud mitte vähene võimsus vaid kehva täpsus.

Selle aparaadiga kokkulastud paksemast rauast asjad seisavad tänaseni koos, mõned isegi päris suure koormuse all. Aga kui plekki keevitada siis on vaja ju pmst kogu aeg punktida mida aga selliste odavate väikeste seadmete lülitid ja elektroonika väga hästi ei võimalda. Alustamine ja lõpetamine on sageli ettearvamatud plärtsutamised. Kui aga asja jooksma saad, pole viga.
Samas 2 auto plekitööd said ka selle Telwiniga tehtud ja jäi täitsa enam-vähem. Eks ta suuresti tahtmises ja harjutamises ka kinni. Arvan et hobikorras nokitsejale käib korralikum 1 faasiline küll.
Sõber mul just mõni aeg tagasi ostis ka mingi suurema 1 faasilise Telwini kuna tal kodus tööstusvool puudub. Oli mingi kasutatud digitaalse juhtimisega aparaat, maksis vist veidi pruugituna 9 tuhat. Proovisin, täitsa hea tundus väiksemate tööde jaoks, oluliselt parem kui need väikesed kökatsid.

Omal praegu Lincolni 250A (3 faasi loomulikult) masin ja ka täitsa normaalne, aga ütleks et Märdi vana Kemppi oli vist isegi veel täpsem....muidugi ei mäleta ka enam hästi.
Väga rahul olen aga oma aparaadi võimega paksemat rauda keevitada, tundub et selle jaoks ta tehtud ongi.


Mis aga kompressoreid puudutab siis jah..head kasutatud kraami liigub väga vähe ja reeglina lähevad need ka kiiresti ära. Meil ju riik alles nii noor et korralikku mitte-NSVL asjade järelturgu pole veel tekkida jõudnud.

Omale ostsin ka suure hädaga selle klassikalise kahe väikese paagiga 550l/min vene päritolu kompressori ja plaanisin suurema paagi lisaks panna aga kahjuks või õnneks mõtteks see jäigi kuna hea sõbra abiga õnnestus ühest likvideeritavast metallitööfirmast päris jurakas valmis asi saada.

Pilt

Samas kui praegu kompurat otsiks siis vaataks äkki isegi Soome-Rootsi odavmüügikettide poole. Biltema jms.

Valts
VVK liige
Postitusi: 239
Liitunud: 06 Aprill P, 2008 00:00
Asukoht: Vändra
Kontakt:

#30 Postitus Postitas Valts »

Autorestauraator kirjutas:Küsimus selline:

Kas mõni töökoda teeb plaststangede keevitustööd? Antud juhul küll esispoileri.

Ei ole ise tükk aega avariiremontidega tegelenud, seepärast ei ole selle asjaga ammu kokku puutunud.
Ma ei pea silmas mitte sellist jootekolvi-fööniga kokkusulatamist. Traatvõrgu sissesulatamist jms. Seda oskan ise ka teha. Aga olen kuskilt kuulnud plasti keevitamisest....
Veel olen kuulnud mingist kahekomponendilisest segust....

On kellelgi kogemust?
Omal kogemusi ei ole aga mu "ihumaaler" pidi kõva käpp olema sel alat. Ütleb et talle kohe meeldib neid plaststangesid ja juppe kokku panna. Räägib ka midagi plasti keevitusest, pole lähemalt uurinud et mil viisil seda teeb.
Valmis töid olen näinud....nagu uued asjad mitte midagi ei sa aru, ei seest ega väljast.

Vasta

Mine “Vaba teema”