Hart kirjutas:
...
Juhtisin lihtsalt mõningatele asjadele tähelepanu...
Aga kui te sellise ringkaitse mõtete pihtapanemise õigustamiseks moodustate, siis minupärast "pange" edasi...
Ma tegelt ei ole seadustega kursis, kas juriidilise isiku kodulehel olev tekst on kuidagi autoriõigusega kaitstud või mitte, aga inimlikust vaatepunktist tundus mulle see copy/paste imelik...algul ühel, siis teisel, varsti lehvitab seda kolmas; tegelt teadmata, kust see algselt pärit on...
Neljas kleebib selle teksti oma autole ja riputab pisikese c tähe üles nurka.
Sihukese: (©)
Tere.
Olen praegu kodus, tervis streigib, tööd ei tee ja kui väga vilets enesetunne ei ole, püüan üht-teist lugeda ja jälgida ka seda siin kulgevat diskussiooni.
Kui ma ise selle diskussiooni keskmes ei peaks olema, siis oleks isegi päris huvitav, aga praegu: EI! Ei ole hea tunne! Möönan, et olen järjekordselt midagi valesti teinud. Muidu ei oleks võimalik sellist skandaali tekitada. Hart ütleb õigesti, et olen selle teksti üks-ühele „maha pannud“.
Kas see on just vajalik, ei tea, aga püüan siiski, vähemalt teema tõstatajale selgitada, kuidas need tekstid ja kogu Autorestauraatori kodukas sündis.
Mõte tekkis sellest, et oli vaja kuidagi vanatehnikaharrastajale teada anda, et üks autokerede taastaja tegutseb ja et kui on mingit huvitavat tööd pakkuda, teaks, kuhu pöörduda. OK! Hakkame tegema, aga mida sinna kodulehele kirjutada? Mõni hakkajam ja targem oleks kindlasti kogu loo ise valmis kirjutanud. Mina nii tark ei ole ja hakkasin uurima, et mida teised kirjutavad. Kuna Eestist mingit head eeskuju leida ei olnud, hakkasin „kammima“ välismaa lehti.
Minule tundub, et selliseid lehti on väga palju Ameerika mandril. Keelt ma küll väga hästi ei valda (möönan, et olen laisk ja pole viitsind õppida), aga enam-vähem aru saan. Need lehed jätsid mind küll üsna külmaks, kuna on palju enesereklaami ja eeskujuks nagu hästi ei kõlvanud. Seevastu Saksa- ja sealtkandi lehed istusid minule palju paremini, reklaamimist vähem ja selgitusi rohkem. See keelgi on minule tunduvalt arusaadavam, kuna olen seda koolis õppinud. Ja muidugi Soome lehed, nende keel on vast kõige paremini suus, aga nende lehti, mis tutvustavad taastusremondi tegijaid, pole väga palju. Vähemalt mina ei osanud leida.
No nii.... ja siis ma hakkasin enda peaga ka mõtlema: mida ma tahaksin seal kodulehel rääkida?
Kõigepealt sellest, kuidas mina sellest vanasõiduki kere taastamisest aru saan, millised „karid“ sellel teel ees ootavad.
Teiseks, tahtsin rääkida sellest, kes ma ise olen, kuidas mõtlen. Seda selleks, et kui kunde ja töötegija mõttemaailmad väga erinevad on, poleks vaja aega raisata.
Kolmandaks mõned näited tehtud töödest ja minu kontaktid.
Niisugune plaan oli ja nii sai ka tehtud. Muidugi võtsin jupikese siit, teise sealt nii, et need minu arusaamadega vastuolus ei oleks. Ja kui lõpuni aus olla, siis mõne jupikese kirjutasin ikka ise ka.
Need tõed, või seisukohad, või reeglid, ükspuha kuidas me neid ka ei nimetaks, tundusid minu vaadetega täielikult sobivat. Olin umbes kümne aasta jooksul igaühte neist omal nahal tunnetanud. Mitmeid kordi olin mõelnud: panen nad töötoa seinale välja! Nüüd, kodulehel avaneski selline võimalus, ja sinna ma need kirjutasin.
Aja jooksul on nendele lisa tulnud ja kui peaksin kunagi midagi taolist veel uuesti tegema, siis saab neid reegleid rohkem!
Kuni selle dikussioonini ei tekkinud mul probleemi, et olen kuskilt võõraid mõtteid varastanud. Mulle tundus, et sellistele asjadele ei saa olla kellelgi autoriõigust. Ma millegipärast arvan, et igaühel, kes vanasõiduki taastamisega tõsisemalt on tegelenud, on need mõtted peast läbi käinud..... võibolla ma eksin?
Nii või teisiti, ma ei soovi rohkem selle, minu jaoks ebameeldiva, diskussiooni keskmes olla ja palusin Autorestauraatori kodulehe maha võtta. Loodan, et homseks on see kadunud.
Re, non verbis.