Küsimused...
-
- VVK liige
- Postitusi: 3027
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Küsimused...
Foorumi elavdamiseks võiks alustada rubriiki: "Küsimused".
Kui vanatehnika taastamisel tekib küsimusi ja neid tekib ikka, siis võiks neid siin küsida! Loodan, et keegi ikka vastata oskab.
Olen kindel, et lõplikku tõde ei tea meist keegi, aga vastame siis nii, nagu meie seda õigeks peame. Kui sul on midagi juurde lisada, saab seda ju teha.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sain täna sellise kirja:
Minu nimi on Rainer.
Hobiks mul vanemad veoautod.
Hetkel tegelen ühe GAZ 63, 1967 uuendamisega.
Seoses sellega oleks mul Teile mõned küsimused
Lisan mõned pildid
Plit :raami üldvaade
Mõtlesin,et puhastan raami ketas-traatharjaga.
Peale seda katan "Buvanols" roostemuunduriga, siis harjan selle jäägid maha ja siis happekrunt peale ja siis 2K krunt, lõpuks põhivärv.
Sattusin eile õhtul lugema Teie postitust unicweb.ee foorumis
Tsiteerin:
"Minu arvates tagab metalli täieliku puhastamise remonditava autokere puhul ainult kaks asja: liiva(haavli vms.)prits ja happevann. Muud meetodid on enesepettus. Kui eelpoolmainitud puhastust kasutada ei ole võimalik, siis jääb metalli pinnale kindlasti roosteollust. Selle isoleerimiseks ja edasise korrosiooni aeglustamiseks on olemas roostemuundur (Rostkiller). See lahustab teatud määral pehmet roostet ja teiseks, moodustab kaetud pinnale tumeda (musta või tumelillaka) oksiidikihi. See oksiidikiht on isoleeriva toimega. Seda RR krundiga katta ei ole mõtet, toime puudub. Tume oksiidikiht jäetakse alla ja värvimine toimub nagu tavaliselt."
Pilt: raami puhastamine
1. küsimus: Hetkel siis selline seis ,et kolmandik raami on traatharjaga puhastatud, nüüd olen siis kahevahel,
a) kas jätkata sama meetodiga + roostesurm + happekrunt + 2K krunt + põhivärv
b) või viia raam liivapritsi/haavlipritsi + läikima harjata + happekrunt + 2K krunt + põhivärv
Pilt: amordi kandur
2. küsimus: Mida teha pildil oleva needitud kohaga (traatharjaga kõiki nurgataguseid puhtaks ei saa):
a) kas jätta see nii ja loota, et kui 43 aastaga midagi ei juhtunud, siis järgmised 43 aastat ka midagi ei juhtu?
b)või neetida kogu raam lahti, puhastada + värvida ja siis uuesti kokku neetida ja veelkord värvida?
3. küsimus: Kuidas puhastada lehtevedrusid? kas liivaprits mõjub vedrudele halvasti?
4. küsimus: Millega puhastada ja värvida vedrud,sillad,kammitsad jne
Millise tootja värve soovitate kasutada
Loodan,et leiate võimaluse minu küsimustele vastata
Lugupidamisega, Rainer
---------------------------------------------------------------------------------
Vastus1.
Vaatamata sellele, et oled ära teinud tohutu töö, jään siiski oma tsitaadis toodud arvamuse juurde ja soovitan varianti b. St. et jätta harjaga puhastamine, laadida raam auto peale ja viia liivapritsimeeste juurde.
Miks ma nii soovitan? Esiteks, traatharaga ei saa kunagi roostepesi täiesti puhtaks. Teiseks, kõik nurgatagused, (vt. küsimus 2) jäävad traatharjamisel siiski mingil määral puhastamata. Kolmandaks, liivapritsiga võtab see töö aega max paar tundi ja tulemus on harjamisega võrreldes palju parem. Liivaprits võtab puhtaks nurgatagused ja roostepesad (rooste poolt söövitatud augukesed, kuhu hari ei ulatu).
Kindlasti mitte lasta liivapritsimeestel raami kruntida! Enne kruntimist harja pinnad üle (see on väga väike töö ja aega võtab vähe). Siis pese pind puhtaks silikoonipesuainega (pesukannust pritsid pinna märjaks ja "karukeelega pesed). Siis happekrunt või epokrunt ... jne.
Kui Männiku ei jää kaugeks, siis seal on päris tublid mehed, firma nimi on Adamantos: http://www.baltinfo.ee/16/V/22007/371/2 ... OS+O%C3%9C
Vastus 2.
Õieti on sellele juba esimese küsimusega koos vastus olemas.
Vastus 3.
Lehtvedrud võta pakist lahti. Lehtvedrusid, sillatalasid, kammitsaid jms. võib liivapritsiga puhastada küll. Ainult kata kinni keermed (sisekeermetele keera polt sisse, väliskeermetele midagi peale, näit. kommivoolik, isoleerpael vms.). Liivaprits kulutab keermed muidu ära! Avad, näit. sillareduktori vent-ava, pane puupunniga kinni. Muidu satub liiv karterisse ja laagrid ja hammasrattad riknevad.
Vastus 4.
Vt. kolmandat vastust.
Ei taha tasuta reklaami teha, aga kindel valik on Standox, Spies Hecker ja DuPont. Tegelikult ei tohiks nendel erilist vahet ollagi. Kindel see, et ka teisi värvitootjaid karta ei maksa.
Mida valida? Suure töö puhul, nagu praegu, on hind ka oluline. Nimetatud firmade tooted just odavad ei ole, aga sealt saab kogu vajamineva tootesarja.
Ise eelistan käia Benefitis (Standox), kuna sealt olen alati saanud asjatundlikku infot nii materjali kui ka tehnoloogia kohta. Materjali õige kasutamine ei ole teisejärgulise tähtsusega!
Standoxil on näiteks olemas spets. veoautosarjad, mis on mõnevõrra odavamad.
On ka muid alternatiive, aga nende kasutamisel peab teadma, mis millega kokku sobib. Vale materjali kasutamisel võib odava hinna joovastus olla juba ammu ununenud, kui vilets tulemus ennast ikka veel meelde tuletab!
Kui vanatehnika taastamisel tekib küsimusi ja neid tekib ikka, siis võiks neid siin küsida! Loodan, et keegi ikka vastata oskab.
Olen kindel, et lõplikku tõde ei tea meist keegi, aga vastame siis nii, nagu meie seda õigeks peame. Kui sul on midagi juurde lisada, saab seda ju teha.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sain täna sellise kirja:
Minu nimi on Rainer.
Hobiks mul vanemad veoautod.
Hetkel tegelen ühe GAZ 63, 1967 uuendamisega.
Seoses sellega oleks mul Teile mõned küsimused
Lisan mõned pildid
Plit :raami üldvaade
Mõtlesin,et puhastan raami ketas-traatharjaga.
Peale seda katan "Buvanols" roostemuunduriga, siis harjan selle jäägid maha ja siis happekrunt peale ja siis 2K krunt, lõpuks põhivärv.
Sattusin eile õhtul lugema Teie postitust unicweb.ee foorumis
Tsiteerin:
"Minu arvates tagab metalli täieliku puhastamise remonditava autokere puhul ainult kaks asja: liiva(haavli vms.)prits ja happevann. Muud meetodid on enesepettus. Kui eelpoolmainitud puhastust kasutada ei ole võimalik, siis jääb metalli pinnale kindlasti roosteollust. Selle isoleerimiseks ja edasise korrosiooni aeglustamiseks on olemas roostemuundur (Rostkiller). See lahustab teatud määral pehmet roostet ja teiseks, moodustab kaetud pinnale tumeda (musta või tumelillaka) oksiidikihi. See oksiidikiht on isoleeriva toimega. Seda RR krundiga katta ei ole mõtet, toime puudub. Tume oksiidikiht jäetakse alla ja värvimine toimub nagu tavaliselt."
Pilt: raami puhastamine
1. küsimus: Hetkel siis selline seis ,et kolmandik raami on traatharjaga puhastatud, nüüd olen siis kahevahel,
a) kas jätkata sama meetodiga + roostesurm + happekrunt + 2K krunt + põhivärv
b) või viia raam liivapritsi/haavlipritsi + läikima harjata + happekrunt + 2K krunt + põhivärv
Pilt: amordi kandur
2. küsimus: Mida teha pildil oleva needitud kohaga (traatharjaga kõiki nurgataguseid puhtaks ei saa):
a) kas jätta see nii ja loota, et kui 43 aastaga midagi ei juhtunud, siis järgmised 43 aastat ka midagi ei juhtu?
b)või neetida kogu raam lahti, puhastada + värvida ja siis uuesti kokku neetida ja veelkord värvida?
3. küsimus: Kuidas puhastada lehtevedrusid? kas liivaprits mõjub vedrudele halvasti?
4. küsimus: Millega puhastada ja värvida vedrud,sillad,kammitsad jne
Millise tootja värve soovitate kasutada
Loodan,et leiate võimaluse minu küsimustele vastata
Lugupidamisega, Rainer
---------------------------------------------------------------------------------
Vastus1.
Vaatamata sellele, et oled ära teinud tohutu töö, jään siiski oma tsitaadis toodud arvamuse juurde ja soovitan varianti b. St. et jätta harjaga puhastamine, laadida raam auto peale ja viia liivapritsimeeste juurde.
Miks ma nii soovitan? Esiteks, traatharaga ei saa kunagi roostepesi täiesti puhtaks. Teiseks, kõik nurgatagused, (vt. küsimus 2) jäävad traatharjamisel siiski mingil määral puhastamata. Kolmandaks, liivapritsiga võtab see töö aega max paar tundi ja tulemus on harjamisega võrreldes palju parem. Liivaprits võtab puhtaks nurgatagused ja roostepesad (rooste poolt söövitatud augukesed, kuhu hari ei ulatu).
Kindlasti mitte lasta liivapritsimeestel raami kruntida! Enne kruntimist harja pinnad üle (see on väga väike töö ja aega võtab vähe). Siis pese pind puhtaks silikoonipesuainega (pesukannust pritsid pinna märjaks ja "karukeelega pesed). Siis happekrunt või epokrunt ... jne.
Kui Männiku ei jää kaugeks, siis seal on päris tublid mehed, firma nimi on Adamantos: http://www.baltinfo.ee/16/V/22007/371/2 ... OS+O%C3%9C
Vastus 2.
Õieti on sellele juba esimese küsimusega koos vastus olemas.
Vastus 3.
Lehtvedrud võta pakist lahti. Lehtvedrusid, sillatalasid, kammitsaid jms. võib liivapritsiga puhastada küll. Ainult kata kinni keermed (sisekeermetele keera polt sisse, väliskeermetele midagi peale, näit. kommivoolik, isoleerpael vms.). Liivaprits kulutab keermed muidu ära! Avad, näit. sillareduktori vent-ava, pane puupunniga kinni. Muidu satub liiv karterisse ja laagrid ja hammasrattad riknevad.
Vastus 4.
Vt. kolmandat vastust.
Ei taha tasuta reklaami teha, aga kindel valik on Standox, Spies Hecker ja DuPont. Tegelikult ei tohiks nendel erilist vahet ollagi. Kindel see, et ka teisi värvitootjaid karta ei maksa.
Mida valida? Suure töö puhul, nagu praegu, on hind ka oluline. Nimetatud firmade tooted just odavad ei ole, aga sealt saab kogu vajamineva tootesarja.
Ise eelistan käia Benefitis (Standox), kuna sealt olen alati saanud asjatundlikku infot nii materjali kui ka tehnoloogia kohta. Materjali õige kasutamine ei ole teisejärgulise tähtsusega!
Standoxil on näiteks olemas spets. veoautosarjad, mis on mõnevõrra odavamad.
On ka muid alternatiive, aga nende kasutamisel peab teadma, mis millega kokku sobib. Vale materjali kasutamisel võib odava hinna joovastus olla juba ammu ununenud, kui vilets tulemus ennast ikka veel meelde tuletab!
-
- VVK liige
- Postitusi: 3027
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Traatharjad on väga erineva kvaliteediga. Olen proovinud igasuguseid, kallimaid ja odavamaid.
Peale murdumise on veel teine häda, isegi olulisem, et traat on liiga pehme. Triidi otsad painduvad ära, ümarduvad ja ei puhasta üldse. Hari nagu terve, aga tööd ei tee.
Ise olen jäänud pidama harjadel, mille firma nimi HAWK. Müüb neid Tööriistamarket.
Hinnalt ei ole kõige odavam, 125 mm kauss ja ketas maksavad ehk nõksu alla 100 krooni.
Peale murdumise on veel teine häda, isegi olulisem, et traat on liiga pehme. Triidi otsad painduvad ära, ümarduvad ja ei puhasta üldse. Hari nagu terve, aga tööd ei tee.
Ise olen jäänud pidama harjadel, mille firma nimi HAWK. Müüb neid Tööriistamarket.
Hinnalt ei ole kõige odavam, 125 mm kauss ja ketas maksavad ehk nõksu alla 100 krooni.
Tere!!!
Juba mõnda aega on mind vaevanud üks küsimus ja kuna see teema tehti, kasutan ka kohe juhust.
Alustan sellest, et taastan Golf 1-te(1980a.), mis pole küll kõige vanem, aga mulle see auto meeldib.
Mootor ja käigukast on kenasti valmis saanud. Motori pinnakate värvitud, aga käigukast lihtsalt puhastatud. Peale taastamist nägid mõlemad justkui uued välja. Nüüd on aga käigukasti pinnakate tõmbunud tuhmiks, mootor näeb endiselt ilus välja. Neid kokku ühendades ei ole just kõige ilusam vaatepilt. Teada on, et tehases käigukaste ei värvitud. Lihtaim viis oleks käigukast üle värvida, aga siis ei ole see enam originaal. Mida teha?
Teemaks olevatest asjadest ka pilt.
Terv. Marco
Juba mõnda aega on mind vaevanud üks küsimus ja kuna see teema tehti, kasutan ka kohe juhust.
Alustan sellest, et taastan Golf 1-te(1980a.), mis pole küll kõige vanem, aga mulle see auto meeldib.
Mootor ja käigukast on kenasti valmis saanud. Motori pinnakate värvitud, aga käigukast lihtsalt puhastatud. Peale taastamist nägid mõlemad justkui uued välja. Nüüd on aga käigukasti pinnakate tõmbunud tuhmiks, mootor näeb endiselt ilus välja. Neid kokku ühendades ei ole just kõige ilusam vaatepilt. Teada on, et tehases käigukaste ei värvitud. Lihtaim viis oleks käigukast üle värvida, aga siis ei ole see enam originaal. Mida teha?
Teemaks olevatest asjadest ka pilt.
Terv. Marco
-
- VVK liige
- Postitusi: 3027
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Kas siis Goli-mehi polegi, kes nõu oskaks anda?
Mina selle margi spets ei ole, aga midagi võiks ju arvata...
Kas Golf 1 mootoriplokk on malmist ja käigukasti korpus alumiiniumisulamist? Vähemalt nii ma oletan.
Kas on ikka päris kindel, et käigukast tehases ei olnud värvitud?
Käigukasti korpuse saaks ilusti puhtaks klaaskuuliga. Oletan, et nii oligi tehtud, aga pind läks uuesti halliks. Kui nii, siis ega midagi väga erilist vist välja ei mõtle. Al-sulam lihtsalt oksüdeerub õhu käes. Kui veel vett (ja soola) ka saab, võib see pind veel koledamaks minna.
Sama lugu on alumiinium-iluliistudega. Need poleerid ära, läigivad ilusti nati aega ja siis lähevad tuhmiks. Peab uuesti poleerima.
Käigukasti uuesti alt ära ei võta puhastamiseks.
Äkki oli ikka värvitud?
Mina selle margi spets ei ole, aga midagi võiks ju arvata...
Kas Golf 1 mootoriplokk on malmist ja käigukasti korpus alumiiniumisulamist? Vähemalt nii ma oletan.
Kas on ikka päris kindel, et käigukast tehases ei olnud värvitud?
Käigukasti korpuse saaks ilusti puhtaks klaaskuuliga. Oletan, et nii oligi tehtud, aga pind läks uuesti halliks. Kui nii, siis ega midagi väga erilist vist välja ei mõtle. Al-sulam lihtsalt oksüdeerub õhu käes. Kui veel vett (ja soola) ka saab, võib see pind veel koledamaks minna.
Sama lugu on alumiinium-iluliistudega. Need poleerid ära, läigivad ilusti nati aega ja siis lähevad tuhmiks. Peab uuesti poleerima.
Käigukasti uuesti alt ära ei võta puhastamiseks.
Äkki oli ikka värvitud?
-
- VVK liige
- Postitusi: 3027
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Seda läikivate detailide lakiga katmist on katsetatud ennegi. Probleemid ongi velgedelt võibolla kõige tuttavamad. Mingi, mitte väga pika aja pärast, tekib laki alla laik. On see siis niiskus, oksüdeerimine, laki irdumine või midagi muud, ei tea. Aga kuidas seda siis parandada? Võta kogu lakk maha?
See lakkimine on minu arvates vilets lahendus ka sellepärast, et on kaugelt näha: lakitud.
Mul on siin ühel autol poleeritud alumiiniumliistud lakiga kaetud. Näeb üsna kole välja!
See lakkimine on minu arvates vilets lahendus ka sellepärast, et on kaugelt näha: lakitud.
Mul on siin ühel autol poleeritud alumiiniumliistud lakiga kaetud. Näeb üsna kole välja!
Taastatud jalgrattadetailidel olen ma kasutanud kas Autosoli spetsiaalset alumiiniumi puhastuspastat või denautreeritud piiritusega üle puhastamist pärast valmimist. Siiani asjad suht kobedad välja näevad. Tegu ei ole muidugi ka kõrgläikesse poleeritud vaid sellise keskmise, tehaseolekut meenutava käsitööga.
Samuti olen täheldanud, et mootoripesuainega ja survepesuriga liiga hoolikalt puhtaks pestud detailid, kui need hilisemt ülekäimist saanud ei ole, on väga oksiidialtid ja valge "alumiiniumiseen" hakkab jube kergesti pärast selga kasvama.
Samuti olen täheldanud, et mootoripesuainega ja survepesuriga liiga hoolikalt puhtaks pestud detailid, kui need hilisemt ülekäimist saanud ei ole, on väga oksiidialtid ja valge "alumiiniumiseen" hakkab jube kergesti pärast selga kasvama.
Mootor on tõesti malmist ja käigukast alumiiniumist.
Oldmoped-i väljapakutud idee, puhastada alumiinumi puhastus pastaga on hetkel vist kõige mõistlikum lahendus. Proovin kindlasti selle ära.
Lakkimisega on mind hoiatatud, et see võib hiljem kooruma hakata ja see ei meeldiks mulle üldse.
Tänud kõigile, kes võtsid vaevaks kaasa mõelda ja aidata.
Terv. Marco
Oldmoped-i väljapakutud idee, puhastada alumiinumi puhastus pastaga on hetkel vist kõige mõistlikum lahendus. Proovin kindlasti selle ära.
Lakkimisega on mind hoiatatud, et see võib hiljem kooruma hakata ja see ei meeldiks mulle üldse.
Tänud kõigile, kes võtsid vaevaks kaasa mõelda ja aidata.
Terv. Marco