Plekitööde juures oli plaan tavalisest veidi lõdvemalt võtta, ehk igat originaalset triipu jm taga ajama ei hakka, et saaks kuidagi veidi kiiremini ja lihtsamalt. Kasutasime näiteks erinevate süvendite ja tugevdusribide jaoks juba olemasolevaid abinõusid ja töövahendeid mitte ei hakanud neid spetsiaalselt selleks projektiks tootma.
Päris ülejala siiski ei lasknud, keskmise volgahuvilise petaks ilmselt ära.
Alustatud sai eesistujate jalge all olevatest ristikarpidest auto põhja all. Kuna väikesed roosteaugud olid juba läbi ja karbist pudenes liiva ja roostepuru, sai need eemaldatud.
Salongi seestpoolt, kui ära oli lõigatud ka tükike põhjaplekki, nägi poolraami sisse mis oli roostepuru ja muud soga täis.
Võimaluste piires sai see puhastatud ja roostesurmaga töödeldud. Mis seal muud tarka ikka teha oskad.
Uus põhjaplekk ja karp.
Kui mõlemad pooled valmis, sai edasi mindud vasakpoolse küljekarbiga.
Oli see vast kere küljes kõvasti kinni, andis ikka puurida-lõigata ja lõhkuda enne kui see kolaki põrandale kukkus.
Kuna keskmine uksepost kinnitus alt karbi külge, sai see enne karbi eemaldamist paari torujupi ja keevitusega fikseeritud.
Siin siis põhjaplekkide servad ja ristitalade otsad puhastatud-korrastatud, osaliselt välja vahetatud.
Uus sai tehtud ka esiplaanil näha olev kronstein mis ühendab poolraami ja küljekarpi. Need kipuvad vist Volgadel hävinema, nagu erinevate projektide juures näha on olnud.
Kuna kiire otsing asjalikele küljekarpidele tulemust ei andnud, otsustasime karbid ise teha. Huvitav ka ju, kas ja kuidas õnnestub.
Sisemise poole toorik juba tuleb....
Peab ütlema et see Volga karp on üks päris salakaval asi. Esmapilgul tundub selline sirge ja lihtne asi olevat aga lähemal uurimisel ilmneb nii mõnigi detail millele tuleb personaalselt läheneda.
Näiteks sisemise karbi tagumine ots.
ja ka esimene ots...
ja neid nüansse on veelgi.
Nüüd sai sisemise karbi juba ajutiselt kere külge kinnitada ja ka vahelehte proovida. Vaheleht pärineb "Kauplus Volga " riiulitelt.
Küljekarbid peidavad endas ka mitmeid tugevdusi tungrauaga tõstmise kohtades. Siin üks neist.
Edasi sai välja töötatud viis kuidas valmistada originaalilähedast välimist karpi. Proovitükk.
Pean tunnistama et alguses oli plaani teha ilma nõgususeta karbid aga erinevaid arvamusi kuulates ja pilte vaadates otsustasime ikkagi originaalilähedase kasuks. Tööd oli veidi rohkem aga ehk jääb tulemus jääb silmale parem vaadata.
Siin juba terve karp valmis volditud ja ajutiselt paigas.
Välimine karp valmis tehtud. Sellegi sees tugevdused
Karbid said seestpoolt värvitud ja punkkeevitusega kokku liidetud.
Siin siis juba karp kere külge keevitatud.
ja viimistletud:.
Karbi tagumine ots mis jääb rattakoopa sisse nägi välja umbes selline. Taaskord veidi lihtsustatud variant originaalist.
Selline ta sai, koopasügavuses näha ka see otsatükk.
Teise poole karp tuli ilmselgelt samamoodi, seda siin lahkama ei hakka.
3. Küljekarbid
Sõnum
Autor
Mine “GAZ 24-02 (1986) [Valts]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum