Ühel ilusal 2012 veebrarikuu päeval helistas hea sõber Priit ja rääkis midagi universaal-Volgast mida ta juba veidi aega auto24-s vaadanud oli. "Jumalast kobe masin, täitsa korras" ütles ta.
Lasin selle jutu veidi ühest kõrvast sisse teisest välja aga nädala pärast tuli uus kõne et vaja ikka Volgat vaatama minna ja ehk ka ära tuua. Plaanitud Volga-retke päev oli mul endal juba täis plaanitud, seega ekspeditsioonile kaasa ei läinud aga pärastlõunak oli igatahes Volga Priidu õue peal ja tuli üks korralik laupäevane saunaõhtu ja Volga-liigud teha.
Peab mainima et vahepeal oli veebruarist saanud 3.Märts ja seaduste kohaselt võis juba suverehvidega sõita. Kuna Volgal oli olemas ka kehtiv kindlustus tuligi ta üle 100 km teekonna uude koju täitsa omal jalal.
Auto ise-enesest nägi välja selline:
Tegemist on suhteliselt uue autoga (1986) mis on algupäraselt olnud kiirabiauto ehk GAZ 24-03. Kuigi Volga oli juba tsiviilkasutuseks ringi tehtud, on veel säilinud mõned kiirabiauto eripärad. Vilkuri/tule jaoks ava katuses, piimjad tagumised klaasid, mõned kronsteinid salongis kanderaami jms kinnitamiseks jm.
Tagumine iste oli juba asendunud sedaani omaga, esimesed istmed on vist originaalid, sellised õblukesed ja metallraamiga
Priidu plaan on sellest autost teha suvine hobisõiduk mitte 100% originaalne kiirabi või 24-02. Siinkohal peavad tõsised Volga-gurud veidi pettuma, kuna tõenäoliselt ei pruugi tulevikus iga väiksem detail auto juures olla päris korrektne, see pole lihtsalt eesmärk.
Universaalkerega eksemplar valiti sellepärast et sedaan tundub "liiga tavaline" ja universaaliga saab suvistele sõitudele rohkem kraami ja suure koera kaasa võtta.
Kevad ja suvi oma tegemistega tulid aga peale ja kuivõrd Volga tahtis ikka siit-sealt nokitsemist saada, pandi ta garaazi rahulikumat perioodi ootama.
Sügisel tõusis teema taas päevakorda ja Priit rääkis et peakse ehk Volga üle värvima. Mina olin selle suhtes muidugi veidi skeptiline, sest roostevad küljekarbid ja täpilised esi ja tagatiivad andsid märku et üht-teist on selle kobeda pealispinna all siiski peidus.
Leppisime kokku et Priit võtab autot veidi laiali ja vaatame mis sealt koorub.
Peab ütlema et üldpilt ei olnud mitte halb aga kogu auto tahtis siiski niipalju tegemist saada et otsustasime kere lõpuni paljaks tõmmata. Priit oli siis mõned nädalavahetused kuhugi kadunud ja laupäevaõhtusesse sauna ilmus tahmase nina ja õliste kätega.
Kõik oli vastikult õline ja räpane. Siit-sealt servade vahelt piilus rooste ja tagaosas tõi kruvikeerajaga surkimine välja mõned augud.
Tehti otsus et kere läheb liivapritsi.
1. Algus
Sõnum
Autor
Mine “GAZ 24-02 (1986) [Valts]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum