Lõpud....

Vasta
Sõnum
Autor
Valts
VVK liige
Postitusi: 230
Liitunud: 06 Aprill P, 2008 00:00
Asukoht: Vändra
Kontakt:

Lõpud....

#1 Postitus Postitas Valts »

Enne aasta lõppu peaks ka mõnede projektide kajastamisele punkti panema, vähemalt suuremate tööde osas.

Pagasniku luuk suur remonti ei vajanud, sai vaid lahti võetud, seestpoolt puhastatud-värvitud ja paar pisemat lappimist tehtud. Seejärel liimisin välimise poole külge kenasti originaali jäljendava materjali.

Pilt

Ja kui sisemine pool peale pandud, nägi päris ok välja.

Pilt

Jäid veel teha servad ja oligi valmis.....


Juba mõnda aega tagasi alustasin omaniku soovil ka veermikuosadega tegelemist. Kõik tuli viimse osani laiali lammutada-puhastada-värvida. Kogu sillamajandus oli ikka täielikult amortiseerunud, laagrid roostes ja kinni, tihendid-kummiosad puruks, jne. Ainult pidurikliotsid olid pea uued.

Pilt

Sisuliselt sai tellitud pea kõik saadaolevad kuluosad, kui teha siis juba teha.
Tagasilla uued laagrid-tihendid näiteks.

Pilt

Tagavedrud tulid samuti uued, vanad olid väsinud, pakkides erinev arv lehti ja nendestki mõned mitmeks tükiks. Ei näinud põhjust hakata neid vedrupakke elustama, uued tulid odavamad.

Pilt

Muidugi tulid kõik uued jupid haljana, ehk kõik tuli puhastada-värvida, muidu oleks põhja all juba peale esimesi sõite suhteliselt roostekarva vaade. Poldid -mutrid ja muud pisikesed jubinad käisid tsingivannis. Loomulikult tulid uued piduritorud-klotsid-silindrid-trumlid ja kõik muu.
Üldiselt on see veermiku tegemine minu meelest suht tüütu tegevus, kogu aeg otsi mingeid pudinaid taga, tellitud komplektidest on sageli mõni kinnitusvahend vale või mõni puks puudu. Siis jääb jälle mingi polt tsinkimata jne.... Kõik see venitas asja kuudepikkuseks nokitsemiseks aga lõpuks ta siiski valmis sai.

Pilt

Peale seda läks juba kere kiirelt raami peale ja tehtud said viimased sättimised ja rihtimised kereosade juures. Seegi oli tegelikult paras peavalu nagu ikka. Kõik need suured detailid omavahel lõplikult sobima saada ja värvivalmis sättida.

Maaler käis ja vaatas, viisin veel mõned korrektuurid sisse ja lõpuks võis juba oma ratastel kere töökojast välja ajada.

Pilt

Tühjalt, ilma kroomi ja muu nännita näeb see auto paras bagi välja minu arust.

Ja mõned päevad hiljem tuldigi Cadillacile järgi. Nii nagu ta kunagi hämaras toodi, samamoodi ka sügiseses õhtupimeduses ära viidi.

Pilt

Edasi hakkab auto kallal tegelema maaler, kes lubas ehk jaanipäevaks töö valmis teha teiste asjade kõrvalt.
Tegemist vajavat kraami on selle auto juures veel aga kõvasti, pool garaazitäit.
Ehk kajastame edaspidi neidki tegemisi kuigipalju.

Vasta

Mine “Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]”