12. Tagumised rattakoopad

Vasta
Sõnum
Autor
Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 2979
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

12. Tagumised rattakoopad

#1 Postitus Postitas Autorestauraator »

Tagumised rattakoopad on täitsa olemas:

Pilt

Häda on selles, et need koopad on üsna läbi... roostetanud. Algul oli mul plaan, et puhastan ära, ehk saab mõnda keerukamat kohta kasutada. Lähemal uurimisel selgus, et see oleks tühi töö...

Pilt

Katsusin siis selle rattakoopa enam-vähem sirgeks toksida, et saaksin õige kuju ja mõõdud. Abiks oli ka ühe poole puitosa:

Pilt

Siis meisterdasin rattakoopa mudeli:

Pilt

Pilt

Nüüd on vaja sellele puitmudelile millimeetrisest plekist kest peale teha.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 2979
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 12. Tagumised rattakoopad

#2 Postitus Postitas Autorestauraator »

Minu meetod kereplekkide tegemisel on siiani seisnud selles, et teen valmis plekitükid vastavalt mudeli kujule:

Pilt

Kahjuks ei oska väga suuri tükke teha, seepärast tuleb neid väikesi tükke palju. Ja keevituskohti samuti!

Pilt

Pilt

Pilt

Vahepeal ikka kontrollin mudeli peal, kas kuju on õige:

Pilt

Ja nii ikka edasi:

Pilt

Pilt

Pilt

Kuni lõpuks kogu koorik valmis:

Pilt

Puitribidest mudeli eelis on see, et väga lihtne on peegelpildis teise poole mudelit teha: kruvid välja ja pane teistpidi kokku:

Pilt

Nüüd siis teise poole jaoks sama töö...
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 2979
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 12. Tagumised rattakoopad

#3 Postitus Postitas Autorestauraator »

Katsetan selle poole tegemisel natuke teistsugust taktikat. Proovin teha valmis rattakoopa tagumise poole ja siis esimese poole. Kui need valmis, keevitan pooled kokku. Asi on selles, et kuna keevitusi on palju, tõmbab plekk päris palju ära, esialgse kuju andmiseks on palju pinnimistööd.... vaatan kuidas seekord õnnestub: :P

Pilt

Pilt

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 2979
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 12. Tagumised rattakoopad

#4 Postitus Postitas Autorestauraator »

Rattakoopa esimene pool:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Peab ütlema, et see koopa kahest osast tegemine õigustas ennast. Kõik sujus palju lihtsamini. Pooliku koopaga manipuleerimine tööpingi all on palju lihtsam.
Ka kokkukeevitamine sujus ilusti.

Pilt

Altvaade:

Pilt

Nüüd on mõlemad rattakoopad niikaugel, et võiks paika sobitada...

Pilt

... kui ainult teaks, milline see õige koht ja asend on!
Tuleb vist enne natuke puidutööd teha, rattakoopa puitkaared valmis teha ja siis paistab...
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 2979
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 12. Tagumised rattakoopad

#5 Postitus Postitas Autorestauraator »

Nüüd on puiduosa valmis:

Pilt

Selle järgi saab rattakoopad parajaks lõigata ning paika panna:

Pilt

Pilt

Alumine serv keeratakse umbes 10 mm osas ümber puidu:

Pilt

Kinnitamine käib puidukruvidega:

Pilt

Nüüd saab hakata küljeplekke tegema.

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Vasta

Mine “Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]”