7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen
1936. aasta autodel oli kere konstrukstsioonis üsna palju puidust detaile. Juba kere kandekonstruktsioon oli ehitatud tugevatele puittaladele. Kasutati põhiliselt saksa pööki e. punast pööki.
Väike ülevaade säilinud puitosadest:
.....
Üks paremini säilinud puitdetail leidus esiakna raami alt:
Õnneks on enamiku puitosade kuju siiski säilinud. Nende järgi tuleb hakata uusi meisterdama.
Väike ülevaade säilinud puitosadest:
.....
Üks paremini säilinud puitdetail leidus esiakna raami alt:
Õnneks on enamiku puitosade kuju siiski säilinud. Nende järgi tuleb hakata uusi meisterdama.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen
Lasin tisleril eeskujude järgi mõned toorikud välja lõigata:
Mõned puiduvoolimised tuleb siiski kohapeal ka valmis teha, arvestada raami kõverustega:
Puitosa kokkupaneku vajaduse tingib see, et esimesed ja tagumised uksepostid kinnituvad külgmiste tugiplankude külge:
Küljepuit ja tagaosa puit on nüüd ühendatud:
Mõned puiduvoolimised tuleb siiski kohapeal ka valmis teha, arvestada raami kõverustega:
Puitosa kokkupaneku vajaduse tingib see, et esimesed ja tagumised uksepostid kinnituvad külgmiste tugiplankude külge:
Küljepuit ja tagaosa puit on nüüd ühendatud:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen
Üle hulga aja jälle puidutöö...
Tagumiste rattakoobaste ja küljepleki kokkusaamiskohas on puidust kaared. Need on hästi huvitava kujuga: ühelt poolt jälgivad rattakoopa ja tagatiiva kuju ja teist pidi jälgivad kere külgpinda, mis tagapool järsult kitseneb. Hea kuju! Tööd tehes igav ei hakka.
Küljeprofiili aluseks võtan puidust rattakoopa mudeli:
Ja esialgu teengi kaared "tasapinnalised". Materjaliks punane pöök, tööriistaks tikksaag ja lõikan kaared välja 24mm paksusest lauast. Tükke väga pikkadeks ei tee, katsun jälgida, et puidu süü oleks võimalikult pikk. Nii on kaar tugevam. Tükid ühendan lihtsa tapiga.
Liimin tükid kokku kahekihiliselt, kaare ristlõige jääb umbes 50x50mm:
Nüüd jätan liimitud kaared puhkepäevadeks tasapinnale kuivama.
Tagumiste rattakoobaste ja küljepleki kokkusaamiskohas on puidust kaared. Need on hästi huvitava kujuga: ühelt poolt jälgivad rattakoopa ja tagatiiva kuju ja teist pidi jälgivad kere külgpinda, mis tagapool järsult kitseneb. Hea kuju! Tööd tehes igav ei hakka.
Küljeprofiili aluseks võtan puidust rattakoopa mudeli:
Ja esialgu teengi kaared "tasapinnalised". Materjaliks punane pöök, tööriistaks tikksaag ja lõikan kaared välja 24mm paksusest lauast. Tükke väga pikkadeks ei tee, katsun jälgida, et puidu süü oleks võimalikult pikk. Nii on kaar tugevam. Tükid ühendan lihtsa tapiga.
Liimin tükid kokku kahekihiliselt, kaare ristlõige jääb umbes 50x50mm:
Nüüd jätan liimitud kaared puhkepäevadeks tasapinnale kuivama.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen
Peale liimi kuivamist lihvisin kaared siledaks. Eeskujuks oli puidust rattakoopa mudel.
Edasi sättisin koopa kaared oma kohtadele, nii hästi-halvasti, kui vanade märkide järgi suutsin tuvastada.
Edasi oleks vaja paika saada kere tagaosa ülemine puitkaar. Kahju küll, aga peale helge mälestuse, kõdunenud puidusodi ja peaaegu sirge keskosa midagi säilinud ei ole. Küll on olemas, viletsakene küll, esimene katusekaar. See peab sobima kerekaare kõrvale...
Ega muud nõu pole, kui et tuleb improviseerida.
Venitan tagaosa plekijäänused paika ja siis näis, mis saab...
Edasi sättisin koopa kaared oma kohtadele, nii hästi-halvasti, kui vanade märkide järgi suutsin tuvastada.
Edasi oleks vaja paika saada kere tagaosa ülemine puitkaar. Kahju küll, aga peale helge mälestuse, kõdunenud puidusodi ja peaaegu sirge keskosa midagi säilinud ei ole. Küll on olemas, viletsakene küll, esimene katusekaar. See peab sobima kerekaare kõrvale...
Ega muud nõu pole, kui et tuleb improviseerida.
Venitan tagaosa plekijäänused paika ja siis näis, mis saab...
Viimati muutis Autorestauraator, 02 Detsember T, 2014 19:43, muudetud 1 kord kokku.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen
Niimoodi jupp-jupi haaval liimin puiduliistukesi juurde:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen
Puidutöö jaoks peab olema eraldi ruum! Aga kui seda ei ole, tuleb leppida, et kõik kohad on peenikest puidutolmu täis.
Pildilt on hästi näha, nagu lund sajaks:
Õnneks hakkab puidutöö selleks korraks valmis saama:
Nüüd tükid uuesti lahti:
.. ja värvi.
Pildilt on hästi näha, nagu lund sajaks:
Õnneks hakkab puidutöö selleks korraks valmis saama:
Nüüd tükid uuesti lahti:
.. ja värvi.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt: