Tegutseme Kesk-Eestis Väätsal eramuuseumina. Meie missioon on anda põhjalik ja terviklik ülevaade Eestis kasutatud jalgratastest alates aegade algusest kuni 1980. aastate lõpuni.
Oleme muuseumi seitsmesse saali välja pannud kokku üle saja ajaloolise jalgratta alates aegade hämarusest kuni nõukogude perioodi lõpuni, samuti hulganisti juurdekuuluvaid esemeid. Väljapaneku rõhk on 1920.-30. aastatel – jalgrataste kasutamise "kuld-ajal", mil lisaks rataste impordile oli Eestis olemas ka märkimisväärne omamaine jalgrattatööstus ja ligi kolmandik siin kasutatud ratastest olid omamaised.
Muuseumi vanimaks tervik-eksponaadiks on 1880. aastate suure esirattaga ämblik-tüüpi ratas. Muudest huvitavatest ratastest on meil väljas 1880. aastate daami käsiratas, kardaanveoga Dürkopp, 1930. aastate raudteeratas, kolm erinevat kaubaveoratta mudelit ning lasteistmega jalgratta külgkorv. Põhjalikult oleme eksponeerinud Eesti 1930. aastate jalgrattatööstuste toodangu, sh Saare tehase esivedrustusega mudel Famos. Väljas on ka mitmeid abimootoriga rattaid – 1929.a. ÖWA mootoriga esirattas, 1937.a. Saxonette/Presto mootoriga tagarattas, kummitrumli-veoga Irtõš 1950. aastate algusest jpt. Lisaks saab näha kunagise suure Saksa jalgrattatootja - Opeli - 1910. aastate lapsevankrit.
Tegutseme oma muuseumiga 1893. aastal valminud Väätsa ajaloolises vallamajas, mille enam kui viie sajandi vanused välismüürid pärinevad keskaegsest talimaanteekõrtsist. Muinas- ja keskajal asus seal Kesk-Eesti üks tähtsamaid teeriste. Hoone renoveerimisel ja kohandamisel muuseumiks oleme säilitatud vana hõngu – oleme restaureeritud ja eksponeeritud palju ajaloolisi detailie ning oleme hoone sisustanud 20. sajandi alguse mööbliga. Kunagise vallamaja sisustusest oleme säilitanud 1909. aastal Riias valmistatud seifi. Ekspositsiooni taustana oleme kasutanud hulganisti 1920.-30. aastate raadioaparaate ja grammofone, võimalus on vändaga grammofonil kuulata ka 1920.-30. aastate heliplaate. Lisaks pakume seminarivõimalust kuni 25 inimesele ajaloolise mööbliga sisustatud ajaloolises õhkkonnas.
Kuni septembri lõpuni oleme regulaarselt avatud reedeti, laupäeviti ja pühapäeviti kella 11-18, muudel päevadel kokkuleppel (5666 3991, 514 3262, valdo@velomuseum.ee). Ka talihooajal saab muuseumit külastada kokkuleppel. Asume aadressil Pikk 9 Väätsa Järvamaa.
Eesti Jalgrattamuuseum - üle 100 ajaloolise ratta 7 saalis
Eesti erinevate vanatehnikaklubide avalikud teated
Sõnum
Autor
Eesti Jalgrattamuuseum - üle 100 ajaloolise ratta 7 saalis
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9, kuni augusti lõpuni oleme avatud K-P 11-18
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9, kuni augusti lõpuni oleme avatud K-P 11-18
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum