6. Puitalus

Vasta
Sõnum
Autor
Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

6. Puitalus

#1 Postitus Postitas Autorestauraator »

Wanderer W23 kabriolettkere toetub mitte otse raamile, vaid raami ja kere vahel on puidust talad.

Pilt

Saksa töö puhul kasutati kohalikku, vastupidavat puitu, punast pööki. Pöök on ka tänapäeval üsna hea materjal. Vähe oksi, sirge süü, tugev, ei ole rabe, hästi töödeldav, häid omadusi on ilmselt veelgi.

Algsest puidust ei ole kahjuks midagi säilinud. Vahepeal on tehtud uued puit-talad, minu arvates kasest. Igal juhul on need üsna viletsas seisus ja ka vale kujuga.

Pilt

Pilt


Uute talade kuju tuleb taastada kere plekkosa mõõtude järgi. Midagi on meeles ka kahe eelmise Wandereri tegemise ajast.

Puit-talad kinnituvad raami külge puidupoltidega.

Pilt

Kuna keeviskonstruktsioonis tehtud raam ei ole päris sirge, siis puit-talade täpsemaks paigaldamiseks märgin ära raami telje. Tõmbasin pingule peene traadi, mille järgi hakkan mõõtusid märkima.

Pilt

Puit-talade peale kinnitub tagaistme eesmine puidust serv. See detail on olulise tähtsusega uksepostide kinnitamisel.

Pilt

Siit kahjuks midagi, peale mõõtude, võtta pole.

Pilt

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Vasta

Mine “Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]”