Istmed on bussis kõige olulisemad asjad. Bussi esmane ülesanne on sõidutada reisijaid ja reisijate esmane kontakt bussiga, bussiettevõttega ja kogu reisiga on ennekõike läbi istme. Mugavate istmetega bussis ununeb kergesti kõrge piletihind.
Meie kõnealusel ZIS-il oli vahepealse kapitaalremondi käigus eemaldatud kõikide istmete peatoed. Põhjuseks oli kolhoosibussi reisijate kaeblemine, et nad ei nägevat bussist välja. Ometigi on see üks väheseid busse maailmas, kus iga rea reisijatele jagub oma aken ja keegi ei satu istuma akna posti kohale.
Eesmärk on taastada buss nii, nagu see tehasest välja veeres, seega istmed koos mugavate peatugedega.
Ainus originaal seljatugi, mis meil tänaseni säilinud on, lebas aastaid Tartus ühe vana Ikarus-doonori salongis. Hea, et ikkagi alles on, hoolimata sellest, et väga kehvas, hallitanud ja mädanenud seisundis.
6. augustil 2010 kogunes OÜ Busland Baltic CSI töörühm, pani kätte puhtad kindad, peletas kärbsed toast välja (kes olid koleda istme peale kohale lennanud) ja asus ainsana säilinud seljatuge lahkama.
Tegu on veidi uuemast materjalist ZIL-i istmega, kuid lõiked on peaaegu samad, ainult materjal on teine. Plastikust kantide asukohad on samad.
ZIS 127 istmed
-
- Uus kasutaja
- Postitusi: 95
- Liitunud: 10 September N, 2009 00:00
- Asukoht: Kuusalu
- Kontakt:
ZIS 127 istmed
Tõnu Piibur 5116265 <a href="http://www.kuusaluautobaas.com/">www.ku ... aas.com</a>
-
- Uus kasutaja
- Postitusi: 95
- Liitunud: 10 September N, 2009 00:00
- Asukoht: Kuusalu
- Kontakt:
Vanakooli kombe kohaselt on kõik katteriided ja kandid kinnitatud puidust alusraamile naeltega.
Istme seljatoe keskmine osa on pingutaud alusraamile platikust kandi pikendusega, mis ei tundu küll kuigi tugev lahendus olevat.
Peatoele pehmust andvad poroloonist padjakesed ei ole kuigi täpse kujuga ja lisaks on tulnud kasutada ohtralt mööblivatti.
Peatoe tugevuse annab plekist valmistatud konstruktsioon, millest on säilinud ainult üks näidis ja sellest tuleb valmistada 31 koopiat.
Istme seljatoe keskmine osa on pingutaud alusraamile platikust kandi pikendusega, mis ei tundu küll kuigi tugev lahendus olevat.
Peatoele pehmust andvad poroloonist padjakesed ei ole kuigi täpse kujuga ja lisaks on tulnud kasutada ohtralt mööblivatti.
Peatoe tugevuse annab plekist valmistatud konstruktsioon, millest on säilinud ainult üks näidis ja sellest tuleb valmistada 31 koopiat.
Tõnu Piibur 5116265 <a href="http://www.kuusaluautobaas.com/">www.ku ... aas.com</a>
-
- Uus kasutaja
- Postitusi: 95
- Liitunud: 10 September N, 2009 00:00
- Asukoht: Kuusalu
- Kontakt:
Spetsiaalse rakise abil on valmistatud kõikidele istmetele uued peatugede plekist korpused. Näidsena sai kasutatud ainsana Eestis säilinud peatoega istet, mis juba eelmiste piltide peal nähtuna sai lahatud algosadeks.
Kõikide istmete peatoed peavad olema õigete nurkade ja asenditega, sest plekitööde täpsus jätab mulje kogu bussist. Nimelt viimase istme juurest vaadates peavad kõik peatoed olema ühes joones.
Esimene seljatugi on kohtunud alusraamiga. Alusraam on puhastatud ja krunditud, puidust seljatugi on säilinud originaalsena ja peatugi on valmistatud uus.
Plekitööde mahu poolest annavad ZIS 127 istmed välja keskmise sõiduauto keretööde hulga.
Kõikide istmete peatoed peavad olema õigete nurkade ja asenditega, sest plekitööde täpsus jätab mulje kogu bussist. Nimelt viimase istme juurest vaadates peavad kõik peatoed olema ühes joones.
Esimene seljatugi on kohtunud alusraamiga. Alusraam on puhastatud ja krunditud, puidust seljatugi on säilinud originaalsena ja peatugi on valmistatud uus.
Plekitööde mahu poolest annavad ZIS 127 istmed välja keskmise sõiduauto keretööde hulga.
Tõnu Piibur 5116265 <a href="http://www.kuusaluautobaas.com/">www.ku ... aas.com</a>
-
- Uus kasutaja
- Postitusi: 95
- Liitunud: 10 September N, 2009 00:00
- Asukoht: Kuusalu
- Kontakt:
Kuna peatugede pehmenduse porolooni valamine spetsiaalsetesse vormidesse oleks läinud põhjendamatult töömahukaks, siis sai pehmendused lõigatud välja poroloonplaadist. Lõpptulemus on äravahetamiseni sarnane originaaliga (tegelikult isegi pisut täpsem ja lisa vatti pole põhjust katteriide all kasutada).
Porolooni tuli saagida ühte viirgu lihvitud hammastega puidusaega.
Ja vajadusel lihvida kättesattuvate riivide või muude abrasiivsete materjalidega.
Valmis istmeraamid ootavad polsterdamist:
Porolooni tuli saagida ühte viirgu lihvitud hammastega puidusaega.
Ja vajadusel lihvida kättesattuvate riivide või muude abrasiivsete materjalidega.
Valmis istmeraamid ootavad polsterdamist:
Tõnu Piibur 5116265 <a href="http://www.kuusaluautobaas.com/">www.ku ... aas.com</a>
Mitme asjaolu kokkulangemise tõttu on need toolid jõudnud nüüd minu töökotta. Olen nende seltsis juba palju tunde ja päevi veetnud. Panen siia lingi http://www.omit.ee/2011/03/zis/ piltidest mis kajastavad natuke hetkeseisu.
Viimati muutis omit, 09 Märts K, 2011 23:25, muudetud 1 kord kokku.
-
- Uus kasutaja
- Postitusi: 95
- Liitunud: 10 September N, 2009 00:00
- Asukoht: Kuusalu
- Kontakt:
http://www.omit.ee/2011/03/zis/ Istmed saavad siis tehtud täpselt sellised, nagu need algselt olid. Mitte grammigi ei ole vales kohas vale materjali ja kui reisija istub, siis ta peaks ennast iga rakuga tundma aastas 1956 liinil Leningrad-Tallinn. Mis tunne sõita on, seda me veel keegi ei tea, aga ilmselt on tulemus võrdlemisi vedrutav. Erinevalt kaasaegsetest bussidest, mis vedrutavad õhkpatjadel ja omavad jäikasid poroloonist istmeid on ZIS sadakakskümmendseitse kere pikkade lehtvedrude peal ja igal reisijal on istumise all tihedalt sõlmitud vedrupakk.
Proovisin istuda katteriideta tooriku peal ja peaks ütlema, et oli võrdlemisi ergonoomiline.
Proovisin istuda katteriideta tooriku peal ja peaks ütlema, et oli võrdlemisi ergonoomiline.
Tõnu Piibur 5116265 <a href="http://www.kuusaluautobaas.com/">www.ku ... aas.com</a>
Lisasin enda kodulehele mõned uued pildid ja paar rida teksti:
http://www.omit.ee/2011/03/zis/
http://www.omit.ee/2011/04/zis-127-reisija-istemed/
http://www.omit.ee/2011/04/zis-127-juhi-iste/
http://www.omit.ee/2011/05/zis-127-1956/
http://www.omit.ee/2011/03/zis/
http://www.omit.ee/2011/04/zis-127-reisija-istemed/
http://www.omit.ee/2011/04/zis-127-juhi-iste/
http://www.omit.ee/2011/05/zis-127-1956/