GAZ 51

Siit leiad kõikvõimalikku infot, kontakte ja kommentaare vanatehnikaga seotud teenuste, kaupade jne. kohta
Vasta
Sõnum
Autor
Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

GAZ 51

#1 Postitus Postitas Autorestauraator »

Tere.
Täna pealelõunal potsatas e-kirjakasti kiri Viljandimaalt. Sakala ajakirjanik Aivar Aotäht kirjutab:

"Tere!
Olen Viljandimaa ajalehe Sakala ajakirjanik, kellele jäi silma ühes Viljandimaa külas seisev vana veoauto (vt pilte). Ma ei ole vanatehnika asjatundja, aga selline auto köitis pilku. Mul on plaanis 2. juunil omanikuga kohtuda ja autost väike lehelugu teha: kust auto pärit ja kuidas ta sinna sattus. Mees ütles, et annaks selle kasvõi vanarauaks ära, kui saaks 250-300 eurot. Ühe teise vana, kuigi pisut "uuema" veokiga sõidab ta veel ringi.

Mina aga mõtlen, et äkki leidub mõni vanatehnikahuviline, kes tahaks niisuguse hinnaga selle veoki endale võtta ja ehk taastada lasta. Kas teie oskate soovitada kedagi, kes võiks selle auto kohta oma hinnangu anda? Kas siin oleks midagi taastamisväärset ja kas mehe nimetatud hind on mõistlik? Ehk sooviks huviline meiega isegi kaasa tulla kohapeale sõidukit vaatama?

Autoomanik ütles, et mõned jupid on ta auto küljest võtnud, nii et kohe seda käima ei saaks panna, aga päris tühi kapotialune pole. Lisaks on olemas varukumm või -ratas. Viimati oli see auto sõitnud umbes kaheksa aastat tagasi.

Suure tänuga,
Aivar Aotäht
Sakala ajakirjanik
433 0085
aivar.aotaht@ajaleht.ee


Pilt

Pilt

Helistasin tagasi ja rääkisime pisut juttu. Ega ma otse ei tea küll, kes sellist GAz 51 võiks ihaldada. Oli ju neid masinaid igas riigiettevõttes ja peale EV taastamist rändas neid paljudesse kodudesse. Eks seegi ole üks sellistest.
Aga tegin ettepaneku, et võiks vanatehnika.ee -sse välja panna. Minulgi oleks rahulikum magama jääda, kui teaks et üks veteran on selleks korraks vanarauahundi hammaste vahelt päästetud.
Kui huvi, kirjuta või helista Aivarile.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: GAZ 51

#2 Postitus Postitas Autorestauraator »

Leheloo peale leidiski auto uue omaniku. Kui hästi läheb, siis hakkab veel rallit sõitma!
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: GAZ 51

#3 Postitus Postitas alopex »

See on siis lugu "Sakalast"

Vanale Vene veoautole terendab sportlik tulevik
Penuja külas ajakirjaniku silme ette jäänud GAZ51-A sõitis viimati kaheksa aastat tagasi.
Penuja külas ajakirjaniku silme ette jäänud GAZ51-A sõitis viimati kaheksa aastat tagasi.
Foto: Marko Saarm
Igaühe jaoks on kuskil keegi, olgu see või roostes Vene veoauto, mis paljudele tähendab vaid vanarauda.


Sakala kirjutas läinud reedel Abja vallas Penuja külas seisvast veoautost GAZ-51A, mille omanik Aivo Joamets lubas sügisel vanarauaks viia, kui just keegi ei peaks tahtma seda ära osta. Pärast leheloo ilmumist andis endast märku kolm huvilist.

Joamets ütles, et juba samal hommikul võttis temaga ühendust Mati Mumm, kes kavatseb auto liikuma panna ning sellega rallit sõitma hakata. Seejärel helistas Joa­metsale tema endine koolivend Villu Soolo, kes soovis auto taastada nostalgia pärast, sest tema isa oli kunagi niisugusega sõitnud.

Kolmandana tundis huvi Mulgimaa elu edendaja ja pealinna koolidirektor Hendrik Agur. «Võtaksin selle veoka hea meelega ära ja teeksin korda,» lausus ta. «Mul on hulk vanu Vene autosid. Selline kiiks ei lähe mööda.»

Viljandlane Mati Mumm oli aga kõige kiirem, maksis raha ära ning läheb Penuja külas seisvale autole järele, kui on endale sobiva garaaži soetanud.

Ta ütles, et sai selle auto kohta teada Eesti Veokaralli Facebooki lehelt, mis oli Sakala artiklile viidanud. Juba samal hommikul sõitis ta Penujasse kohale kaupa üle vaatama.

«Mul oli mõnda aega plaanis hakata GAZ-51-ga rallit sõitma. See pakkumine oli soodne ja tuli kiirelt tegutseda,» lausus ta. «Roostet on autol muidugi palju ja ega sõidukorda seadmine ole odav lõbu, aga tuleb tasapisi tegema hakata. Midagi lootusetut pole.»

Kõnealune GAZ-51A sõitis omal jõul viimati kaheksa aastat tagasi. Mumm lisas, et kui kõik hästi läheb, hakkab see taas kilomeetreid mõõtma järgmise aasta kevadel.

Vanade veoautode asjatundja Raivo Raju ütles eelmises leheloos, et GAZ-51 tootmist alustati 1946. ja lõpetati 1955. aastal. Edasi toodeti moderniseeritud varianti GAZ-51A, nende valmistamine lõppes 1975. aastal. GAZ-id valmisid Gorki autotehases.

Millal veeres tehasest välja kõnealune isend, selle kohta infot pole. Viimati läbis veok kapitaalremondi 1988. aasta veebruaris põllumajandustehnika remondiettevõttes Nuia EPT. Seda kinnitab kapoti all olev silt.

Nüüd juba eelmine omanik Aivo Joamets ostis auto 1990. aastate algul Karksi vallas elava inimese käest 500 Eesti krooniga. Ühtlasi on teada, et enne erakätesse minekut oli veoauto sõitnud Kamara sovhoosis, enamasti brigadiride istumise all.

Viiekohalise numbrireaga hodomeeter näitab, et veok on maha sõitnud 38 088 kilomeetrit. Joamets arvas, et ilmselt on hodomeetril peal teine tiir ning õige on 138 088 kilomeetrit.

Aivar Aotäht, reporter
aivar.aotaht(at)ajaleht.ee
Prindi artikkel
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

Vasta

Mine “Kasulikud Pakkumised”