Vanatehnika registrist
Registri eesmärk on anda avalikku infot Eestis olevate vanade jalgrataste, mopeedide, mootorrataste, sõiduautode, veoautode, busside ja traktorite kohta, mida kasutatakse vana- või hobisõidukina. Sellise registri kaudu oleks lihtne leida kontakti “mõne kaaskannatajaga”, kes just sellist sõidukit omab, nagu sinul.
Tegemist ei ole mingi ametliku, üleriigilise vanatehnikaregistriga, vaid Virtuaalse Vanatehnikaklubi initsiatiiviga. Lahku kirjutatud Vanatehnika ja register tähendab seda, et seda registrit peab www.vanatehnika.ee . Huvi olemasolu korral võiks see aga tulevikus millekski suuremaks muutuda.
Registripidaja on MTÜ Virtuaalne Vanatehnikaklubi. Klubi leiab oma liikmeskonnast ühe inimese, kes jääb nö. registripidajaks. Esialgne kokkulepe on olemas Vallo Külviga. Soovist registriga liituda kirjuta: vanatehnikaregister@vanatehnika.ee
Milliseid vanasõidukeid me registrisse kanname? Uurisin rootslaste 2006. aastal välja antud registrit. Kindlasti on seal sõidukeid, mis on valmistatud aastal 1986. St., et kahekümneaastased.
Kuulen juba nurinat, et nii noori sõidukeid küll kirja ei pane! Lubage natuke arutleda! Milleks näiteks minul sellist registrit vaja on? Minul on seda vaja mitmel puhul: kui ise taastan analoogilist sõidukit, oleks hea kolleegiga konsulteerida, nõu küsida; vaadata, kuidas korras sõiduk välja näeb; leida potentsiaalne osavõtja vanatehnikasõidust; neid põhjusi võib veelgi olla.
Minu arvates peaks registripidaja lähtuma registrisse kandmisel kahest aspektist: esiteks, sõiduk on enam-vähem korras, või teiseks, seda tõesti taastatakse. Mingeid väga rangeid reegleid kehtestada ei ole minu arvates mõtet. Tuleb lähtuda registripidaja paremast arusaamisest! Ja veel, uurisin rootslaste registrit ja torkasid silma ka mõned erandid. Arvan, et meilgi võiksid erandid olla lubatud. Tähtis on, et tegu oleks hobisõidukiga ja tulevase vanasõidukiga!
Soomlastel on selline raamatu kujul trükitud register just ilmunud.
NB! Registrisse kantakse vana- või hobisõiduk ainult omaniku soovi korral. Ilma omaniku nõusolekuta on igasuguste sõiduki või omaniku andmete avalikustamine keelatud!
Iseseisvalt keegi sissekandeid teha ei saa. Seda teeb ainult registripidaja (-pidajad).
Kõik kommentaarid, ettepanekud, õiendamised jne. palun teha uude teemasse "Vaba teema" alajaotuses.
Mida registrisse kanda?
Esialgu võiks alustada kõige lihtsamast. Edaspidi võib, kui soovi on, seda registrit töödelda, teha otsingu vms.
Ma arvan, et kõige loogilisem oleks teha register omaniku nime järgi, tähestiku järjekorras. Olgugi, et Eestis kirjutatakse tavaliselt Eesnimi Perekonnanimi, oleks loogiline registris teha vastupidi:
Perekonnanimi Eesnimi. Kuna osa inimesi oma pärisnime ei julge avaldada, võiks pärisnimele järgneda "veebinimi". Kui pärisnime ei avalda, jääb ainult veebinimi.
Edasi e-aadress; kes soovib, ka pärisaadress nii täpselt, kui keegi soovib. Soovi korral ka tel. nr.
Sellele peaks järgnema: mark, mudel, vl. aasta. Soovi korral registreerimisnumber.
Pakuksin võimaluse ka veebiaadressi avaldamiseks, kust oleks näha sõiduki pilt või projektilehekülg.
Näiteks:
Aarne Märt, Autorestauraator, autorestauraator@gmail.com Tallinn, Merivälja, +37256642632
BMW 321, 1948, 907 AJX, autoregistris, taastamisel, PILT
I¸ 350, 1949, ei ole registris, taastamisel
Soovist Vanatehnika registriga liituda kirjuta: vanatehnikaregister@vanatehnika.ee
Vanatehnika registrist
Nimekiri Eestis leiduvast vanatehnikast
Sõnum
Autor
-
- VVK liige
- Postitusi: 3021
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Vanatehnika registrist
#1 Postitus Postitas Autorestauraator »
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum