Aero 30-ne mootor, mida paigaldati aastatel 1934 - 1943 ja 1946 - 1947 on kahe silindriline, kahe taktiline, vesijahutusega ben.mootor.Toodeti neid kokku 7780 tk.
Tehn. andmed- Mootori täämaht - 998,7cm
Surveaste 5,2:1
Kolvi läbim. 85 mm
Kolvikäik 88 mm
Võimsus 28-30Hj. (3200-4000 p/min.)
Kütusekulu 8,5-11 l/100km.
Mootori kaal 64,5 kg.
Silindriplokk ja karter on valatud hallmalmist koos silindritega. Samuti on malmvalu ka põlemiskambritega plokikaan.
Kahe kambriline karter on poolitatud väntvõlli raamlaagrite telgjoonelt ja karteri alumine osa
kinnitatakse silindriploki külge kuue tikkpoldiga. Väntvõll toetub karteri vaheseintes asuvatele kolmele raamlaagrile ja ploki hooratta poolses otsas on süvend hooratta tugilaagrile.
Hermeetilisuse tagamiseks kambrite vahel ja väliskeskkonnaga on raamlaagritena kasutatavad kuullaagrid paigaldatud spetsiaalsetesse "laagripesadesse" mis peaks täitma ka mansett-tihendi (simmeri) ülesannet. Kambrite omavaheline hermeetilisus on aga vajalik sellepärast, et kahe silindrilise mootori puhul on samaaegselt ühes kambris hõrendus ja teises segu eelkomprimeerimine. Viimast tingib väntvõlli väntade 180`paigutus. Väntvõllist veel niipalju, et kuna raamlaagritena kasutatakse kuullaagreid, siis tehakse väntvõll üksikutest osadest mis võimaldavad raamlaagrite kohaleasetamist.
Hooratas ja sidur.
Hammasratas-krants (hammasvöö) on hoorattaga ühes tükis ja hambaotsad päris palju kulunud. Proovin peale keevitada ja viiliga töödelda.
Siduriketas vajab friktsioonkatete vahetust.
Kepsude demonteerimisel selgus, et teise silindri kepsu alumises peas on laager "ringi käind" ja seda kepsu sellisena kasutada ei saa.
Uue otsimisele kulus poolteist aastat ja tänavu sügisel õnnestus Brno Motortehnalt uus kasutatud keps hankida.
Kolvid ja sõrmed minimaalsete kulumisjälgedega. Sõrmed ja kepsupuksid panen uued, vahetusse lähevad ka rõngad.
Mootori kokkupanemisest kirjutan lähipäevadel.
Terv. Raivo
9. Mootor ja sidur.
Sõnum
Autor
Mine “Aero 30 Sport, 1937 [raivo]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum