7. Mootori,käigukasti,reduktori remont
7. Mootori,käigukasti,reduktori remont
Varsti läheb lahti mootori remont. Hetkel veel puudu mõned pronks puksid, mis saabuvad õigepea. Senikaua lihvin mootorilt vana värvi maha.
Mootori remondi puhul ei tohiks jamasid tulla(asi juba tuttav), hetkel suurim probleem et sumpari vint on maas. Peab uurima kas saab peale keevitada ja uue vindi lõigata, või siis kuskilt teist taga ajama hakkama.
Käigukasti puhul kummitab hetkel see, et kardaani poolne laager liigub võlliotsas vabalt käega liigutades. Samas võll jumala ilus, ei tea kas peabki nii olema (vene M'il oli sama moodi).
Mootori remondi puhul ei tohiks jamasid tulla(asi juba tuttav), hetkel suurim probleem et sumpari vint on maas. Peab uurima kas saab peale keevitada ja uue vindi lõigata, või siis kuskilt teist taga ajama hakkama.
Käigukasti puhul kummitab hetkel see, et kardaani poolne laager liigub võlliotsas vabalt käega liigutades. Samas võll jumala ilus, ei tea kas peabki nii olema (vene M'il oli sama moodi).
Ajaviiteks mõtlesin et viskan käimalöömis vända vildi ja vildi-esise puksi ümber (kodus põlve otsas see ikkagi ei õnnestunud)... nagu ikka kergelt see ei läinud. Hammaks oli koonuse otsas vingelt kinni, töökojas pressi abil ikka lõpuks saadi lahti.
Vana vilt jah ikka oma elu ära elanud, kangutamine tasus ära.
Vana vilt jah ikka oma elu ära elanud, kangutamine tasus ära.
Sai siis täna nats lolli tööd tehtud - loll pea on ikka ihu nuhtluseks.
Nusserdasin käigukasti võlli otsast spidomeetri teo ära võtmisega.
Siit tuleb: see vint mist võlli otsast paistab on "õli tagsi kerimis vint" !!!!! Tigu on otsas ainult istuga, see tuleb pressi või tõimmitsa abil ära tõmmata.
Veel naljakam on see et mässasin sama asjaga 10a tagsi aga meeles ei olnud.
Käigukasti lammutamise käigus tekkid muidugi veel nat kaheldavaid asju.
1) Neljanda käigu võll-hammakas söönud paari millise randi ja lukustus ratas kaa - oht et kui veel sööb siis käi hakkab välja lööma.
Uued maksavad 1.5K EEKu, ilmselt targem välja vahetada.
(muidu peab nagu mõni mees veab ainult järel kärus kohale ja siis paar km sõiab tegema. Asi peaks ikka laskma ringi sõitma kaa, teisasel juhul tunnen et taastus peese läinud)
2) Laager liigub lups-lups kardaani poolsel võlli otsal - ei tea kas niii mõeldud. Samas võllil kulumis jälgi pole ... .
Nusserdasin käigukasti võlli otsast spidomeetri teo ära võtmisega.
Siit tuleb: see vint mist võlli otsast paistab on "õli tagsi kerimis vint" !!!!! Tigu on otsas ainult istuga, see tuleb pressi või tõimmitsa abil ära tõmmata.
Veel naljakam on see et mässasin sama asjaga 10a tagsi aga meeles ei olnud.
Käigukasti lammutamise käigus tekkid muidugi veel nat kaheldavaid asju.
1) Neljanda käigu võll-hammakas söönud paari millise randi ja lukustus ratas kaa - oht et kui veel sööb siis käi hakkab välja lööma.
Uued maksavad 1.5K EEKu, ilmselt targem välja vahetada.
(muidu peab nagu mõni mees veab ainult järel kärus kohale ja siis paar km sõiab tegema. Asi peaks ikka laskma ringi sõitma kaa, teisasel juhul tunnen et taastus peese läinud)
2) Laager liigub lups-lups kardaani poolsel võlli otsal - ei tea kas niii mõeldud. Samas võllil kulumis jälgi pole ... .
Mootori pukside pressimine/mõõtu ajamine kahjuks venib aga asjad on siiski töös.
Samalajal teen nats uuringuid. Hetke teemaks on pliivaba bensiiniks ümber tegemine. Peale pikka otsimist sain aru, et ainult klapid,klapi puksid ja klapi pesad vaja pliivaba omad panna.
Õnneks leidsin koha kus kõik vajalik olemas:
http://omega-oldtimer.de/shop/bmw/index.html
Vidinad kokku kuskil ca 1.5K, muidugi töö rahast pole aimugi ... .
Samalajal teen nats uuringuid. Hetke teemaks on pliivaba bensiiniks ümber tegemine. Peale pikka otsimist sain aru, et ainult klapid,klapi puksid ja klapi pesad vaja pliivaba omad panna.
Õnneks leidsin koha kus kõik vajalik olemas:
http://omega-oldtimer.de/shop/bmw/index.html
Vidinad kokku kuskil ca 1.5K, muidugi töö rahast pole aimugi ... .
Mootori remondis ilmes huvitav asi.
Puksid said vahetatud kõik ok, aga mingi nali taastatud nukkvõllis, poob õlipumba hammaka kinni (peale poolt keeret). Samas vana originaal töötab.
Pealt näha ja kiir mõõtmise järgi täpselt sama nukkvõll .... .
Eks näeb mis saab uurivad töökojas praegu.
Edit:
Võtsin kätte teemantviili lasin 4 tundi nukvõlli tigu kumeramaks ja oh mis imet - käib nagu siidi nüüd.
Puksid said vahetatud kõik ok, aga mingi nali taastatud nukkvõllis, poob õlipumba hammaka kinni (peale poolt keeret). Samas vana originaal töötab.
Pealt näha ja kiir mõõtmise järgi täpselt sama nukkvõll .... .
Eks näeb mis saab uurivad töökojas praegu.
Edit:
Võtsin kätte teemantviili lasin 4 tundi nukvõlli tigu kumeramaks ja oh mis imet - käib nagu siidi nüüd.
Lõpuks õnnestus nats mootorit kokku panna, aga ilma probleemideta see ei läinud.
Esimene jama tuli kui proovisin silikooniga väntvõllikaane peale panna, siis kiilus väntvõll kinni. Lõpuks pidin tihendi tegema, siis paistab paras olema.
Teiseks: Kuna kasutasin EMW R35-2 vänvõlli, tulid ilmselt ka siin väiksed erinevused. Pisike keti hammasratas nukvõlli omaga ca 4mm tagapool.
Vast see ei olegi probleem, kuna ruumi on siis 4mm distans seib vahele.
Kuna mul uus hammakas, EMW originaali pole siis jah kas EMW'l nukkvõll 4mm tagapool või siis hammakas pole mõõdus.
Muidu kõik muu istub kokku normaalselt.
Esimene jama tuli kui proovisin silikooniga väntvõllikaane peale panna, siis kiilus väntvõll kinni. Lõpuks pidin tihendi tegema, siis paistab paras olema.
Teiseks: Kuna kasutasin EMW R35-2 vänvõlli, tulid ilmselt ka siin väiksed erinevused. Pisike keti hammasratas nukvõlli omaga ca 4mm tagapool.
Vast see ei olegi probleem, kuna ruumi on siis 4mm distans seib vahele.
Kuna mul uus hammakas, EMW originaali pole siis jah kas EMW'l nukkvõll 4mm tagapool või siis hammakas pole mõõdus.
Muidu kõik muu istub kokku normaalselt.
Peale natukest aretamist sain lõpuks keti hammakad paika ja keti peale.
Lõpuks läks 2mm distants seib alla väntvõlli hammakale. Ei tea nüüd kas nihe ikka sellest et EMW väntvõll võik koopia hammakas 2mm õhem.
Kuna EMW originaal hammakat pole, siis ei saagi teada milles asi oli.
Ega eriti vahet pole, nüüd kogu asi nii nagu peab.
Nukkvõlli edasi-tagasi liikumise pronks puksi pealt läks kaa hästi, koopia hammaks oli ca 1mm laiem. Kaan ei mahtunud peale, lihtsalt lasin hammakat õhemaks treida niipalju et paras on. Originaalis vist mängitakse puksi paksusega ... kui õigesti aru saan.
Lõpuks läks 2mm distants seib alla väntvõlli hammakale. Ei tea nüüd kas nihe ikka sellest et EMW väntvõll võik koopia hammakas 2mm õhem.
Kuna EMW originaal hammakat pole, siis ei saagi teada milles asi oli.
Ega eriti vahet pole, nüüd kogu asi nii nagu peab.
Nukkvõlli edasi-tagasi liikumise pronks puksi pealt läks kaa hästi, koopia hammaks oli ca 1mm laiem. Kaan ei mahtunud peale, lihtsalt lasin hammakat õhemaks treida niipalju et paras on. Originaalis vist mängitakse puksi paksusega ... kui õigesti aru saan.
Mootor koos, silndripea ainult puudu veel.
Vahepeal mässan käigukastiga, probleemseks muutus käimalöömis vända haakumis jubla(kipub üle viskama). Ükski saksa tarnia ei suutnud seda juppi muretseda, tuli siis loominguliselt läheneda.
Lasin jupi pikemaks keevitada kõva-sulam traadiga ja siis käiasin mõõtu.
Tulem siis selline:
Vahepeal mässan käigukastiga, probleemseks muutus käimalöömis vända haakumis jubla(kipub üle viskama). Ükski saksa tarnia ei suutnud seda juppi muretseda, tuli siis loominguliselt läheneda.
Lasin jupi pikemaks keevitada kõva-sulam traadiga ja siis käiasin mõõtu.
Tulem siis selline: