3. leht 3-st

Postitatud: 21 Jaanuar N, 2010 19:15
Postitas ivx675
Üllatused pole veel otsas - kuram spidoka trossi auk puudu raamis.
Raam keevitatud selle kohapealt ja auku pole tagasi tehtud omal ajal ... .

Pilt
(Alumine auk)

Eks siis peab seekord torsmaniga panema nagu ennem oli.

Postitatud: 07 August L, 2010 13:49
Postitas ivx675
Sai jälle üks tüütu töö tehtud ... kodaratega mässamine pole just mu lemmik tegevus.

Kokku jäi sise rumm ca 4mm tsentrist nihkesse ja velje külg viskamine 1 - 2mm. Ei tea kas plekkvelge eriti paremini timmida saab ... .

Tagarattal pole veel kodraraid pingutanud, seal palju raskem sise rummu tsentrisse saada (vähemalt on kõvasti rohkem nihkes).

Esiratta tulem sellinse siis:

Pilt

BMW ratta rihtimine.

Postitatud: 08 August P, 2010 08:12
Postitas Veteran
Kodarratta rihtimisel on rusikareegel: kõigepealt üles-alla viskamine välja, so. rumm tsentrisse ja seejärel küljele viskamine välja rihtida. Uue ja sirge velje puhul ei tohi küll mingit " viskamist " jääda.

Rataste rihtimisel tehakse veel seda viga, et esiratas näiteks peale kokkupanekut ei ole tsentris, vaid velg- rehv on ühele esihargi poolele ligemal. Sama tagumise rattaga ülemiste raamitorude suhtes.

Edu taastamisel!

Postitatud: 08 August P, 2010 09:30
Postitas ivx675
Üles alla rihtimine ... seda pean heaks juhuks üle vaatama. Aga kes seda kaa timmida annab kõvasti ... kuna velg väga kõva valts tükk.

Rummu tsentri kohkta ütleks nii palju, esi rattas tuleb tsentri panna. Taga rattaga paistab et on teine ooper ... tundub et tuleb rumm velje äärega tasa panna kardaani poole, siis hea. Pole kindel uurin asja aga paistab et muidu ratas alla ei sobi.

BMW rataste rihtimine.

Postitatud: 08 August P, 2010 10:46
Postitas Veteran
Üles-alla viskamise väljavõtmiseks laske selle osa kodaraid lõdvemaks, kus " lohk " on kõigepealt. Seejärel saab kõrgema koha kodaraid pingutades selle madalamaks võtta. Kodaraid ei tasu esialgu suure pinge alla keeratagi, ratta saab jooksma lõdvemate kodaratega. Seejärel juba pinget juurde keerata, samal ajal jälgides, et asi " metsa " ei läheks.
Rihtimisel põhimõte oleks selline, et kui velge vaja liigutada mingis suunas, siis algul hoopis vastaspoole kodaraid lõdvestades, seejärel "õiget" kohta pingutades. Vastupidiselt toimides lähevad kodarad liiga suure pinge alla ja olulist velje liigutamist vajalikus suunas ei toimu.

Olen rihtinud esirattaid nii, et esihargi vahel on rummul piduritrummel ja kõik distantspuksid- seibid jms küljes. Esitelg muidugi põhjani oma pesas. Siis on kindel, et ratas saab rihitud õigesse asendisse hargi vahel. Tagarattaga analoogselt, rihtimine toimub seal sadulaaluste raamiosade- torude järgi.

Pikk jutt sai, kas siin Teile ka midagi uut nüüd leidus...

Postitatud: 10 August T, 2010 13:25
Postitas ivx675
>Pikk jutt sai, kas siin Teile ka midagi uut nüüd leidus...
Ikka leidus, muidu ma üles-alla viskamisega poleks tegelenud ... oli teine ca 8mm ... Tänud


Häbi tunnistada aga pelale pikemat vaatamist selgus et tagaratta kodrarad valesti pandud. Kogu jooks pikematel kodaratel jäi 1 auk nihkesse (esimese kodara stardi auk), tulemuseks ratas koos aga pikad kodarad 4 mm üle normi pikkad ja rumm kardaani poole nihkes. Lammutasin ratta laiali panin õigesti kokku, nüüd pilt juba poole parem.

Kuigi tagaratast päris paika veel timmida ei saa, ... tagarattal ju laagreid pole ja võll päris suure loksuga. Ilmselt vaja uus võll ennem treida, siis paika rihtida, muidu juba 2 mm annab velje välis äärt külg-loksutada võlli otsas.

Esirattas õnnestus 2mm kõikumise peale saada igas suunas, ilmselt see juba piisav.

Postitatud: 13 Aprill K, 2011 19:55
Postitas ivx675
Peale head asjade sujumist tuli ikka jura ....
Panin sumpsi, aga tuli välja et sumps pani mulle.

Pilt

See kuramuse poola junn pea sent kaugemal raamist/mootorist ja otse vastu porilauda.
See kogu poola kraam vajab ikka kõvasti ümber tegemist, ei tasu uskuda kõike kui kirjas 100% originaali koopia.

Eks näeb kas saab asja või tuleb teise firma toodangut katsetama hakkata.

Kokkuvõtteks ilmselt probleem selles et arvestatus emw r35/2,3 mudelitega millel porilaud kõvasti väiksem ja see sent siia sinna kama kaks.