1. leht 2-st

3. Detailide otsingud

Postitatud: 10 Märts T, 2009 00:28
Postitas raivo229
3. Detailide otsingud

Detailide otsingud on uunikumi ehitamisel kindlasti üks aeganõudvamaid protsesse. Eks sõltub see ka suuresti sellest, mis komplektsuses doonor kätte satub. Lisaks juppidele on olulisel kohal on mitmesuguse kirjanduse ja tehniliste kataloogide otsing.
Esimeses sissejuhatavas punktis on toodud puuduste nimekiri, siinkohal üritan koos pildimaterjaliga anda ülevaate, milliseid juppe on kuidas ja kustkohast täpsemalt hangitud.

Esimese asjana sai asutud otsima esituld. Üsna kähku sai selgeks, et komplektset ja rahuldavas seisukorras esituld (mõistliku hinnaga) on suhteliselt keeruline leida. Üksikuid komponente kohtab internetioksjonitel sageli. Olgu siinkohal öeldud, et enamus puuduolevaid detaile pärineb Saksamaalt või Austriast Ebay vahendusel. Kuna viibisin vahepeal pikemat aega Saksamaal ja saatmiskulud olid minimaalsed, siis jupp-jupi haaval sain detailid kokku. Spidomeeter oli mul juba enne BMW ostu olemas ja ootas oma õiget aega. Kokkuvõttena võib öelda, et selline detailihaaval ost on nagu järelmaksuga ostmine. Odavam see väga ei tulnud, komplekti hind tuli ca. 3500 krooni.

Pilt
Esituli monteeritult

Pilt
Süütelukk:

Pilt
Süütelukk:

Pilt

Originaalleistang on oma 60 aasta pikkuse kasutuse tagajärjel kõvasti „valu ja vilet“ näinud. Kuidas muidu seletada neid hulganisti nähtavaid deformatsioone. Otsustasin õigemaks muretseda uus, kui osta analoogses seisus lenks Kurtna laadalt. Seekord näkkas jällegi Ebays, kvaliteet on väga hea, õnneks oli must toru ilma kroomita. Pildil on uus lenks minu poolt juba krunditud

Pilt

Klapid ja selle juhtpuksid on originaalid ja uued. Õnnestus leida sedakorda Eestist.

Pilt

Kolb on tehtud Türil. Rõngaste päritolu kommenteerida ei oska. Kuuldavasti Honda Civicult???

Postitatud: 17 Mai P, 2009 20:32
Postitas ivx675
Tere,

Ennem kui türi kolbi kasutad, kaalu ära.

Mul endal türi kolb sees, türi mees nats lihivs silindri liiga suureks kaa muidugi.

Aga point selles kolb kõvasti raske ja hakkab laamendama sees.

Pärast väntvõll osta 10x kallim kui saksast kohe tutikas kolb(ca 110 EUR) koos rõngastega ja sõrmega. Seal mõõdud 72mm - 74 mm.

Postitatud: 17 Mai P, 2009 22:37
Postitas kass
Nii, Türil muidugi üldiselt silindreid ei uuristata ega lihvita (vb mõni mees häda pärast teeb ka, aga teie seda ei tea 8) ). Siis veel tasakaalustamise kohta - pole küll mingi mootori asjatund´ja, aga selliste 4000 p/min aparaatide juures on minu arvates see probleem küll veidi ülehinnatud. hiinamaiste rollerite silindrid/kolvid vahetatakse ikka hulga jämedamate vastu (endise vända juures) ja ei midagi. muidugi, vända käik on pikk nendel vanadel aparaatidel, aga kas see jutt ikka päris tõsiselt võetav on. Türi kolbidele on püütud ühte/teist ette heita, seda pole keeruline teha, aga see on küllaltki subjektiivne lähenemine. Sõidetakse nende türi kolbidega võidu kaaaa :P , nii et kaalu või ära kaalu, pakun , et vahet pole. Kuigi selge on, et kui väntmeh. tasakaalus, siis ba sellest ei tule. meenub mõni aretatud kolb, millele poltühendusega lisaraskus peale ühendatud :wink:

Postitatud: 17 Mai P, 2009 23:18
Postitas raivo229
Kaalun, mõõdan, uurin

Kolb on tehtud tõepoolest ca. 2 millimeetrit kõrgem, seda seepärast et originaalis ei ulatu kolvipea silindri servani. Kõrgem kolv annab veidi suurema surveastme, eelis tänapäeva bensiiniga sõitmiseks. Kellel selline kolb mootoris sees, pole siiani probleeme kuulda olnud.
Selle üleliigse 22g saab vajadusel maha lihvida kolvi sisepinnalt.

Ma kahtlustan, et sul võib väntvõll tasakaalust väljas olla, kui laamendab.
Tulemuste kohta kas laamendab või mitte, teen vastavasisulise postituse suve poole, kui mootor kokku saab.

terv
Raivo

Postitatud: 18 Mai E, 2009 14:03
Postitas ivx675
Kolb kõrgem jah, lasin selle kaa maha treida, ikka pole hea.

Surve astem jaoks trei silindrit lühemaks, teeb sama välja.

>Ma kahtlustan, et sul võib väntvõll tasakaalust väljas olla, kui
>laamendab.
Vana originaal kolviga küll mingit jama ei olnud.
Laamendab pole just õige aga vibra kõva, eriti suurematel pööretel.
Trassi peal tahaks ikka 90 lasta.

Eks näe, igatahes mina võtan saksa täis moplektse kolvi, siis vähemalt 100% õige asi. Kuna saksas toodab "kolbenschmidt" neid kolbe. Tänapäeva BMW tehas ostab kaa kõik klovid samast firmast.

Eks ma anna teada kuidas uus kolb on.
Ennem peab korraliku hoonimise koha leidma, kes kolvi järgi hoonib.
Lääb nats aega kui saan uued kolvi, sumapri + leegika,isteme kummid kätte, siis panen uuesti kokku.

Postitatud: 18 Mai E, 2009 14:54
Postitas ivx675
RE: kass
>Türi kolbidele on püütud ühte/teist ette heita
Kvaliteedi üle pole midagi kobiseda, müts maha.
Kolvi sõrme juurest isegi kolb õhem, kuna paisub rohkem.
(Seda kiitis ja imestas 1 tipp triejal kes kolvi pealt maha mul nats treis).

Minu kolb oli algul 90 grammi raskem, pelale mahe triemist jäi ikka 50g.
Seina paksus sest ikka paks, sellest see suur lisa kaal.
(Kaalusin originaali ja türi oma koos rõngaste,sõrme, ja stopperitega)

Aga tõde selle kohta kas 50g niipalju mõjutab, selgub kui originaal kolb sees.

BMW R-35

Postitatud: 19 Mai T, 2009 08:18
Postitas Veteran
Mul ka Harleyl Türil veel Veeberg Uno valatud kolvid sees, au ja kiitus, probleeme pole!

Terv. Enno Öövel.

Postitatud: 12 Juuni R, 2009 18:33
Postitas ivx675
Sain siis saksast kolvi, panina kaalule(rõngad,sõrm ja stopperid küljes) oma türi kolvi(pealt ja seest maha treitud).
Saksa kolb(tooja HGM) - 328 grammi.
Türi oma - 400 grammi.

Palju siis veel türi kolb algul kaalus ... ei mäletagi enam.
Siiski kaalu vahe päris suur.

Seda ma öelda ei oska mis vända kepsu laaagri ära sõi, aga laager täitsa tüma(vähemalt 1mm loksu). Kokku pannes oli tipp topp, sõitsin ca 6000 km.
Mine tea äkki õli viga, sõitsin mobil 1 mineraal 10w40 ga, aga vist sobilikum 20w50 kui õigesti aru sain.

Ega jah ilmselt jutust paistab et püüan türi kolbi maha teha, see ei ole nii - püüan aru saada miks asi nihu läks.

Kui kellelgi kolbi vaja ja tahab türi kolviga katsetada, siis annan tasuta ära.
Läbimõõt 74 mm

Postitatud: 11 Veebruar N, 2010 19:05
Postitas raivo229
Tagantjärele sain tsikliga kaasa kütusepaagi kraani. Paljudel on see aastatega ära lagunenud, kuna väärkohtlemist ei kannata. Nii ka minu oma. Kütusevooliku tilaga peab midagi ette võtma. Korralikku originaalkraani vaevalt keegi pakkuma tuleb, kuulutamisest pole siiani abi olnud.

Pilt

Pilt

Igaks juhuks sai soodsalt muretsetud 2 uut silindri kaane tihendit. Üks uus originaaltihend oli varasemast ajast küll juba olemas. Eks ajapikku leiavad kasutust.

Pilt

Postitatud: 01 Märts E, 2010 17:50
Postitas ivx675
>Korralikku originaalkraani vaevalt keegi pakkuma tuleb, kuulutamisest >pole siiani abi olnud.
Mul just kaa kraaniga jama, mul keeramispulga juurest katki.

Ilusaid originaal kraane on saadaval, aga see ei tule odavalt (110 EUR):
http://alvermann-oldtimer.de/wbs3/wbc.p ... 70&recno=1

Pilt

Käsi ei tõuse kaa R35-3 odavat(30 EUR) ostma, mis näeb ikka teistmoodi välja.

Pilt