1. leht 1-st

12. Esimene vasakpoolne uks

Postitatud: 12 August K, 2009 15:48
Postitas Autorestauraator
Esimene vasakpoolne uks.
Autokere remondi juures on tihti nii, et töö jääb mingil põhjusel stoppama. Kas on mingid tetailid puhastuses, kus töömees parajasti puhkusel, või ei oska ise kohe õiget otsust langetada, kuidas mõnda tööd õigem teha oleks. Põhjusi on mitmesuguseid. Sellisel juhul olen hakanud mingi järgmise "teemaga" pihta. Nii praegugi: pakiruumi põhja lõpetamise jätsin ootele ja alustasin tagumise juhipoolse uksega. Siis jäi see ootama ja järg on juhiuke juures. Erilist plaani polnud siingi, katteplekk maha, katteplekk puhtaks jne. Ukse alumine serv oli siingi neetidega paigatud, aga vaskneetidega!

Pilt

Puurisin kattepleki lahti enne, kui pleki maha võtsin, paremini seisis paigal.

Pilt

Ülemine osa juba puhastatult:

Pilt

Pilt

Ja alumine osa:

Pilt

Pilt

Kogu ukse katteplekk selline:
Pilt

Postitatud: 09 November E, 2009 17:54
Postitas Autorestauraator
Sain nüüd järjekorras jälle esiuksega tegelema hakata. See juhiuks on tunduvalt paremas seisus, kui tagumine vasak. Esimese hooga mõtlesin, et siin saab vist vanad küljed jätta!

Lähemal uurimisel ja tinakihi mahavõtmisel selgus nii mõndagi imelikku:

Pilt

Selgub, et uks on olnud liiga lai ja seda on lihtsalt toore jõuga kitsamaks taotud. Siseküljele on tekkinud suur volt:

Pilt

Pärast on see jama kõik tinapahtliga siledaks krohvitud.

Või selline koht:

Pilt

Selliseks ei saa seda ju jätta?
Või selline volti taotud nurk:

Pilt

Igal juhul tuli sellise töö pealt mitu kilo tina maha võtta:

Pilt

Postitatud: 18 November K, 2009 18:25
Postitas Autorestauraator
Esimese ukse tagumine külg:

Pilt

Kohati on augud läbi roostetanud, kogu külg on lootusetult kõveraks taotud. Probleem on olnud selles, et ust oli vaja kitsamaks teha. Seda oli siis lihtsalt toore jõuga taotud. Pärast muidugi tinaga üle võõbatud.
Pisut kõrgemalt:

Pilt

Otsustasin, et õigem on selle kõveriku asemel uus külg teha.

Pilt

Keevitustöö on ülemisel pildil veel pooleli.

Pilt

Pilt

Postitatud: 06 Detsember P, 2009 14:46
Postitas Autorestauraator
Ukse põhja tegemisest mõned pildid:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 17 Detsember N, 2009 10:28
Postitas Autorestauraator
Kui ukse raam on üldplaanis valmis ja hingedel, asusin katteplekkide taastamise juurde.
Esiukse ülemine plekk on pisut paremas seisus, kui tagaukse oma. Siiski on vaja teha mitmeid lappimisi.

Pilt

Peale keevisõmbluse puhastamist seestpoolt:

Pilt

Ja väljastpoolt:

Pilt

Edasi "S"-kujuga alumine serv:

Pilt

Postitatud: 24 Jaanuar P, 2010 11:46
Postitas Autorestauraator
Ülemise pleki servade ja alumise "S" kujulise randi tegemine on lõpetatud:

Pilt

Nüüd esimese ukse alumine plekk. Sellelgi plekil on vaja välja vahetada kõik servad. Roostekahjustused on liiga sügavad, et mõnda kohta säästa. Küljed on juba uuendatud, käsil on ülemine "S" serv:

Pilt

Ukse käepideme ümbrus on asendatud pisut laiemalt, kuna lingi ümbrus oli tugevamalt kannatanud.

Pilt

Käepideme ja lukusüdamiku asukohad on märgitud väikeste aukudena.
Ülemise serva tegemine on hetkel pooleli:

Pilt

Kattepleki alumine pool:

Pilt

Postitatud: 24 Veebruar K, 2010 18:38
Postitas Autorestauraator
Esimese ukse alumine katteplekk on remonditud, tegemata on kõige keerulisem, alumine "S"-kujuline serv. Kui tagumisel uksel on selle serva kumerus suhteliselt väike, keskkohas umbes 8 millimeetrit, siis esimesel uksel on see mitmeid kordi suurem. Ka esimese ukse pikkus on palju suurem.

Et tühja tööd vähem tuleks, tahtsin enne alumise serva tegemist kontrollida, kuidas küljeplekkide "jooks" on? See tähendab seda, et ukse katteplekid peavad kokku sobima. Tavaliselt kasutan plekkide sobivuse kontrolliks pikki, kahe ja poole meetriseid, painduvaid metall-joonlaudu. Olen varem kasutanud ka õhukesi puitliiste, mis hästi painduvad. Neid joonlaudu küljeplekkide peal liigutades peavad plekid sujuvalt joonlaua külge liibuma. Õhuvahesid ja muhkusid ei tohi olla. Ootused ei olnud väga suured. On ju uksepostid remonditud, ukse raamid samuti. Siin on vigade sissetulemine üsna lihtne. Seda suurem oli enne pühi, viimasel tööpäeval rõõm, et pleki-jooks on päris hea! Olulisi kõrvalekaldeid ei ole. Rihtida kuleb tagumise ukse esiserva kumerust, see peab veidi kumeram olema. Selle rihtimine on aga suhteliselt lihtne.

Pilt

Pilt

Postitatud: 25 Veebruar N, 2010 17:10
Postitas Autorestauraator
Enne, kui katteplekid peale panna, oli vaja teha üks väike, aga oluline töö. Nimelt aknasiinid, need, mille vahel jooksevad allalastavad aknad:

Pilt

Ühe, esimese ukse esimese siini sain remontida kohapeal. Teisele tuli teha uus alumine ots, aga kahe ülejäänuga oli remont keerulisem. Ega siin õieti suurt remontida polnudki:

Pilt

Praktiliselt tuli uued siinid teha:

Pilt

Ära sain kasutada ainult need ümmargused pesad.

Pilt

Pilt

Postitatud: 11 Märts N, 2010 16:43
Postitas Autorestauraator
Esimese ukse alumine katteplekk:

Pilt

Pilt

Enne kattepleki lõplikku pealepanemist tuleb ära teha kõik tööd, mida kokkupandud ukse puhul oleks äärmiselt ebamugav teha!

Uksepiiraja:

Pilt

Aknasiinid külge, ühtlasi uksed seestpoolt kruntida:

Pilt

Uksekäepideme ja luku tugevdused:

Pilt

Värimine:

Pilt

Pilt

Pilt

Siis uuesti värvi mahapuhastamine nendest kohtadest, mida tuleb keevitada:

Pilt

Ülemise ja alumise kattepleki kokkukeevitamine:

Pilt

Postitatud: 18 Märts N, 2010 18:32
Postitas Autorestauraator
Katteplekk on nüüd peal:

Pilt

Pilt

Üldvaade:

Pilt

Ukse esimene serv on veel lõpetamata. Seda saab teha siis, kui esimene poritiib paigas.