Esimesed uksed
Esimesed uksed
Täna sai hakatud lahti harutame ka esimest paremat ust. Nagu pildilt näha, on uks üpris sandis seisus. Uks on ka juba korra haaveldatud ja krunditud.
Selge oli see, et ka siin on valtsivahed paksu rooste all. Valtsi lahti harutades oli näha ka ohtrat tinapahteldust.
Selle tinapahtli eemaldamine oli üpris tülikas. Kasutasin kahte meetodit - 1mm lõikeketast ja gaasiga mõistliku kuumutamist .
Nagu näha, siis tahavad ka need plekid saada uuesti haaveldust.
Selge oli see, et ka siin on valtsivahed paksu rooste all. Valtsi lahti harutades oli näha ka ohtrat tinapahteldust.
Selle tinapahtli eemaldamine oli üpris tülikas. Kasutasin kahte meetodit - 1mm lõikeketast ja gaasiga mõistliku kuumutamist .
Nagu näha, siis tahavad ka need plekid saada uuesti haaveldust.
Viimati muutis alopex, 30 Detsember N, 2010 17:59, muudetud 2 korda kokku.
Nii ukse raam kui ka katteplekk haaveldusest tagasi. Nüüd üritan seda ust remontida nii, nagu Märt on teinud. Kõigepealt remondin ära ukse raami. Natuke on seal juba üht-teist tehtud. Ukse hingede pesad on juba tehtud. Nüüd vaja remontida ukse luku pesa ja ka raami alumine pool, mis on väga auklik ja õhukeseks roostetanud.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Raamil sai vahetatud välja koht, kuhu kinnitub ukselukk. Ukselukk on küllaltki raske ja
plekki olid tekkinud praod.Otstarbekam oli vahetada plekk, mitte hakata pragusid keevitama.
Raam on remonditud. Raami alumisel osal sai vana plekk uue vastu vahetatud.
Raami ukseavasse sättides tundsin ukse raamil sellist imelikku loksu.Natuke uurimist ja kurjategija oli välja selgitatud.
Selleks oli ärakulunud uksehing.
Proovisin ka veel remontimata katteplekki peale. Otsus hetkel selline, et remondin kattepleki ära , aga ukseraamiga veel ei ühenda. Ukse kattepleki paun peab ühilduma esimese poritiivaga.
Selle saab aga täpsemalt paika sättida siis , kui ka poritiib küljes.
plekki olid tekkinud praod.Otstarbekam oli vahetada plekk, mitte hakata pragusid keevitama.
Raam on remonditud. Raami alumisel osal sai vana plekk uue vastu vahetatud.
Raami ukseavasse sättides tundsin ukse raamil sellist imelikku loksu.Natuke uurimist ja kurjategija oli välja selgitatud.
Selleks oli ärakulunud uksehing.
Proovisin ka veel remontimata katteplekki peale. Otsus hetkel selline, et remondin kattepleki ära , aga ukseraamiga veel ei ühenda. Ukse kattepleki paun peab ühilduma esimese poritiivaga.
Selle saab aga täpsemalt paika sättida siis , kui ka poritiib küljes.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Ukseplekk koosneb kahest osast ja sai siis julgus kokku võetud ja jätkukohalt plekk läbi lõigatud.
Märkisin ka mõõdud peale, et teaks pärast pleki pikkust.
Natuke pusimist ja uus plekk on külge punktidud. Ka uksepleki vasakul ääres on vanad keevitusjäljed ja ülemises osas
on plekk väga muhuline. Ka need kohad on vaja välja vahetada.
Märkisin ka mõõdud peale, et teaks pärast pleki pikkust.
Natuke pusimist ja uus plekk on külge punktidud. Ka uksepleki vasakul ääres on vanad keevitusjäljed ja ülemises osas
on plekk väga muhuline. Ka need kohad on vaja välja vahetada.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Uksepleki alumine osa on ka valmis. Teha oli vaja peaaegu kõik ääred.
Originaalis on jätkukoht plek-pleki peal. Selleks , et plekid pärast ilusti tasased oleksid, oli vaja teha ka selline valts.
Selle valtsi tegemiseks oli hea kasutada sellist tööriista.
Sai siis ka autole uks külge pandud ja vaadatud, kuidas asi ka välja näeb.
Originaalis on jätkukoht plek-pleki peal. Selleks , et plekid pärast ilusti tasased oleksid, oli vaja teha ka selline valts.
Selle valtsi tegemiseks oli hea kasutada sellist tööriista.
Sai siis ka autole uks külge pandud ja vaadatud, kuidas asi ka välja näeb.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Hetkel jääb see uks selliseks. Klaasiosa on külla kokku valtsitud, kuid alumine ots jääb veel lahtiseks. Kardan nimelt seda, et kui läheb poritiiva külgepanekuks,
siis ukse välispleki paun ja poritiiva tasapind ei pruugi olla ühes tasapinnas ja kui ukse alumine ots on lahti, siis saab veel neid kumerusi paremini sättida.
siis ukse välispleki paun ja poritiiva tasapind ei pruugi olla ühes tasapinnas ja kui ukse alumine ots on lahti, siis saab veel neid kumerusi paremini sättida.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Esimene vasakpoolne uks nägi välja suht rahuldav.
Lähemal uurimisel selgus, et see uks on kõigist neljast kõige hullem.
Uksehing oli keevitatud raami külge.
Selleks , et uks ikka küljes püsiks, oli teiselepoole vinkel tugevduseks pandud.
Lukupesa on ka kunagi kõvasti lapitud.
Koostetäpsus on tolleaja autodel suht kehvake. Siin on silumiseks kasutatud tinapahtlit. Tina paksus oli kuskil 0,5 cm.
Nüüd uks haaveldamisele ja eks siis juba täpsemalt tegelik olukord näha.
Lähemal uurimisel selgus, et see uks on kõigist neljast kõige hullem.
Uksehing oli keevitatud raami külge.
Selleks , et uks ikka küljes püsiks, oli teiselepoole vinkel tugevduseks pandud.
Lukupesa on ka kunagi kõvasti lapitud.
Koostetäpsus on tolleaja autodel suht kehvake. Siin on silumiseks kasutatud tinapahtlit. Tina paksus oli kuskil 0,5 cm.
Nüüd uks haaveldamisele ja eks siis juba täpsemalt tegelik olukord näha.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340