Tagumised ratta koopad
Tagumised ratta koopad
Tagumised porikoopad on oma elu ära elanud. Siit pole säilitamiseks midagi võtta. Siililegi selge, et tuleb uued teha.
Kuidas uusi teha, seda sai vaadatud Märdi BMW-321 projekti juures. Tundus, et pole suurt kunsti.
Peaks saama hakkama. Kuna mul polnud porikoopa vormi ,aga Märt oli selle teinud BMW-321 jaoks ,
siis mõne ajapärast oli see vorm juba minu garaazis.(Tänud Märt) Minu õnneks on BMW-321 ja
BMW-340 tagumised porikoopad identsed.
Eks siis tasapisi hakkasin ¨ablooni järgi tükke välja lõikama ja neid omavahel ühendama.
Tulemus oli siis selline.
Kuigi porikoopa sisemuse varjab ära ratas ja seestpoolt läheb polster peale,
siiski polnud ma tulemusega rahul. Selle porikoopa sai tehtud selle aasta talvel.
Peale õppepäeva Märdi juures ja mõningase arupidamise järel , sai võetud vastu raske otsus. Tuleb uuesti teha. Noh , ega see just tuju ei tõstnud.
Põhjused uue tegemiseks :
1.Lihvimisest oli plekk kohati õhuke, kui paber.
2.Keevitamisel oli jäänud tasapinnad erinevatele kõrgustele ja õmbluste lihvimine ja pinnimine praktiliselt võimatu.
3.Samuti ei meeldinud endale selline mõte, et pärast mastiks peale ja ega keegi ei näe. (aga samas on see koobas kogu aeg endal nina alla)
Täna alustasin uue porikoopa (duubel 2) ehitamist. Otsustasin seekord kasutada Märdi Wanderer W23 Cab, 1937 poolt näidatud.
Kuidas uusi teha, seda sai vaadatud Märdi BMW-321 projekti juures. Tundus, et pole suurt kunsti.
Peaks saama hakkama. Kuna mul polnud porikoopa vormi ,aga Märt oli selle teinud BMW-321 jaoks ,
siis mõne ajapärast oli see vorm juba minu garaazis.(Tänud Märt) Minu õnneks on BMW-321 ja
BMW-340 tagumised porikoopad identsed.
Eks siis tasapisi hakkasin ¨ablooni järgi tükke välja lõikama ja neid omavahel ühendama.
Tulemus oli siis selline.
Kuigi porikoopa sisemuse varjab ära ratas ja seestpoolt läheb polster peale,
siiski polnud ma tulemusega rahul. Selle porikoopa sai tehtud selle aasta talvel.
Peale õppepäeva Märdi juures ja mõningase arupidamise järel , sai võetud vastu raske otsus. Tuleb uuesti teha. Noh , ega see just tuju ei tõstnud.
Põhjused uue tegemiseks :
1.Lihvimisest oli plekk kohati õhuke, kui paber.
2.Keevitamisel oli jäänud tasapinnad erinevatele kõrgustele ja õmbluste lihvimine ja pinnimine praktiliselt võimatu.
3.Samuti ei meeldinud endale selline mõte, et pärast mastiks peale ja ega keegi ei näe. (aga samas on see koobas kogu aeg endal nina alla)
Täna alustasin uue porikoopa (duubel 2) ehitamist. Otsustasin seekord kasutada Märdi Wanderer W23 Cab, 1937 poolt näidatud.
Viimati muutis alopex, 29 Jaanuar P, 2023 11:39, muudetud 6 korda kokku.
Tasapisi nokitsedes on siis porikoopa kumerus pikenenud. Siiani olen ise vähemalt rahul.
Täna hakkasin siis kaart paika sobitama.Osa plekki tuli ära lõigata, sest BMW-340 tagumine porikoobas
pole sümmeetriline (tagant läheb kitsamaks ja poritiib läheb tagant laiemaks)
Tegin siis polt-mutter ühenduse.
Ilma porikoopata on tagumine ots ikka väga "vedel" . Järgmisena üritan paika saada porikoopa ja ukse kaare.
Siis peaks juba tagaots tugevamaks muutuma ja siis saab ära täita plekiga porikoopa sisemise osa.
Täna hakkasin siis kaart paika sobitama.Osa plekki tuli ära lõigata, sest BMW-340 tagumine porikoobas
pole sümmeetriline (tagant läheb kitsamaks ja poritiib läheb tagant laiemaks)
Tegin siis polt-mutter ühenduse.
Ilma porikoopata on tagumine ots ikka väga "vedel" . Järgmisena üritan paika saada porikoopa ja ukse kaare.
Siis peaks juba tagaots tugevamaks muutuma ja siis saab ära täita plekiga porikoopa sisemise osa.
Viimati muutis alopex, 29 Jaanuar P, 2023 11:41, muudetud 2 korda kokku.
Kui porikoopa kaar oli paika sobitataud, siis sai hakatud porikoopa sisemust täitma ja hea oli siis neid väikesi,kuid tublisid abimehi pleki hoidmiseks kasutada.
Siin siis plekk kenasti sablooni järgi välja lõigatud ja paika sätitud.
Lihvimine on tüütu. Aga minuarust hoopis parem tulemus, kui esimene varjant.
Kui porikoobast paika sai sätitud, tuli samal ajal ka porikoopa uksekaar paika sättida. Uue uksekaare valmistas mulle kaasfoorumlane "veteran". Tänud talle.
Siin siis plekk kenasti sablooni järgi välja lõigatud ja paika sätitud.
Lihvimine on tüütu. Aga minuarust hoopis parem tulemus, kui esimene varjant.
Kui porikoobast paika sai sätitud, tuli samal ajal ka porikoopa uksekaar paika sättida. Uue uksekaare valmistas mulle kaasfoorumlane "veteran". Tänud talle.
Viimati muutis alopex, 29 Jaanuar P, 2023 11:42, muudetud 2 korda kokku.
Üks porikoobas on praktiliselt valmis. Poritiib käib poltidega ja sai siis tehtud kinnitused porikoobastele. Nüüd tuleb siis leida "enam-vähem" sobiv koht ka poritiivale.
Eestpoolt vaadatuna ka.
Tundub sobivat. Poritiivaga on muidugi vaja veel vaeva näha. Nüüd siis järgmised tööd:
1.Raami seest kruntida (niipalju kui saab) ja siis tagumine parem nurk kinni keevitada.
2.Porikoobas keevitada kerega kinni.
3.Porikoopa taha vaja ehitada tugevdus. Siin siis eelmine tugevdus
Eestpoolt vaadatuna ka.
Tundub sobivat. Poritiivaga on muidugi vaja veel vaeva näha. Nüüd siis järgmised tööd:
1.Raami seest kruntida (niipalju kui saab) ja siis tagumine parem nurk kinni keevitada.
2.Porikoobas keevitada kerega kinni.
3.Porikoopa taha vaja ehitada tugevdus. Siin siis eelmine tugevdus
Viimati muutis alopex, 29 Jaanuar P, 2023 11:43, muudetud 2 korda kokku.
Üks porikoobas siis valmis ja enne järgmise juurde asumist tuleb veel tugevdusplekk teha. Nagu näha, siis vanast pole suurt võtta.
Kasutades siis vana osa , sai siis sellele juurde lisatud paberist puuduolev osa. Nüüd on enam-vähem sabloon olemas.
Selle uue valmistamine oli suht lihtne. Kasutada sai ka siis sekemasinat
Sooned sai plekile kumerad.Originaalis on kolmurksed, kuid see plekk jääb seljatoe ja istme alla, siis loodan ,et väga suurt pattu ma nüüd ei teinud. Puuritud on ka augud, et oleks siis hea nendest kohtadest kinni keevitaad.
Kasutades siis vana osa , sai siis sellele juurde lisatud paberist puuduolev osa. Nüüd on enam-vähem sabloon olemas.
Selle uue valmistamine oli suht lihtne. Kasutada sai ka siis sekemasinat
Sooned sai plekile kumerad.Originaalis on kolmurksed, kuid see plekk jääb seljatoe ja istme alla, siis loodan ,et väga suurt pattu ma nüüd ei teinud. Puuritud on ka augud, et oleks siis hea nendest kohtadest kinni keevitaad.
Viimati muutis alopex, 29 Jaanuar P, 2023 11:43, muudetud 2 korda kokku.
Täna siis sai see plekitükk kinni keevitatud.
Porikoopa vastas asub ka tugevdus.Paraku vanast midagi võtta polnud.
Sai siis Viljandi Metallist uus jupp lastud painutada.
Tagumine pool on juba paigas.
Esimese otsaga väheke rohkem mudimist.Nimelt tugevdus on kerge kaarega ja enne kaare painutamist tuli siis tugevdusele sooned sisse lõigata,muidu raske 2mm plekki painutada.
Paistab igatahes sobivat.Nüüd siis vaja uuesti maha võtta , väheke keevitada ja auke puurida, ja siis juba uuesti kindlalt paika panna.
Porikoopa vastas asub ka tugevdus.Paraku vanast midagi võtta polnud.
Sai siis Viljandi Metallist uus jupp lastud painutada.
Tagumine pool on juba paigas.
Esimese otsaga väheke rohkem mudimist.Nimelt tugevdus on kerge kaarega ja enne kaare painutamist tuli siis tugevdusele sooned sisse lõigata,muidu raske 2mm plekki painutada.
Paistab igatahes sobivat.Nüüd siis vaja uuesti maha võtta , väheke keevitada ja auke puurida, ja siis juba uuesti kindlalt paika panna.
Viimati muutis alopex, 29 Jaanuar P, 2023 11:44, muudetud 3 korda kokku.
Plekitööd on nüüd paremas nurgas lõppenud. Tana sai siis porikoopa tugevdus kinni keevitatud, uksepoolset käetuge
hoidev plekk oma kohale sobitatud ja sai tehtud täiesti uus toetusplekk porikoopa ja aknalaua vahele.
hoidev plekk oma kohale sobitatud ja sai tehtud täiesti uus toetusplekk porikoopa ja aknalaua vahele.
Viimati muutis alopex, 29 Jaanuar P, 2023 11:45, muudetud 2 korda kokku.
Täna siis sai asutud tagumise vasaku nurga kallale.Igatahes olin parema nurgaga saanud kenakese hulga kogemust .
Nüüd oli kohe selge, kus siis relakaga kallale minna. Siit pildilt näha, et rauaga eelmistel remontidel koonerdatud poldud.
Seestpoolt ka siis ülevaade. Ainuke tagasiminev osa on siis käetoe kinnitusplekk. Kõik ülejäänu tuleb uus teha.
Peale paari tundi ja nii a 10 lõikeketast oli siis tulemus selline.Äralõigatud osa kaal oli ka üpris kopsakas.
Esimese tööna tuleb ette võtta pakiruumi seina ja auto raami vahele jääva ühendusdetaili uuendamine.
Tundub et 100% tuleb uus teha.Sinna kinnitub pärast veel tagasilla amort.
Nüüd oli kohe selge, kus siis relakaga kallale minna. Siit pildilt näha, et rauaga eelmistel remontidel koonerdatud poldud.
Seestpoolt ka siis ülevaade. Ainuke tagasiminev osa on siis käetoe kinnitusplekk. Kõik ülejäänu tuleb uus teha.
Peale paari tundi ja nii a 10 lõikeketast oli siis tulemus selline.Äralõigatud osa kaal oli ka üpris kopsakas.
Esimese tööna tuleb ette võtta pakiruumi seina ja auto raami vahele jääva ühendusdetaili uuendamine.
Tundub et 100% tuleb uus teha.Sinna kinnitub pärast veel tagasilla amort.
Viimati muutis alopex, 29 Jaanuar P, 2023 11:46, muudetud 2 korda kokku.
Selleks , saaks teha uus detail , pidin tugevdama tagumist "grilli-otsa"
Nüüd saab asuda uut detaili valmistama. Vana osa eemaldan järk järgult ja selle järgi valmistan uue detaili.
Nagu näha, on seda detail ka enne remonditud
Nüüd saab asuda uut detaili valmistama. Vana osa eemaldan järk järgult ja selle järgi valmistan uue detaili.
Nagu näha, on seda detail ka enne remonditud
Viimati muutis alopex, 29 Jaanuar P, 2023 11:47, muudetud 2 korda kokku.
Nädalavahetusel sai nokitseda ja valmis uus detail amordi hoidmiseks.
Tagantpoolt ka vaadatuna. Selle detaili külge kinnitub tagumine amort (hetkel küljes aga veel puhastamata ja remontimata) ja ühtlasi hoiab kinni raami ja pakiruumi.
Tagantpoolt ka vaadatuna. Selle detaili külge kinnitub tagumine amort (hetkel küljes aga veel puhastamata ja remontimata) ja ühtlasi hoiab kinni raami ja pakiruumi.
Viimati muutis alopex, 29 Jaanuar P, 2023 11:47, muudetud 2 korda kokku.