Esiots

Sõnum
Autor
alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#11 Postitus Postitas alopex »

Üks poritiib siis haaveldusest tagasi. Kõigile siis ka teadmiseks, et haaveldamiseks kulus aega 30 minutit ja
raha 33€ 60 senti !Töö on tehtud kenasti, plekk roostest, värvist ja vanast porist puhas. Samas on säilinud
poritiiva vorm (s.t. et pole mõlki tulistatud) Esiotsa on keevitatud suur plekk, kuhu olid kinnitatud mingi mosse
lambid. See tuleb kindlasti eemaldad , sest mul on olemas originaal lambid ja sellega seoses natuke muutub esitule
asend. Samuti võib arvata, et esiots on saanud ka muid kokse ja kõkse.

Pilt

Suurem töö on ees poritiiva äärega. Põhimõtteliselt seda äärt nagu polegi ja näeb üpris jube välja.

Pilt

See pilt siis samuti pealtpoolt ja selle lapi alla asub tugi , mis toetab poritiiba. Mingil ajahetkel on toetuskoht
läbi roostetanud ja siis selle asemele paik keevitatud. Tugi ise aga kadunud teadmata suunas.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#12 Postitus Postitas alopex »

Esitiiva sisemise kaare šablooni tegin "veterani" BMW pealt. Kaare joonistamiseks sai
kasutatud ka naise lineaaljoonlauda.

Pilt

Seejärel ostsin Viljandi Metallist nelikantraud (16mm) ja painutasin šablooni järgi kaare.
Tegelikult pidin tegema kaks kaart , siis keevitasin nad kokku, et randi laius jääks sinna 30 mm kanti.

Pilt

Mõte oli painutada šablooni järgi plekist terve kaar ja ühes tükis. Paraku minul see ei õnnestunud ja
otsustasin teha mitmest osast. Keevitamist ja lihvimist oli omajagu, aga valmis osaliselt ta sai.

Pilt

Täna sai siis poritiiva külge ka punktitud.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

TALUPOEG
VVK sõber
Postitusi: 181
Liitunud: 24 Aprill L, 2010 00:00

Re: Esiots

#13 Postitus Postitas TALUPOEG »

Poisid,kui haavlipritsiga sellist tiiba puhastada pool tundi,siis ei oleks pidanud sellest ka midagi järgi jääma...... :lol: (muidugi ei tea kõiki asjaolusid aga nii tundub)

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#14 Postitus Postitas alopex »

Jätkub poritiiva serva uuendamine. Kasutan serv-servaga keevitus.

Pilt

Aastatega on pleki serv väsinus, tekkinud on praod, mida keevitamisega parandada pole mõtet.
Oma osa hävingule on andnud roosteuss. Lihtsam on terves pikkuses serv vahetada uue ja korraliku plekiga.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#15 Postitus Postitas alopex »

Need vaheplekid asuvad esiporitiiva ja esistange vahel. Pleki kõverus paneb paika eest poritiiva kuju.

Pilt

Plekid servad on vaja uued teha. Rooste,vanad keevitused suvalised augud on serva piisavalt kahjustanud.

Pilt

Keskmine osa oli lihtsam uus teha. Äärmised plekid said uue serva ja augud sai lapitud.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#16 Postitus Postitas alopex »

Nüüd lõpus üle hulga aja olen ka garaazi jõudnud. Vahepeal oli mitu väga mahukat projekti käsil, mis oli seotud
minu õpetajatööga (sealt saan palka :D ) ja seega kahjuks ligi pool aastat auto juurde ei jõudnud.
Kõigepealt võtsin käsile sellised "torud", mis ühendavad esisilda ja eesmist põrkerauda.

Pilt

Torud küll originaalid, aga ussitanud ja mõistlikum on teha uud.

Pilt

Siin siis juba torud oma koha peal. Eesotsast on nad ühendatud U kujulise rauaga, kuhu omakorda kinnitatakse põrkeraua osad.

Pilt

Ühtlasi sai lahendatud ka pukseerimise probleem (igaks juhuks :lol: ) See silmus jääb eesmise numbri taha ja
kui kunagi vaja pukseerida, siis number maha ja köis külge.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#17 Postitus Postitas alopex »

Tööjärg siis niikaugel, et vaja oli otsida üles garaaži kaugemasse nurka tallele pandus astmelauad. Siin oli asi lihtne, tuleb uued tellida.

Pilt

Sai siis võetud mõõdud ja tehtud jooniste järgi tellisin Viljandi Metallist 2mm plekist uued astmelauad.

Pilt

Astmelaud paigas ja ühendatud ka esitiivaga.

Pilt

Nüüd vaja ukse kumerus, kui ka esiporitiiva kumerused kokku ajada.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#18 Postitus Postitas alopex »

Ukse kattepleki valtsimiseks sai kasutatud nn. "valevaltsi" meetodit.

Pilt

Mina jäin tulemusega igatahes rahule.

Pilt

Paika on sobitatud tiib ja astmelaud.

Pilt

Kõige rohkem on vaeva nähtud ukse kaare ja poritiiva kaare kokku sobitamisega. Hetkel veel tulemusega rahul pole
ja on vaja veel natuke sättimist. Esiporitiib on ju ikka väga suur ja kui kõik kinnitused kinni pole , siis on tiib ikka
väga vedel ja raske on kohati aru saada, kas kõik kohad on kenasti jonksus.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#19 Postitus Postitas alopex »

Kuigi pole ammu kirjutanud, siis see ei tähenda seda, et tööd ei tehta. Natuke on ikka liigutatud :lol:
Põhimõtteliselt on jäänud veel üks uks ja see on siis juhipoolne. Peab ütlema, et tegemist on uksega, mis kõige mädam.
Alustuseks paigaldasi astmelaua, sest selle järgi on hea ukse alumist joont rihtida.

Pilt

Ukse plekid olid juba hulga aega tagasi haaveldatud ja kuigi ei ole mul pidevalt köetav garaaž, olid plekid kenasti roostest puutumata.
Katteplekk oli juba enne haaveldamist eraldatud ja alustasin siis ukse raamiga. Eemaldasin ukse põhjapleki.

Pilt

Kõigepealt otsustasin tegelema hakata ukse alumise hingega. Hinge hoidev plekk oli täielikult rooste poolt hävinud.

Pilt

Tasapisi sai proovimise teel leitud see õige koht uksehingele.

Pilt

Siin siis juba uus plekk koos tugevdusega.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: Esiots

#20 Postitus Postitas Autorestauraator »

Parempoolne poritiib oli küljes, aga häiris see, et mootoriruumi küljed olid liiga kõrgel: poritiib punnitas ennast ebaloomulikult üles ja küljetriip oli jõnksuga liiga üles.
Õnneks olid mootori küljeplekid poltidega kinni, neid sai ringi sättida. Proovisin mootorikatet ka peale.... ei sobi kuidagimoodi. Terve esiots on paremale viltu...
Umbes nädal läks kogu selle "lego" hingeelust arusaamiseks. Uksepostide alumised otsad lahti, terve esiots lahti. Siis ehitasin mootoriruumi abivahendi, mille järgi hakkasin plekke uuesti koostama.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Nüüd sobisid mõlemad poritiivad külge ja mootorikategi sobis, küll mööndustega:

Pilt

Pilt

Nüüd saab hakata juhipoolset poritiiba remontima.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Vasta

Mine “BMW-340 (1950) [alopex]”