Esiots

Sõnum
Autor
alopex
VVK liige
Postitusi: 447
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Esiots

#1 Postitus Postitas alopex »

Enne eesmiste uste tegemise jätkamist otsustasin lappida 50 aasta jooksul tekitatud auke.Katusel oli antenniauk, siis aknapesu pritsimise auk ja muidugi mitmeid puuritud auke millegi kinnitamiseks. Sellel pildil oli selles augus soojendusradikas, sest selle autoga sõideti ka talvel ja sooja pidi ju kuskilt saama.

Pilt

Mõned kohad olid nii kõverad, pragulised ja lömmist, et otstarbekam oli vahetada juba suurem tükk.

Pilt

Keevitada vertikaalselt on kehvavõitu ja pärast kruntimist on näha üpris tugevalt keevisõmblut. Eks üritan seda kohta haamriga nõks siluda.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 447
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#2 Postitus Postitas alopex »

Külejeplekkide see osa, mis on vastu raami on vaja välja vahetada

Pilt

Ega seda tööd väga mugav teha pole. Sisemine plekk on teatud süvenditega ja pealmine
katteplekk segab ka keevitamist ja lihvimist.

Pilt

Mootoriruumi küljeplekid on ka lihtsam uus teha, kui vana parandama hakata.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 447
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#3 Postitus Postitas alopex »

Eesmisi poritiibasi saab paika sättida siis, kui mootoriruumi küljeplekid paigas on. BMW poritiib toetub mootoriruumi küljeplekile.
Samuti peab jälgima , et poritiiva kaar ja esimese ukse pauna kaar omavahel sobiksid. Selleks tuleb korda teha mootoriruumi küljeplekid.

Pilt

Ka siin ei ole roosteuss plekile armu andnud . Kui palju vanast alles jääb, selgub siis kui plekid liivapritsist tagasi tulevad.

Pilt

Samuti ninaosa tuleb lahti harutada ja puhastusse viia.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 447
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#4 Postitus Postitas alopex »

Liivapritsist siis need neli juppi tagasi. Tööraha küsiti 20.-€

Pilt

Nende mootoriruumi küljeplekkide alumine osa ja külje servad peab uued tegema.

Pilt

Nüüd on olemas serv, kuhu küleplekid kinnitada.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 447
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#5 Postitus Postitas alopex »

Mootoriruumi küljeplekkide peale toetuvad poritiivad. Kõigepealt eemaldasin vanad servad ja asendasin need uuega.

Pilt

Mõned kohad on ikka üpris hõredad ja lihtsam on asendad juba suurem tükk. Alumise otsa teen esialgu nii, et hiljem saaks kõrgust rihtida.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 447
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#6 Postitus Postitas alopex »

Mootoriruumi plekil on selline õnarus. Esirataste pööramisel võib sinna ulatuda esiratas. Igatahes minu autol esiratas sinna ei ulatu.
Võib-olla mõnedel vanematel mudelitel on see vajalik. Samas ei tahtnud seda õnarust ka ära likvideerid (ikkagi originaal) ,
kuigi see oleks olnud lihtsam variant. Sai siis mõeldud nii ja naa ja ühel hetkel tuli siis mõte, et korstnapühkijatel on tuhakulp
enam-vähem sellise kujuga. Ostsin siis kaks sellist kausikest.

Pilt

Neid kausikesi üritasin siis venitada natuke suuremaks kuulitõukajate kuuli kasutades.

Pilt

Lõpptulemus on rahuldav. Nüüd krundi alla ja ühtlasi teist poolt ka tegema.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 447
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#7 Postitus Postitas alopex »

Mootoriruumi küljeplekid on remonditud ja ka krunditud.

Pilt

Ninaosa plekid lasin haaveldada ikka Viljandi Metallis. Kolme pleki haaveldus läks maksma 15.60 €
Eelmised plekid lasin teha liivapritsis ja probleem selles, et lähevad kähku rooste. Haaveldatud plekk
võib vabalt aasta garaažis olla ja rooste ei lähe. Juhipoolene uks mul veel tegemata ning haaveldatuna
on seisnud aasta ja siiani metall puhas.

Pilt

Parmpoolne mootoriruumi plekk paigas. Esialgu kruvidega , sest täpne kõrgus selgub kui poritiiba hakkan paika sättima.

Pilt

Vaade seestpoolt.

Pilt

Vasakpoolne külg on kehvake. Pärist tükk aega mõtlesin, mida võtta või mida jätta.

Pilt

Otsustasin enamuse välja lõigata ja nende jäänuste järgi uued teha.

Pilt

Tasapisi vahetan vana ja väsanud metalli uuega.

Pilt


Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 447
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#8 Postitus Postitas alopex »

Kui ka nädalas päeva-kaks jõuad garaaži minna, siis ikka natukese haaval edeneb ka.
Auklik osa uue vastu vahetatud. Peab ütlema, et palju lihtsam oli seda poolt teha,
sest remonditav detail oli töölaua peal ja seal hea keevitada ja painutada.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 447
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#9 Postitus Postitas alopex »

Vasakpoolne mootoriruumi plekk paigas. Samuti kruvidega, et oleks reguleerimisvõimalus.

Pilt

Nina mõlemad küljeplekid remonditud ja ka paika sätitud.

Pilt

Ninaosa alumine pool näeb väga räsitud välja. Keerutasin seda tükka aega käes, et mismoodi teha.

Pilt

Pilt

Otsustasin põhja alles jätta, ning küled ja esiosa uued teha. Põhjaosa servad tahavad ka uuendamist.

Pilt

Päeva lõpuks oli esiosa valmis ja küljed ka uuendatud. Veel vaja teha roolilati jaoks avad ja ka kinnitamiseks augud.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 447
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Esiots

#10 Postitus Postitas alopex »

Põhjavann on krunditud ja oma kohale kinnitatud.

Pilt

Tõin pööningult alla ka esimese poritiiva ja panin siis oma kohale. Tööd saab sellega olema piisavalt.
Esimese asjana viin ta haaveldusse ja siis saab näha . . .

Pilt

Poritiiva servad on kunagisel nõukaajal taastatud EPO liimi ja klaasriidega.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

Vasta

Mine “BMW-340 (1950) [alopex]”