Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Re: Mootoriruum
Ettevalmistus mootori käivitamiseks on valmis.
Mootori õli.
Käigukasti õli.
Mootori õli.
Käigukasti õli.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Soov mootor käivita , oli juba eelmine aasta Tahatsin teada, kas õlisurve on ok, kuulda mootori häält ja
kas on ka võimalikke õlilekkeid. Sel aastal jõudsin siis mootor niimoodi komplekteeritud, et jahutusvedeliku
võis radiaatorisse valada ja õlid mootorisse ja käigukasti. Hetkel kasutasin lõdvikute kinnitamiseks tänapäevaseid
klambreid. Need asendan ajastukohastega, kui mootoriruum valmis.
Esmalt "kuivalt" süütemomenti kontrollides selgus, et puudub säde. Süütepool, mille olin ostnud saksast, ei töötanud.
Asendasin selle siis vene omaga, oli säde kenasti olemas.
Järgmisena keeldus koostööst bensiinipump. Tagantjärgi olin ikka lihtsameelne, et lootsin 15 aastat seisnud
kasutatud bensiinipumast elulooma saada. See probleem sai lahendatud otsevooluga karburaatoriss
Mootori töös
https://www.youtube.com/watch?v=FaCdQGmnJUQ
Õlisurve normis, õlilekkeid polnud.
kas on ka võimalikke õlilekkeid. Sel aastal jõudsin siis mootor niimoodi komplekteeritud, et jahutusvedeliku
võis radiaatorisse valada ja õlid mootorisse ja käigukasti. Hetkel kasutasin lõdvikute kinnitamiseks tänapäevaseid
klambreid. Need asendan ajastukohastega, kui mootoriruum valmis.
Esmalt "kuivalt" süütemomenti kontrollides selgus, et puudub säde. Süütepool, mille olin ostnud saksast, ei töötanud.
Asendasin selle siis vene omaga, oli säde kenasti olemas.
Järgmisena keeldus koostööst bensiinipump. Tagantjärgi olin ikka lihtsameelne, et lootsin 15 aastat seisnud
kasutatud bensiinipumast elulooma saada. See probleem sai lahendatud otsevooluga karburaatoriss
Mootori töös
https://www.youtube.com/watch?v=FaCdQGmnJUQ
Õlisurve normis, õlilekkeid polnud.
Viimati muutis alopex, 22 Jaanuar E, 2024 21:03, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Bensiinipaak puhastatud ja värvitud.
Üks pisike auk oli siiski märkamata jäänud. Hetkel sai see auk parandatud väikese
vaskpleki ja tinaga.
Bensiinipaagi paika sättimine
Üks pisike auk oli siiski märkamata jäänud. Hetkel sai see auk parandatud väikese
vaskpleki ja tinaga.
Bensiinipaagi paika sättimine
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Bensiinipaak asub pakiruumi põhja all. Kui paak omal kohal oli, siis sai ka tagumine
vasak poritiib ka külge pandud. Kahjuks selgus tõsiasi, et selles oluorras pole võimalik
bensiinipaagi korki avada.
Viga on tulnud sisse siis, kui sai pakiruumi põhjaplekki paigaldatud. Pakiruumi põhjas
olevad sooned on vaja viia 3cm paremale. Selline möödapanek just tuju ei tõsta.
Päris mitu päeva sai mõeldud, kuidas probleem lahendada. Midagi paremat ei suutnud
välja mõelda, et tuleb pakiruumi põhjas olevad soonte osa välja lõigata ja 3cm parmale
nihutada.
vasak poritiib ka külge pandud. Kahjuks selgus tõsiasi, et selles oluorras pole võimalik
bensiinipaagi korki avada.
Viga on tulnud sisse siis, kui sai pakiruumi põhjaplekki paigaldatud. Pakiruumi põhjas
olevad sooned on vaja viia 3cm paremale. Selline möödapanek just tuju ei tõsta.
Päris mitu päeva sai mõeldud, kuidas probleem lahendada. Midagi paremat ei suutnud
välja mõelda, et tuleb pakiruumi põhjas olevad soonte osa välja lõigata ja 3cm parmale
nihutada.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, pidurid.
Tänase seisuga on põhi taas liidetud ülejäänud pakiruumiga. Ka bensiinipaak paigas.
Bensiini väljumisava ja näidiku vigastamist peab kaitsma tehase poolt tehtud selline plekist kolakas.
Juhtumisi on mul neid lausa kaks. Tuleb neist parim välja valida, puhastada, keevitada kinni aja
jooksul tehtud augud ja siis juba oma kohale istutada.
Bensiini väljumisava ja näidiku vigastamist peab kaitsma tehase poolt tehtud selline plekist kolakas.
Juhtumisi on mul neid lausa kaks. Tuleb neist parim välja valida, puhastada, keevitada kinni aja
jooksul tehtud augud ja siis juba oma kohale istutada.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, pidurid, summuti.
Kui sügisel sai mootorit käivitatud, siis kasutasin autol peal olnud mulle tundmatu sõiduki summutit.
Sellega ja väljalasketoruga polnud midagi peale hakata. Kuusakoski kaup.
Uue väljalaskesüsteemi ehitamisel üritasin jälgida valmistajatehases tehtud. Paraku 100% polnud see võimalik.
Saksamaalt saaks tellida , aga maksab kuskil 590€ + saatekulud. Kombineerisin siin kabandusvõrgus leiduvaga.
Tagumine pütt on mingi Opeli oma , seega midagi ikka Saksa autotoodangust. Seda pidi ka siiski mudima, et
saaks torusid omavahel ühendada. Leegitoru tellisin Saksast, aga painutuskoht polnud päris see, mis vaja. Ka
selle detaili juures oli pusimist omajagu, et paine sobima hakkaks.
Siin näha siis tehasetoodang tagumisele pütile.
Summuti detailid on komplekteeritud ja valmis värvimisele minema. Tol ajal vaevalt tsingitud detaile
summutisüsteemis kasutati ja seetõttu läheb peale mattmust kuumakindel värv. Ka saksas müüdav
summutisüsteem on värvitud musta värvi.
Sellega ja väljalasketoruga polnud midagi peale hakata. Kuusakoski kaup.
Uue väljalaskesüsteemi ehitamisel üritasin jälgida valmistajatehases tehtud. Paraku 100% polnud see võimalik.
Saksamaalt saaks tellida , aga maksab kuskil 590€ + saatekulud. Kombineerisin siin kabandusvõrgus leiduvaga.
Tagumine pütt on mingi Opeli oma , seega midagi ikka Saksa autotoodangust. Seda pidi ka siiski mudima, et
saaks torusid omavahel ühendada. Leegitoru tellisin Saksast, aga painutuskoht polnud päris see, mis vaja. Ka
selle detaili juures oli pusimist omajagu, et paine sobima hakkaks.
Siin näha siis tehasetoodang tagumisele pütile.
Summuti detailid on komplekteeritud ja valmis värvimisele minema. Tol ajal vaevalt tsingitud detaile
summutisüsteemis kasutati ja seetõttu läheb peale mattmust kuumakindel värv. Ka saksas müüdav
summutisüsteem on värvitud musta värvi.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, pidurid, summuti.
Pikka aega oli peas küsimus: "Milline on sumuti pinnaviimistlus tehasest väljunud sõidukil?"
Arvatavasti tol ajal ida Saksas ei tsingitud summutit. Äkki oli lihtsalt mingi must plekk, või siis
mingi kuumakindel värv. Saksamaal olev BMW/EMW -le varuosi müüv pood pakub summutisüsteemi
(replika) musta värvi. Seepärast otsustasin lasta värvida kuumakindla musta värviga.
Ühendatud kollektoriga.
Vahepealne torustik. Ka klambrid lasin ära värvida.
Lõpupütt. Kui joonist vaadata, siis on aru saada, et päris originaaliga 100% kokkuei lähe.
Hetkel jääb nii ja jääb tulevastele omanikele ringi teha
Arvatavasti tol ajal ida Saksas ei tsingitud summutit. Äkki oli lihtsalt mingi must plekk, või siis
mingi kuumakindel värv. Saksamaal olev BMW/EMW -le varuosi müüv pood pakub summutisüsteemi
(replika) musta värvi. Seepärast otsustasin lasta värvida kuumakindla musta värviga.
Ühendatud kollektoriga.
Vahepealne torustik. Ka klambrid lasin ära värvida.
Lõpupütt. Kui joonist vaadata, siis on aru saada, et päris originaaliga 100% kokkuei lähe.
Hetkel jääb nii ja jääb tulevastele omanikele ringi teha
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, pidurid, summuti.
Käsipiduri trossid sai taas tellitud saksast. Ühe trossi hind 250€, kahe eest tuli siis välja käia 500€.
Isetegemise peale ei hakanud aega kulutama, sest seal mitmed spetsiifilised jupid, mida järgi teha
keeruline, kui ka vana näidist ees pole.
Kui raami keevitasin, siis jäid käsipiduri trossi avad tegemata. Nüüd tuli see töö ette võtta.
Siin siis avade puurimine.
Auto varuosade poest sai ostetud enam-vähem paraja väljlaskesüsteemi üks ots ja see raami külge
keevitatud. Seda kraed oli vaja selleks, et selle taha saaks haakida porikaitsme tihend.
Siin siis käsipiduri ava teiseltpoolt.
Isetegemise peale ei hakanud aega kulutama, sest seal mitmed spetsiifilised jupid, mida järgi teha
keeruline, kui ka vana näidist ees pole.
Kui raami keevitasin, siis jäid käsipiduri trossi avad tegemata. Nüüd tuli see töö ette võtta.
Siin siis avade puurimine.
Auto varuosade poest sai ostetud enam-vähem paraja väljlaskesüsteemi üks ots ja see raami külge
keevitatud. Seda kraed oli vaja selleks, et selle taha saaks haakida porikaitsme tihend.
Siin siis käsipiduri ava teiseltpoolt.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Pidurisilindrid väljast roostes ja tolmukatted murenenud. Pidurisilinder on siis "astmeline" ja seega
on vaja erineva läbimõõduga kaussmansette. Samuti vaja erinev suurusega tolmukatteid.
Tänu silindris olevale mögale, polnud kolvid kinni ja lahtiharutamine kulges viperusteta.
Pidurisilindreid katab eraldi plekist kate.
Kuna riiulis oli 6 silindrit, siis sai kõik need lahti harutatud, mustus eemaldatud ja korpus
väljast liivapritsiga puhastatud.
on vaja erineva läbimõõduga kaussmansette. Samuti vaja erinev suurusega tolmukatteid.
Tänu silindris olevale mögale, polnud kolvid kinni ja lahtiharutamine kulges viperusteta.
Pidurisilindreid katab eraldi plekist kate.
Kuna riiulis oli 6 silindrit, siis sai kõik need lahti harutatud, mustus eemaldatud ja korpus
väljast liivapritsiga puhastatud.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Pidurisilindrid värvitud.
Mõnel ka mingid numbrid-tähed peal.
Ostetud netist kaussmansetid ja tolmukatted .
Mõnel ka mingid numbrid-tähed peal.
Ostetud netist kaussmansetid ja tolmukatted .
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340