Mootoriruum

Sõnum
Autor
alopex
VVK liige
Postitusi: 467
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#11 Postitus Postitas alopex »

Kui BMW-340 tootma ida saksas hakati, siis tulid nad 6V elektrisüsteemiga. Mingil hetkel mindi 12 voldi peale.
Mudelid EMW 340-2 olid juba 12 volti. Minu auto sünniaasta on 1950 ja siis oli veel seal 6 V. Otsustasin ehitada
ka sellele mudelile 12 voldise süsteemi. Siiani oli autol peal 6 voldine starter, kuigi aku oi 12V. Ostsin Saksast
12 voldise starteri.

Pilt

Starter omal kohal.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 467
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#12 Postitus Postitas alopex »

Generaatori sai ostetud Saksast. Tegemist siis originaal generaatoriga, mis on taastatud. Loodetavasti ikka töötab.
Enne seda oli peal mulle tundmatu vene generaator.

Pilt


Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 467
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#13 Postitus Postitas alopex »

Vana ja väsinud.

Pilt

Mootorile läheb peale uus.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 467
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#14 Postitus Postitas alopex »

Mitmeid aastaid tagasi õnneliku juhuse läbi ostetud mootoril oli peal selline kollektor. See on BMW 321 oma ja
kuna seal karpa ja õhufilter teise koha peal, siis see mulle ei sobinud. (Kui kellegil vaja, siis on see saadaval)

Pilt

Siiani oli autol kasutusel siis selline kollektor. Sisselase alumiinium, väljalase malm.
See ülemine junn on samkompunn, sest vanal mootoril oli üks karpa. Seda sisselaskekollektorit on kahe karpa
juhtimiseks keeruline kasutada.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 467
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#15 Postitus Postitas alopex »

Minu olemasolevad kollektorid ei sobinud minu plaanidega. 321 kollektor on ülesvoolu karburaatoriga ja
340 sisselaskekollektoril puudus kahe karburaatori juhtimissüsteem. Netist tuhlates sain aga pakkumise
piltide järgi igati viisakale komplektile, millel kenasti ka need kõrvad (nooltega) olemas. Tehing sai tehtud
ja varsti oligi pakk kohal.

Pilt

Detailide puhastamise ajal selgus, et väljalaske kollektoril on peenike mõra. Arvatavasti polnud põgusal vaatamisel
seda mõra võimalik ka detaili omanikul näha. Plaan eemaldada sisselaske-väljalaske kollektor ja pragu kinni keevitada.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 467
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#16 Postitus Postitas alopex »

Paraku plaanist asja ei saanud. Kuumutasin alumiiniumist sisselaset ja proovisin siis ettevaatlikult koputades seda
malmist väljalaskest eraldada. Tõmbamis-pressimis võimalust sellel kollektoril ei suutnud rakendada. Tõenäoliselt
pole seda 50 aasta jooksul sellel kordagi tehtud ja eks ta oli ikkagi nii kinni ja noh, targem annab järele :-)

Pilt

Siin siis näha vana mõra ja minu tegevusega tekkinud uus murde koht.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 467
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#17 Postitus Postitas alopex »

Õnneks neid kollektoreid ikka on ja ei pea kahest ühte kokku keevitama hakkama.
See siin oli siis sama auto peal enne laialilammutamist. Kui olin eemaldanud väljalaske,
siis jäi silma üks ava, mis oli plommitud ja seejärel kinni keevitatud.

Pilt

Kuna plommimise põhjust ei suutnud tuvastada, siis otsustasin selle plommi eemaldada. Puurisin augu ja
ja otsfreesiga siis tasapisi suuremaks, kuni ...

Pilt

..., selgus ka plommimise põhjus. Tegemist suht õrna kohaga. Kinnitub sinna ju sisselaskekollektor. Nagu näha,
on tükk kunagi murdunud ja taastatud on siis plommi ja keevitusega.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 467
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#18 Postitus Postitas alopex »

Sisselaskekollektor puhastatud ja värvitud.

Pilt

Siin siis nii väljalaske- ja sisselaskekollektor mootori küljes.

Pilt

Kollektori mutrid sai treitud kuuskant jätkumutrist. Seejärel kuumutatud ja õli sisse visatud.
Originaalmutreid olid mõned olemas, aga kandid maas ja igati väsind olekuga.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 467
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#19 Postitus Postitas alopex »

Selleks , et toita kahte karpat, oli vaja sellist vigurit. Kahjuks vastav "aas - ring" ei vastanud karpa avadele.

Pilt

Lõikasin vales mõõdus aasad maha ja asendasin õiges mõõdus aasadega. Nende kinnijootmiseks kasutasin
noolega märgitud hõbejoodist.

Pilt

Siin pildil (noolega) näha hõbejoodis peale kuumutamist.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 467
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: Mootoriruum

#20 Postitus Postitas alopex »

Karpad paigaldatud.

Pilt

Ehitatud sai juhtimissüsteem.

https://youtu.be/IUn0CSMEmjc
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

Vasta

Mine “BMW-340 (1950) [alopex]”