1. Eellugu

Vasta
Sõnum
Autor
siimlane
VVK liige
Postitusi: 278
Liitunud: 12 Märts K, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn

1. Eellugu

#1 Postitus Postitas siimlane »

Tere

Lõpuks on aega teha ots lahti oma projektide lehel. Alustan siin käru taastamise kajastamist. Kõigepealt lühidalt ajaloost:

1967 aastal lisati Pannonia mootorratastele uus aksessuaar - üherattaline käru, mis tol ajal oli päris populaarne ning toodeti seda Szegedi metalli- ja peenmehaanika tehases. Tootmine vältas umbes 2 aastat ja selle ajaga valmis umbkaudu 3000 eksemplari. Täpsemad andmed puuduvad.

Mudeli tootmise jooksul tehti mõned uuendused - algusmudelid kuskil 1700- numbrini kasutasid vedrustusena kummipukse. Hilisemad said juba endale teleskoopvedrustuse. Välisilmes on võimalik vahet teha käru kõrguse järgi, nimelt teleskoop hoiab ratast hoopis rohkem käru alt väljas(vt. näiteid). Teleskoobi ülemise kinnituse juures on külgedel ka väikesed lohud mis annavad teadjamale märku millega tegu. Samuti tasuks äramärkimist, et tagatuli on originaal alumisel pildil. Kuna see kolmnurkne tuli on nii haruldane, et seda on võimalik osta ainult koos käruga, siis on otsitud sellele alternatiive nagu ülemisel pildid.

Pilt

Pilt

Konkreetse käru soetasin Ungarist augustis 2007. Kuna tegu on suhteliselt haruldase asjaga ei saa seda väga lihtsalt osta. Minu nina eest läks minema 2 käru enne kui sellele sain käpa peale. Käru ise on 98 protsenti originaalkonditsioonis. Ainus asi mis soetamise hetkel puudus oli lukukate. Praeguseks on olemas replika.

Ostmise hetkel läks mul kõrvust mööda selline info, et käru on küll registris ja on olemas ostu-müügileping, kuid puudub tehniline pass. Kui ükskord kogu tavaar eestisse jõudis ja ma seda avastasin, siis hetkeks ajas närvi küll. Läks veel veidi aega mööda, enne kui alustasin ARK-i uste kulutamist. Läksin kohapeale ja täitsin paberid ära, öeldi, et läheb nädal aega saamaks vastust Ungari registrile tehtud infopäringule. Minu õnneks helises nädala pärast telefon ning teatati, et kõik on korras jua tulge täitke paberid lõpuni ära ja saab registrisse. Praeguseks on number riiulis ootamas aega kui käru lõplikult valmis saab. Mis numbri formaadiga peale hakata ma veel ei tea.

Lühike pildiseeria kärust enesest enne lammutustöödele asumist.

http://www.vanatehnika.ee/modules.php?n ... emId=17187

Vasta

Mine “Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]”