4. Kere kokkupanek.
Tõstsime remonditud esiosa ja tagaosa raamile ja üritasime uksed ka ette panna. Nagu juba eelpool sai mainitud, ega see asi nüüd nii lihtsalt ka ei läinud. Esimene probleem tekkis uksehingede kinnikeeramisel. Pooltel poltidel olid keermed üle keeratud. Teadagi, Inglise auto ja tollkeere! Poldid saaks ju uued osta, aga vastusplaadil ju ka keere maas. Kokkuhoiuprogrammil, nagu me oleme, otsustasime nii, et teeme meeterkeermega natuke suuremad poldid ja lõikame vastusplaatidel keermed üle. Järgmine sobiv mõõt oleks 10 mm. Sellele vastava poldi pea aga osutus liiga suureks. Tuli siis treialil teha M10x1,25, väiksemate peadega poldid. No paika need uksed siiski said:
Järgmine mure ei lasknud kaua oodata. Kuna kerekandurid, mis raamile toetuvad, ja millede kaudu ka kere raamile kinnitub, olid kõik nö. "mädad", siis polnud keret millelegi toetada. Saime siiski vanadest kanduritest kaks tükki enam-vähem tervelt kätte ja koos sellega ka mingi ettekujutuse, kuidas asi varem välja nägi. Vanad kandurid:
See oli siis tagumise ukseposti juures olev kandur. Esiosa kinnitus natukene väiksematele:
Püüdsime nüüd kere kuidagi paika sättida:
Külje pikitriibud on need, millede järgi tavaliselt kere erinevad osad paika sätitakse. Seekord ei taha see asi kuidagi sobida! Järsk murdekoht jääb sisse. Ja uksevahe ka ei klapi!
Uksevahe on ülevalt liiga lai, all ei ole seda üldse! Ei hakka siin seda suurt "hala" ette jutustama, ütlen vaid nii, et jama oli "kogu raha eest"!
Lõpuks hakkasid asjad siiski paika loksuma:
Kui kere on õiges asendis, sai ka kandurid paika keevitada. Kõigepealt tagumise ukseposti kandur:
Ja esiosa kandurid:
Nüüd sai hakata mõtlema nö. "uksekarbile". Viimane koosneb kahest osast. Peab ju saama esi- ja tagaosa eraldi raamilt maha võtta. Siin võiks olla küll see koht, kus jälle kord meelde tuletada, et küll oleks hea, kui oleks saanud ise auto koost lahti võtta! Oleks mingisugunegi ettekujutus, kuidas see välja nägi. Nüüd ei jää muud üle, kui tuleb improviseerida. "Karbi" esimene osa tuli selline:
Järgmise etapina tuli keskmine põrandaosa paika panna. Nagu pildilt näha, tekib üleminekul tagaosale väike, umbes 170 mm-ne "aste". Selle püstseina valmistasin uuest plekist. Külgedelt oli vaja põrandaplekk sujuvalt uksekarbiks "kasvatada".
Niiöelda uksekarp on tegelikult mitte õõnesprofiil, nagu tavalistel kandevkerega autodel, vaid kahekordsest plekist profiil. See omakorda toetub läbi kandurite raamile. Püstserva peale tuleb uksetihend:
See uksealune profiil on siis tehtud kahest osast, keskelt väikese poldiga kokku pandud, et plekid liikuma ei hakkaks. Raami katteks tuleb ukse alla veel eraldi küljeplekk. See kinnitatakse uksealuse pleki külge väikeste poltidega.
Nüüd on siis kere plekid omavahel korralikult kinnitatud. Uksed kinni ja kere on koos:
Järgmise tööna tuleb ette võtta esimesed rattakoopad.
4. Kere kokkupanek.
Sõnum
Autor
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
4. Kere kokkupanek.
#1 Postitus Postitas Autorestauraator »
Mine “Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum