M 72 korvi kinnitus

Sõnum
Autor
ivx675
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 145
Liitunud: 17 Mai P, 2009 00:00
Asukoht: Lääne-Virumaa,Kadrina

#11 Postitus Postitas ivx675 »

Pildid leidsin kui omale bmwle juppe hiinast otsisin:
http://www.changjiangunlimited.com/M72-2.htm

Aspelund
VVK liige
Postitusi: 286
Liitunud: 01 August R, 2008 00:00

#12 Postitus Postitas Aspelund »

Ehk leiab sellest teemast midagi kasulikku?

http://oppozit.ru/modules.php?name=Foru ... ic&t=12428

Tundub, et juba teises postituses on kasulik info pildi kujul olemas.

Asp

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 2979
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#13 Postitus Postitas Autorestauraator »

Olen nüüd uurinud seda teemat päris põhjalikult. Täit selgust ei ole saanud, aga mul on versioon, kuidas see lahendus võiks olla. Kas see just nii on, või ei? Seda ei oska praegu öelda.

Tegemist on niisiis kahe versiooniga.

Esimene versioon on enam-vähem selge. See on vanuselt uuem, mis aastakäigud täpselt, ei oska öelda, aga pakun, et kuskil 50-ndate algusest. Raam näeb välja selline, nagu Siimu M 72-l:

Pilt

Mootori kinnituse poltide avad on 12 mm-sed, külgkorvi esimene kinnitus koosneb kahest poolest:

Pilt

Kui see kokku panna:

Pilt

Raami külge pannakse nii, et see munaku taga olev ava ühtub mootori kinnituse avaga. Sellepärast oligi ühel pildil raami toru ümmargune mootori kinnituse kohalt.

Teine versioon on vanem, arvan, et M 72 esimesed mudelid 40-ndate algusest. Raam on selline:

Pilt

Raami kõige silmatorkavam erinevus on see, et puuduvad taga-amordi juures plekist kolmnurgakujulised tugevdused. Erinev on ka esimene parempoolne mootori kinnituse koht. Kui uuemal versioonil on see ümmargune toru, siis vanemal on see koht samasugune "neljakandiline klots" nagu kõik teised kinnituskohad. Siiski on ka erinevusi. Kui teistel "klotsidel" on avad ühesugused, M 12 poldi jaoks pisut üle 12 mm, siis esimene parempoolne on astmelise avaga. Vasakul pool on ava 12 mm, paremal pool aga kooniline. Väljast on ava läbimõõt umbes 22mm, põhjast aga umbes 21mm. Ava sügavus on umbes 17 ... 18 mm.

Pilt

See on siis pilt minu juures olevast Alari raamist.
Internetist leidsime sellise:

Pilt

Minule tundub, et see on tehaseoriginaal. Alari raami nimet. koha tagumine pool on sellega väga sarnane! Esimene pool on üle keevitatud, aga arvan, et seegi oli sarnane.

Pilt

Ja külgkorvi kinnitusmunak käis ilmselt sinna koonilisse avasse. Ilmselt peab koonuse sisemisel poolel olema sisekeere 12mm, kuhu keeratakse mootori kinnituspolt. Selle kohta leidsime internetist ka ühe pildi:

Pilt

Kas see jutt nüüd õige või vale? Öelge oma arvamused, kes asjaga kokku puutunud.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 2979
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#14 Postitus Postitas Autorestauraator »

Tere, aega on kulunud palju, aga palju targemaks ma pole saanud.

Tegin asja ära nii, nagu minu arusaam sellest kinnitusest on.
Tööle!

Pilt

Mis järgi jäi:

Pilt

Pilt

Nende kohtadega midagi tarka teha ei osanud, lõikasin maha:

Pilt

Pilt

Pilt

Midagi ehitasin asemele ka:

Pilt

Pilt

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Vasta

Mine “Projektide arutelu”