3. Uksepostid ja uksehinged.
W23 on üsna suur kabriolett, mille uksed käivad nii öelda tagurpidi. Kui tänapäeva autodel oleme harjunud, et uks avaneb tagantpoolt, uksehinged on ees, siis sellel masinal on vastupidi. Vahel nimetavad naljamehed neid "enesetapja usteks". Kui sellisel masinal sõidu ajal uks lahti teha, siis kisub tuul avajal ukse käest, uks läheb lahti ja võib endale ette kujutada, kuidas see kõik takistused, jalakäijad ja muu maha niidab! No nii hullu stsenaariumit loodan, et tegelikult ette ei tule. Aga... uksed käivad lahti eest ja uksepost on tagapool. Originaalis on uksepostid puidust. Uksehinged kinnitatakse puidukruvidega. Kuna minu puidutöö oskused ei ole just kiita, siis olen teinud tellijale ettepaneku, et teen uksepostid metallist. Nii ka seekord, tellija oli ettepanekuga nõus.
Ukseposti ja ukse tagakülje profiil on ühesugune, lähevad nad ju kokku, ainult 10 mm jääb õhku vahele. Seepärast valmistasin abinõu ukse tagakülje ja ukseposti külgede valmistamiseks. Ukse tagakülgi läheb vaja kaks, üks vasemale, teine paremale poole:
Need tagaküljed peavad olema "peegelpildis" ja nii, et üks serv on suunatud ette, teine taha. Need servad peavad olema laiemad, umbes 25 millimeetrit. Praegu nad nii laiad ei ole, neid oleks raskem valmistada. Keevitan nendele hiljem laiendused juurde. Praegu on serva laius umbes 5 ... 6mm.
Ukseposti teen 25 mm paksuse, samasuguse, nagu on puitpostki. Mõlema külje jaoks üks plekk, seekord nii, et servad on ühele poole:
Kuna on kaks ukseposti, siis neli külge. Ukseposti sisse ehitasin "sahtlid", kuhu tegin sisse mutriplaadid uksehingede kinnituspoltidele. Originaalis ukse asukoht ei ole reguleeritav. Kuna mina nii täpset tööd teha ei oska, teen uksehinged reguleeritavad. Kinnituskruvid on 6-millimeetrised, avad aga tegin kümnesed.
Ukseposti hingede poolne külg on 1,5 mm plekist, teine pool 1,2-sest. Hingede kohale keevitasin veel lisa tugevdusplekid, et hinge kinnitus jäigem oleks. Nüüd tuleb need kaks külge kokku panna nii, et posti paksus tuleks 25 mm.
Sättisin kaks külge ilusti vastakuti kokku. Nüüd tuleb need vahed kinni keevitada.
Nüüd on kaks ukseposti toorikut valmis. Kuna originaalil on hinged süvendites, siis on vaja siiagi sellised süvendid teha.
Mina ei lõika neid süvendeid sisse, vaid teen hingede ümbert posti paksemaks. Valmiskujul näeb see välja selline:
See ei ole siiski veel kõik. Nimelt kinnitub ukseposti tagaküljele tagumine külgakna kronstein. Selle jaoks on puidusse sisse uuristatud päris keerukas süvend, mina tegin selle plekist:
Nüüd uksehinged. Üks osa sellest "invaliidide rivist":
Katkised hinged terveks, kõverad sirgeks jne. Tulemus sai selline:
Nüüd ukse raami tagumine külg, mille profiil on just samasugune nagu uksepostil. Toorikud sai juba valmistatud, ainult servad oli vaja laiemaks teha. See ukse külg saab päris korraliku koormuse ja kohati on see juba üsna katki. Uksehing painutab plekki tuhandeid kordi ja pleki sisse tekivad praod.
Serva laiendamiseks painutan küljeprofiiliga samapaksuse plekiriba ja punktin kinni:
Küljeplekid on ka peegelpildis: üks vasakule, teine paremale uksele:
3. Uksepostid ja uksehinged.
Sõnum
Autor
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
3. Uksepostid ja uksehinged.
#1 Postitus Postitas Autorestauraator »
Mine “Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum